Toon posts:

sis655 of toch good old 845PE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een aantal case fans, een P4 2,4 en 2x 256MB corsair pc3200 gekocht om eens even serieus te overclocken.

Het mobo dat ik daar voor in gedachten had was de epox 4pea+

Maar nu komen net die moederborden met die nieuwe SIS655 chipset uit. Niets dan lovende kritieken maar in reviews lees ik dat daar de FSB niet hoger komt dan 163mhz, niet echt indrukwekkend dus.

Met welk moederbord kan ik nu de meeste benchmarkpuntjes halen volgens jullie?

Verwijderd

Als het inderdaad zo is dat die SIS niet hoger komt dan 163 FSB, dan zou ik voor de 845PE gaan. 18x 163 = 2934 mhz. Niet echt indrukwekkend voor de p4. Als je echt gaat ocen neem dan de 845PE.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Voor een 845xx zou ik niet gaan, vind ik een verspilling van bandbreedte. Met een dual channel chipset kan je op hogere FSB's enorme geheugenbandbreedte's bereiken (en dat merk je echt wel).

De Granite Bay (E7205)-bordjes zijn vaak goed over te klokken. Zou daar eens naar kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Steve op 20-02-2003 19:56 ]

Verwijderd

Jupiler schreef op 20 February 2003 @ 19:56:
Voor een 845xx zou ik niet gaan, vind ik een verspilling van bandbreedte. Met een dual channel chipset kan je op hogere FSB's enorme geheugenbandbreedte's bereiken (en dat merk je echt wel).

De Granite Bay (E7205)-bordjes zijn vaak goed over te klokken. Zou daar eens naar kijken.
Daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens, alleen ik nam aan dat de topicstarter alleen deze twee bordjes wilde hebben. Als je inderdaad nog wat geld over hebt, neem zeker de Granite bay, vooral als het ook om overclocken gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 20:04 ]