oracle9i installatie onder linux CONSOLE :(

Pagina: 1
Acties:

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Ik lees overal dat sinds oracle8i je niet meer onder linux kunt installeren zonder xwin :'(. Om nou speciaal hiervoor xwin te gaan installeren, vind ik een beetje overdreven, omdat ik het verder niet gebruik.

Weet iemand toevallig niet of dit probleem op een of andere manier te omzeilen is?

ingen vill veta var du köpt din tröja

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat er waarschijnlijk redelijk specifieke linux kennis nodig is, verplaats ik je topic naar Non-Windows Operating Systems :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat dacht je van een xservertje op een windows machine draaien. Shh naar de linux machine, 'export DISPLAY="windowsbak:0", oracle installatie starten en dat gaat prima hier. Zo heb ik Oracle 9i onder debian woody prima aan de gang gekregen. (Op de haken en ogen van het installeren van Oracle zelf na dan ;) )

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
wouzer schreef op 20 February 2003 @ 19:25:
Wat dacht je van een xservertje op een windows machine draaien. Shh naar de linux machine, 'export DISPLAY="windowsbak:0", oracle installatie starten en dat gaat prima hier. Zo heb ik Oracle 9i onder debian woody prima aan de gang gekregen. (Op de haken en ogen van het installeren van Oracle zelf na dan ;) )
Forgive me for being a n00b, maar hoe connect ik dan naar die xserver op mn windows machine? Althans, ik neem aan dat je bedoelt dat ik onder windows een xserver draai, en daar ook vanuit windows naar connect, right? :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:28

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je hoeft inderdaad die XFree-installatie niet op je eigen systeem te draaien. Wel is er bij mijn weten niet onderuit te komen om zo'n installatie te gebruiken, iets dat ook uit de documentatie op oracle.com blijkt. Zie ook http://download-uk.oracle...6167_01/pre.htm#sthref101, bij het kopje 'Additional Operating System Requirements' (registratie vereist).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Wat je kunt proberen is een "silent" installatie:
http://www.oraclemagician.com/mag/magic1.pdf

Who is John Galt?

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Ik heb stage/Response/oracle.ids.toplevel.development.Minimum.rsp doorgekeken, maar die was al 620 regels... :{

Ik ga es proberen om het via die eerste tip te doen, en als dat niet lukt probeer ik jouw manier :). Thanks for the tip!

Ik heb WinaXe gevonden als xserver voor windows... is dat een beetje te gebruiken? Ik zie dat de trial maar 30 minuten werkt.. ik vraag me nu af of dat wel lang genoeg zal zijn voor de oracle installatie, maar ik neem toch aan van wel :).

[ Voor 23% gewijzigd door gday op 20-02-2003 20:43 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

gday schreef op 20 February 2003 @ 20:40:
Ik heb WinaXe gevonden als xserver voor windows... is dat een beetje te gebruiken? Ik zie dat de trial maar 30 minuten werkt.. ik vraag me nu af of dat wel lang genoeg zal zijn voor de oracle installatie, maar ik neem toch aan van wel :).
Een half uur ga je niet redden, tenzij je een beestachtig snelle machine hebt.

Who is John Galt?

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Oke, ik heb een versie nu die ik onbeperkt kan gebruiken :). Mooi man, dit werkt gewoon vlekkeloos! Ben nu bezig met de installer :). Eerst deed ie het overigens niet, want hij miste libstdc++ zei hij.. wat dus niet waar was.

Even een nieuwe symlink gemaakt in /usr/lib en toen ging ie van start.

Bedankt voor al jullie tips, mensen, en met name die van die xserver _/-\o_ !

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

JaQ

Er zijn diverse HOW-TO's te vinden op internet. Ik heb er nu zelf eentje redelijk op orde. Let goed op je dependencies! (ja, ik heb dit vaker gedaan en ja, je wil ECHT de software hebben die Oracle van je vraagt) verder ga ik er vanuit dat je al die memory en kernel settings heb gezet die in de manual van Oracle staan.
Maak daar een script van en zet dat in rc.local Dat scheelt je een hoop problemen.

Als je ook de Oracle IAS op dezelfde machine wilt installeren, bereid je dan maar voor. (die HOWTO heb ik ook bijna af). Anyways, succes met Oracle.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Pagina: 1