In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Ik heb het als volgt gemaakt:
[ulist]• Iedere entiteit heeft een klasse (bv. een klasse Order). Deze heeft getters en setters voor alle kolommen en insert, update en delete methoden.
• Iedere tabel heeft een klasse (bv. een klasse Orders). Deze heeft getByX methoden om de entiteit-objecten voor een bepaalde rij uit de tabel te halen, zoals getById, getByCustomerId, getByProductId, etc. Dus voor de PK en de FK's.
• Er is een klasse Database met referenties naar alle tabellen.
[/ulist]
Dit soort code kun je vervolgens gebruiken om gegevens op te halen:
Het wijzigen van waarden gaat vervolgens zo:
Om te zorgen dat er van elke rij in de tabel altijd maximaal één entity-object bestaat worden ze in een soort cache bijgehouden (een Map van WeakReferences naar de objecten). Daarin wordt gekeken of het object al bestaat voordat er een nieuwe gemaakt wordt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
[ulist]• Iedere entiteit heeft een klasse (bv. een klasse Order). Deze heeft getters en setters voor alle kolommen en insert, update en delete methoden.
• Iedere tabel heeft een klasse (bv. een klasse Orders). Deze heeft getByX methoden om de entiteit-objecten voor een bepaalde rij uit de tabel te halen, zoals getById, getByCustomerId, getByProductId, etc. Dus voor de PK en de FK's.
• Er is een klasse Database met referenties naar alle tabellen.
[/ulist]
Dit soort code kun je vervolgens gebruiken om gegevens op te halen:
Java:
1
2
| Database db = ...; Order order = db.getOrders().getByProductId(id); |
Het wijzigen van waarden gaat vervolgens zo:
Java:
1
2
3
4
5
| synchronized (order) { order.setProductId(...); order.update(); } |
Om te zorgen dat er van elke rij in de tabel altijd maximaal één entity-object bestaat worden ze in een soort cache bijgehouden (een Map van WeakReferences naar de objecten). Daarin wordt gekeken of het object al bestaat voordat er een nieuwe gemaakt wordt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
[ Voor 4% gewijzigd door marcusk op 20-02-2003 21:56 ]