Videokaart werkt niet in combi met PC

Pagina: 1
Acties:

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik heb een heel vreemd probleem.

Specs:
Mobo: MSI K7t/turbo 2
Proc: Duron 800
Geheugen: 384 MB

Heb een nieuwe videokaart gekocht:
Connect3D ATI Radeon 9000

Heb hem in de PC gestopt, en gelijk na het aanzetten piept hij lang en 2x kort, dat betekend volgens de BIOS dat er een videokaart probleem is.

Maar als ik de videokaart in een andere PC stop werkt die wel, dus daar ligt het niet aan.

Dus dacht ik dat het aan de voeding zou kunnen liggen, dus heb ik een voeding met een hoger aantal Watt erin gezet, en nog steeds zelfde probleem.

Het moederbord heeft wel AGP 2x/4x ondersteuning, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Weet iemand wat er mis kan zijn :?

Ben echt radeloos, alles al geprobeerd zo'n beetje.

Heel erg bedankt alvast.

Verwijderd

Had je misschien eerst een PCI kaart?

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
Levert de mobo zelf wel genoeg stroom? of heeft die videokaart misschien een aansluiting voor een externe power source (dus dat je er zo'n powerkabel van je voeding in moet prikken) ?

Catch a smile out there!

Verwijderd

Haemorrhage schreef op 20 February 2003 @ 20:06:
Levert de mobo zelf wel genoeg stroom? of heeft die videokaart misschien een aansluiting voor een externe power source (dus dat je er zo'n powerkabel van je voeding in moet prikken) ?
Volgens mij hebben de 9000 series nog niet stroom nodig via een molex stekker.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer eens de meest recente BIOS in je moederbord te flashen, of probeer een BIOS reset :)

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Weet je zeker dat de AGP spanningen kloppen...?? Heb namelijk al meer meegemaakt dat nieuwe kaarten op oudere mobo's en vise versa niet werken door niet kloppende AGP spanningen. (sommige nieuwe mobo's hebben zelfs een waarschuwing daarvoor)

• drGoeroe
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 20:05:
Had je misschien eerst een PCI kaart?
Nope, gewoon AGP.
Haemorrhage schreef op 20 February 2003 @ 20:06:
Geen powerkabeltje erbij, en heb het met een nwe voeding geprobeerd van een hoog aantal Watt, maar dat hielp niet.
Pollewob schreef op 20 February 2003 @ 20:08:
Probeer eens de meest recente BIOS in je moederbord te flashen, of probeer een BIOS reset :)
Dat ga ik morgen proberen, m'n BIOS te updaten, ben benieuwd of ik daarin wat extra opties kan vinden dan.

Want het is zeer zeker een hardware probleem, want de PC kapt er gewoon gelijk mee, tenminste, de videokaart kapt er gelijk mee, de BIOS doet nog nix :P
RedVox schreef op 20 February 2003 @ 20:09:
Weet je zeker dat de AGP spanningen kloppen...?? Heb namelijk al meer meegemaakt dat nieuwe kaarten op oudere mobo's en vise versa niet werken door niet kloppende AGP spanningen. (sommige nieuwe mobo's hebben zelfs een waarschuwing daarvoor)
Hoe/waar controleer/wijzig ik dat?

[ Voor 94% gewijzigd door drGoeroe op 20-02-2003 21:53 ]

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Meestal staat dat wel in de spec's van het mobo en de videokaart... en die zijn (als je de boekjes niet meer hebt) wel op het net te vinden

• drGoeroe
Lijkt me dat dat wel ok is, want de videokaart werkt ook op een nog ouder moederbord en ook op een moederbord dat weer ouder is dan die, dus daar ligt het denk ik niet aan.

Mobo is ook niet zo heel oud trouwens.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

biosreset al gedaan?

via de FAQ:
http://www.pcguide.com/ts/x/comp/mbsys/gen_Failure.htm

[ Voor 69% gewijzigd door Scighera op 21-02-2003 06:26 ]

www.triathlete.nl

Verwijderd

Werkt je oude AGP-kaart nog wel?

Dit probleem heb ik laatst ook nog gehad toen bleek dat er een pinnetje in de AGP slot omgebogen was zodat de kaart geen goed contact meer maakt... Even terug buigen en hij deed het weer...

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Pubbert

random gestoord

Moet je een beetje met je oude vga kaart erin (als die nog werkt) de aperture size verwisselen, dat werkte bij mij (enmn r8500 ook)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• drGoeroe
Nope, ga ik zo even proberen.
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 10:56:
Werkt je oude AGP-kaart nog wel?

Dit probleem heb ik laatst ook nog gehad toen bleek dat er een pinnetje in de AGP slot omgebogen was zodat de kaart geen goed contact meer maakt... Even terug buigen en hij deed het weer...
Ja, m'n oude AGP kaart werkt nog wel, alle pinnetjes zitten goed bij de nieuwe.
Dond3r schreef op 21 februari 2003 @ 12:19:
Moet je een beetje met je oude vga kaart erin (als die nog werkt) de aperture size verwisselen, dat werkte bij mij (enmn r8500 ook)
De wat voor size? Waar vind ik die aperture size :?

[edit]
Dat laatste heb ik nu gevonden in de FAQ :)

[ Voor 4% gewijzigd door drGoeroe op 21-02-2003 13:27 ]

• drGoeroe
Heb even met iemand gesproken waar ik de videokaart besteld heb en het blijkt dat hij niet overweg zou kunnen met sommige moederborden, vanwege de AGP voltages, dus heeft hij me aangeraden een andere te nemen.

Heb hem weer teruggestuurd en heb een Geforce 4 besteld.

Iedereen bedankt voor de hulp.
Pagina: 1