Cd Branden? Helaas

Pagina: 1
Acties:

• soetie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 12:26
Hoi luitjes,

Ik zit nu al een tijd met hetzelfde probleem, ik kan geen cd's meer branden.
Werkte eerste met '98 en toen werkte hij ook al een tijd niet meer. liteon 12*10*40. Nu overgestapt naar Xp. maar het werkt nog steeds niet.

Wanneer ik ga branden blijft nero nieuwste versie hangen bij 3 a 4%. En dan hangt de hele comp. dus moet ik de comp opnieuw opstarten.
Wanneer ik data naar een cdrw brandt doet hij het wel. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks komt tot een oplossing.

Wel heb ik toen ik xp geinstalleerd heb een 2e harde schijf erin gedaan, heeft het daar soms mee te maken? Wat is dan trouwens de beste volgorde van aansluiten? 2 harde schijven, dvd-rom en cdbrander? 8)7

de kabels moeten goed zijn want hij heeft het altijd gedaan.
Werk met pII 350, 256 MB 40 gb.

Heb wel eens gekeken naar firmware van liteon maar daar zit niet versie OS09 bij. Heb ook mijn bios al geupdate en als je over het brandprog van xp hebt is dat toch de imapi comservice in Start--uitvoeren--services.msc?

Ik weet het niet meer hoor! en kappot kan hij niet zijn want hij is bij iemand anders getest. 8)7

Tot zover!

Alvast bedankt.

Ghanz

• insanity-
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Het enige wat ik niet tegenkom is of je verschillende merken cdtjes hebt geprobeerd? :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Verwijderd

Het is als je on-the-fly cds wil kopieëren handig als je je optische drives aan 2 verschillende kanalen hangt. Let er ook op dat je 80-aderige kabels gebruikt. Anders draait je harde shijf waarschijnlijk op UDMA-2 (net als de CD speler die aan dat kanaal hangt).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 19:13 ]

• soetie
Ik heb verschillende cd'tjes geprobeerd! Hoe kan ik zien of het 80 aderig is? Tellen?

Ghanz

Verwijderd

DMA aan? staat alles uit internet? genoeg DDR SD RD (intern geheugen)?
druk op Ctrl Alt Del en kijk of je geen progamma's hebt aanstaan die niet horen aan te staan kan ook wel eens helpen. is verder alles goed aangesloten?

• soetie
DMA staat aan ja, internet en overige ook uit. heb 256 mb intern. Alles moet volgens mij goed aangesloten zijn. Heb er niet aangezeten en voorheen werkte het altijd

Ghanz

Verwijderd

soetie schreef op 20 February 2003 @ 19:11:
Ik heb verschillende cd'tjes geprobeerd! Hoe kan ik zien of het 80 aderig is? Tellen?
Hoe je dat aan de kabel ziet weet ik niet zo 1-2-3; het kan wel.
Maar je draait win XP, dan kun je toch even in Device Manager spieken bij advanced properties van de Primary/ secondary IDE controller. Dan zie je welke DMA/PIO mode gebruikt wordt.

• soetie
OKe heb ik gedaan, hij staat op dma, maar bij huidige overdracht staat pio. terwijl ze allebei secondair en primair op dma staan!

Ghanz

Verwijderd

Je moet eens je aspi divers checken. Bij XP zit niet de goeie aspi drivers voor sommige brand programma's. Je kunt het beste ff bij google ofzo zoeken naar winaspi voor XP.

Suc6

• insanity-
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• soetie
Voor de aardig heid kwam ik nero ping tegen om te kijken hoe master/slave verhouding is: bij deze:
Host Adapter = 0
[Target ID = 0] 'QUANTUM FIREBALL EX1 A0A. '
[Target ID = 1] 'Maxtor 2 B020H1 WAH2 '

Host Adapter = 1
[Target ID = 0] 'PIONEER DVD-ROM DVD-103 1.11 '
[Target ID = 1] 'LITE-ON LTR-16102B OS09 '

Misschien kun je hier iets meer mee>?
Ben apsidriver aan t downloaden!

Ghanz

• soetie
Nee geprobeerd te branden maar hij blijft zoals gewoon bij de lead-in 3% hangen! Dus aspi driver helpt niet!

Ghanz

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 16:06

Wok

Dakloos...

soetie schreef op 20 February 2003 @ 19:38:
Voor de aardig heid kwam ik nero ping tegen om te kijken hoe master/slave verhouding is: bij deze:
Host Adapter = 0
[Target ID = 0] 'QUANTUM FIREBALL EX1 A0A. '
[Target ID = 1] 'Maxtor 2 B020H1 WAH2 '

Host Adapter = 1
[Target ID = 0] 'PIONEER DVD-ROM DVD-103 1.11 '
[Target ID = 1] 'LITE-ON LTR-16102B OS09 '

Misschien kun je hier iets meer mee>?
Ben apsidriver aan t downloaden!
Met bovenstaande configuratie wordt het inderdaad lastig om on-the-fly te branden. In bovenstaan geval zitten de brander EN de speler op hetzelfde IDE-kanaal (secondary). Wissel de Maxtor HDD en je Pioneer eens om. Dus de Pioneer op primary slave en de Maxtor op secondary master.

That should do the trick! :)

edit:

Probeer anders eerst ook eens een CD te branden met de zogenaamde Image Recorder. Hiermee wordt een image-file op je harde schijf gezet; als het ware een virtuele brander. Als dit ook niet wil, zit er softwarematig iets fout.

[ Voor 16% gewijzigd door Wok op 20-02-2003 19:50 . Reden: toegevoegd ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• soetie
Oke ga ik direct proberen!!

Bedankt tot zover,

wordt vervolgt

Ghanz

• soetie
SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
HIJ WERKT WEER>
Hartstikke bedankt allemaal.
Nu ga ik de komende week alleen maar cdtjes branden!!!!!!!

Groetjes

Ghanz

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Succes :)

[This is what you get when you mess with us]

• soetie
Heb ik 1 cd gebrand start ik vandaag mijn pc op om een cd te branden, krijg ik precies hetzelfde probleem!!!!!

Wat nu??

8)7

Ghanz

Pagina: 1