Toon posts:

Spontane herstart onder windows 98

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maanden heb ik een P4 2,4 512mb gforce 4 mx440 40gb hardeschijf Via moederboard win98se. Vanaf de eerste dag had ik al de spontane herstarts. Wat ik erg vreemd vond omdat dit een veelvoorkomend probleem bij windows xp is maar niet bij win98 die ik gebruik. Ik heb de computer teruggebracht naar de winkel. Alle hardware is vervangen behalve de processor. Het ging een tijdje goed (paar dagen) totdat weer de herstarts kwamen. Het gebeurt voornamelijk bij het spelen van spellen, ook spellen die geen grafische kaart gebruiken zoals rollercoaster 2. Tijdens het spelen gebeurt er ook regelmatig dat ik spontaan weer terug naar de desktop spring en het spel dat ik aan het spelen was afgesloten blijkt te zijn. ik zou dus denken dat de processor naar de barrabitses is want dat is het enige wat niet vervangen is. Ook vraag ik mij af of het mogelijk is dat 1 van de aangesloten apparaten(printer,muis) problemen kan veroorzaken waardoor dit probleem zich blijft voordoen.

Verwijderd

Het kan zijn dat de spontane reboots die jij noemt worden veroorzaakt door de video drivers. Ik zie zelf regelmatig bij mensen dat er de nieuwste drivers van NVIDIA (lees beta drivers) worden gebruikt, en die zorgen dan vaak voor spontane reboots en applicaties die ineens afgesloten zijn.....

99 van de 100 keer zijn de problemen verholpen zodra je een WHQL gecertificeerde driver hebt geinstalleerd.

dus ik zou zeggen give it a try ;)

Verwijderd

Dit had ik ook. Toen Win XP er nieuw opgezet en toen was het over. De drivers voor me VGA kaart heb ik toen gewoon standaard gehouden. Daarvoor met de nieuwste drivers van Nvidia.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44
problemen onder win 98 Crosspost! Dit noemen we zo omdat het namelijk niet de bedoeling is twee dezelfde topics te starten ;) Deze regel kun je ook terugvinden in de FAQ alhier: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) Ik doe deze dus dicht zodat je in de ander verder kunt gaan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.