Toon posts:

Vaag Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vaag netwerk probleem...

Ik heb internet gedeeld zodat ik via mijn eigen computer kan internetten via mijn vader's computer. Echter, nadat hij een nieuwe printer heeft geïnstalleerd doet het netwerk het niet meer.

De server zegt wel contact te hebben met mijn computer. Ik kan alleen niet de gedeelde mappen van mijn computer bereiken via deze (de server) computer. Mijn computer zegt geen verbinding te hebben met de server. Beide computers hebben Windows XP Prof en beide hebben de Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC netwerkkaart. Deze server heeft die 2x.

Afbeeldingslocatie: http://www.funited.com/wanc/pictures/netwerkprobleem.JPG

Afbeelding van apparaatbeheer...

Hoe kan ik dit oplossen zodat ik weer kan internetten op mijn eigen computer? En welke gegevens (van de computer) zou ik eventueel moeten neerzetten?

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Printer zit op de pc van je vader ?? heb je daar wel "printers delen" aanstaan ??
Verder even kijken of je "internet delen" nog wel aanstaat....

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou ik dat kunnen zien? Printer zit op de PC van vader idd, printer delen hoeft niet persé, ik heb zelf ook een printer.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Op je vaders Pc:

start -> instellingen -> netwerk -> rechtsemuis, eigenschappen.
en dan even het tab blad geavanceerd. daar zou een vinkje moeten staan bij "andere gebruikers......"

Je kunt ook even de help van windows erbij halenb.. staat het stap voor stap in.

Weet niet of je vader 2 netwerkkaarten heeft.. zoja.. goed op letten dat je de goede deelt.. anders ben je je internet kwijt.....

Verwijderd

Topicstarter
Als je de ander internet laat delen doet internet het hier ook niet... Maar het probleem is juist dat deze computer wel contact zegt te maken, maar het niet doet en mijn computer helemaal geen contact maakt :S
start -> instellingen -> netwerk -> rechtsemuis, eigenschappen.
en dan even het tab blad geavanceerd. daar zou een vinkje moeten staan bij "andere gebruikers......"
Staat aan :S

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 20:42 ]

Verwijderd

netwerk ff opnieuw installeren op jouw pc. start > deze computer > mijn netwerklocaties > een thuis of klein netwerk opzetten. Anders ff de kabel van de printer uit de pc halen en opniew proberen. Bij mij zijn printers ook altijd een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 22:11:
netwerk ff opnieuw installeren op jouw pc. start > deze computer > mijn netwerklocaties > een thuis of klein netwerk opzetten. Anders ff de kabel van de printer uit de pc halen en opniew proberen. Bij mij zijn printers ook altijd een probleem.
Werkte ook niet. Het enige wat ik zou kunnen proberen (zou dat een oplossing zijn?) is het netwerk volledig wissen (dus zowel op m'n vaders als mijn pc) en opnieuw installeren... Zou dit een oplossing zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 09:06 ]

Pagina: 1