Toon posts:

[adsl modem] Poort 80 openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik mijn alcatel home adsl modem getweakt, zodat die zich gedraagt als een alcatel pro modem. Dit betekend, dat hij zelf inbelt en als router en firewall optreed, maar dat wisten jullie vast allemaal wel. Dit werkt allemaal prima, er is echter één probleem. Om een webserver achter het modem te zetten moet ik een poort open zetten. Ik heb mijn nat.ini als volgt veranderd:

bind application=RAUDIO(PNA) port=7070
bind application=IRC port=6667
bind application=RTSP port=554
bind application=FTP port=ftp
enable
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0.0.0.0:80

Als ik nu echter via telnet inlog op het modem en dan het nat protocol herlaad, dan krijg ik de volgende melding:

addr option required

Alle bronnen op internet zeggen dat het zo moet. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Ik kom er niet echt uit.

Mvg, Mark

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30

Meneer aard

Porsche rulez!

heb je je firewall goed ingesteld dat je wel een andere porrt kan openen? want ik heb m`n firewall zo ingesteld in me modem dat ie geen andere poorten laat openen, dan alleen de 8080 poort, heb ook een alcatel speedtouch pro (getweaked)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> IT

Verwijderd

ik ken die tweak maar ik heb de router van vigor erbij gezet als firewall.
ik zou zeggen:
- maak een rule aan dat alle porten dicht zitten met alle ip adressen naar binnen toe
- maak een rule aan dat port 80 open is met alle ip adressen naar binnen toe

zou zit alles dicht naar binnen toe behalve http websites.
als je wil chatten en gamen enzo moet je even uitzoeken welke porten je daarvoor gebruikt en deze openzetten met aparte rule.

succes ;)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Volgens mij forward je die poort toch echt verkeerd (iig ik heb dat nog nooit iemand via die nat.ini zien doen). Je kan dit gewoon handmatig doen:

1. telnet naar het modem.
2. ga naar de EXPERT mode
3. typ "nat" (zonder de ")
4. typ nu exact die regel die jij in die nat.ini probeert te zetten.
5. typ "save" en klaar zijn we.

Wil je dit allemaal automatisch doen, moet je even op het forum zoeken. Er is namelijk iemand die heeft een poortforwardings programma gemaakt waar je de poort invult en vervolgens alles voor je doet.

Mocht je trouwens maar 1 pc in het netwerk hebben, kan je ook het defserver commando gebruiken, kijk ook ff op bruring.com voor mee info.

Verwijderd

Topicstarter
Inloggen met telnet, dan nat en vervolgens create protocol etc komt op hetzelfde neer als de regel toevoegen in je nat.ini en die vervolgens weer uploaden. Krijg ook dezelfde foutmelding.
Als ik een defserver instel krijg ik exact dezelfde foutmelding als wanneer ik het per poort definieer.
Hoe ik de interne firewall moet instellen weet ik niet. Kun je een tipje van de sluier oplichten, aard?

unda: komt dat niet op hetzelfde neer als wat ik voorheen deed?

Btw, het is een isdn speedtouch home. Lijkt me niet dat dit uitmaakt, maar toch...

Ps: of je nou 1 of meer pc's in je netwerk hebt, het lijkt mij uiterst onveilig om zomaar een defserver in te stellen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 00:38 ]

Pagina: 1