pc als router maken, mogelijk met rechte kabels?

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Kheb nu een systeempje die moet gaan dienen als router. er staat winxp op.
Ik heb er nu 3 netwerk kaarten in zitten, omdat ik 2 computers van internet wil voorzien.
Ik heb al een router, maar die ga ik verkopen wegens aanschaf adsl, en wil tijdelijk vervanging :) Er liggen nu vanaf die router naar de 2 pc's rechte utp kabels dus. Is het mogelijk om met rechte kabels een winxp pctje met 3 netwerkkaarten tot router te maken, of moet ik dan echt crossed cables gaan gebruiken, of een bepaald proggie ? thnx :)

4015Wp west (Dordrecht)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:48

dlmh

Lo-Fi

Als je 2 computers direct wil verbinden moet je toch echt crossed gebruiken, tenzij je een dure Intel/3Com kaart heb die dat detecteert...

offtopic:
Die router.. te koop???

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

interessante vraag, maar waarom heb je in hemelsnaam 3 nics in je pc zitten, zelfs met router heb je aan 2 voldoende? btw, die router waar jij het over hebt, is dat een standalone ding, of is het een machine? mij lijkt het het handigst om tussen de 'outgoing' nic een hub te plaatsen en dan daarvandaan 2 kabels te trekken naar die 2 pc's, hoe je dit configureert is overal te vinden.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
hub ga ik niet kpopen voor tijdelijk ;) En ja ik heb mn router wel te koop, maar denk dat ik hem al verkocht heb aan iemand ;) en anders komtie wel in v&a ;). Ik heb iig wel 3 nics (in de pc.. die dus als router moet gaan dienen!) nodig... 1 voor ingoing, 2 voor outgoing... en hubje.. heb ik niet liggen.. maar had idd wel handig geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-02-2003 20:00 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Nergens een hub te leen? Je zou ev. één of twee kleine crosscables kunnen maken (20 cm) en die met een UTP-koppelstukje aan je rechte kabels bevestigen. Dan heb je ook een lange crosscable :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
zat ik ook al aan te denken ... maar zijn er geen koppelstukjes van straight--> crossed >:)

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
hmm ok... Ik ben nu op zoek naar verloop stekkertjes .. die van recht crossover maken. Zijn die makkelijk verkrijgbaar ? en weet iemand hoe duur zon dingetje is ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

SerialThrillaZ schreef op 20 February 2003 @ 19:48:
Als je 2 computers direct wil verbinden moet je toch echt crossed gebruiken, tenzij je een dure Intel/3Com kaart heb die dat detecteert...
Mijn netwerkje met 2 x een target 10 mbit doet het anders ook met een straight cable ;)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:21

JWO

je kunt je kabel ook door knippen en met een kroonsteenje hem weer crossed aan elkaar zetten..

Verwijderd

JWO schreef op 23 February 2003 @ 00:12:
je kunt je kabel ook door knippen en met een kroonsteenje hem weer crossed aan elkaar zetten..
doet ut niet echt zo goed meer dan

slecht voor de snelheid

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Tutti-frutti schreef op 22 februari 2003 @ 23:57:
hmm ok... Ik ben nu op zoek naar verloop stekkertjes .. die van recht crossover maken. Zijn die makkelijk verkrijgbaar ? en weet iemand hoe duur zon dingetje is ?
Kun je niet beter een 5 poorts switch kopen voor 32 euro oid, hoef je niet ver te zoeken en je hebt er nog jaren plezier van :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 23 February 2003 @ 01:20:
[...]

Kun je niet beter een 5 poorts switch kopen voor 32 euro oid, hoef je niet ver te zoeken en je hebt er nog jaren plezier van :)
a) te duur voor tijdelijke (maand) oplossing
b) ik ontvang morgen mijn e-tech router met ingebouwde adsl modem, die ik dus nog even niet kan gebruiken omdat ik nog chello heb.
c) ik heb er na die maand niets meer aan :)

4015Wp west (Dordrecht)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 23 februari 2003 @ 11:35:
[...]

a) te duur voor tijdelijke (maand) oplossing
b) ik ontvang morgen mijn e-tech router met ingebouwde adsl modem, die ik dus nog even niet kan gebruiken omdat ik nog chello heb.
c) ik heb er na die maand niets meer aan :)
Je moet een normaal koppelstukje hebben en daarachter doe je een crosscable.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Als je een tang en stekkertjes hebt kun je er ook ff een nieuw stekkertje cross-linked op aansluiten. Oplossing voor de hobbyist :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 23-02-2003 11:38 ]

Pagina: 1