Toon posts:

Op welke manier minimaliseer jij bandwidth

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
met je website?

Ik met de volgende dingen.

1. Ik probeer me websites te GZIPPEN (gecomprimeerd versturen)
2. Tabellen die op iedere pagina weer terug komen zoals een listing probeer ik te verwerken in een javascriptje die gecached word en dus tabellen kleiner qua data word.
3. Haal whitespaces weg (extra)

Nu de vraag hoe minimaliseren jullie het?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
4. Via .htaccess hotlinken voorkomen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

5. Door mijn plaatjes zo veel mogelijk te optimaliseren
6. Externe CSS/javascript gebruiken die dus maar 1x wordt gedownload en steeds uit het cache van de bezoeker wordt geladen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

- whitespaces haal ik niet weg, ik zou er dol van worden om telkens voordat ik en website upload hem eerst even door EditPlus te laten fijnstouwen. Met 2 pagina's doe je dat nog wel even, maar met een pagina of 20, 30 per site word je daar niet vrolijk van :+

- Ik probeer juist te besparen op de plaatjes. Er zijn tijden geweest dat ik echt heel freaky bezig ging, maar tegenwoordig zorg ik gewoon dat alles zo simpel mogelijk gaat.
Kleine plaatjes worden gifs, animated gif gebruik ik sowieso al nooit.
Ik probeer een gifje altijd zo weinig mogelijk kleurtjes te geven. Wil het plaatje in PSP niet als nette gif en zie je echt vlakken, dan gooi ik hem naar Photoshop en verGif ik hem daar :)
Die doet het een stukje netter, en dan kun je het ook beter onder controle houden.

Lijntjes op een website maak ik nooit groter dan 1x1 pixel, tenzij het een verloop moet hebben, een motiefje, noem maar op. Die pixel rek je dan uit tot het gewenste formaat, en door zijn uniformiteit is hij eigenlijk op de hele website wel te gebruiken :P

Zit ik nou echt over een plaatje te dubben, dan sla ik hem op als gif 256kl., 16kl., jpeg, en png. Daarmee test ik dan, welke het kleinste is, en die gaat door naar de website.

Code schrappen, inkorten, of doorverwijzen vind ik, voor de sites die ik maak, onzin. Als er grote delen herhaling in voorkomen, is de site toch meestal wel deels in php gebakken en komen die delen als eerste in aanmerking om geinclude te worden. Dit is een redelijk loos argument aangezien hij die code toch telkens weer moet uitvoeren, maar het gaat om het principe.
Het gaat mij er vooral om dat het netjes en overzichtelijk is. Ik heb liever een website die van binnen en van buiten er uitziet om door een ringetje te halen, dan dat je code eigenlijk zonder decoding, 23798 pagina's tellende gebruiksaanwijzing en kennis van Oezbekistaans niet leesbaar is voor een ander.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Wat is GZIPen nou weer ? soort online WinZip ofzo ?

Maar even on-topic : Dat heet gewoon goed ontwerpen :) Met CSS kan je zowiezo veel doen en meestal heb je dan dat 1px * 1px plaatje waar Dark Blue het over heeft niet eens nodig, tenzij het inderdaad een gradient is (maar zelfs DAT kan met CSS ;) ) of een motiefje.

Ligt er ook aan wat voor site het is en wat je eisen zijn. Sommigen vinden 100K prima, anderen vinden dat veel te veel. Kijk, een site van 10Kb haal je niet meer tegenwoordig, zo simpel is het. Je moet alleen zorgen dat het niet de klauwen uitloopt :)

Maar om nou elke byte te gaan besparen is wel erg gortig. Vooral professioneel gezien : Daar heb je gewoon domweg geen tijd voor. :)

Afijn, ik ga verder met mijn eigen site ... in Flash ;)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

• zoveel mogelijk goed CSS gebruik wat een paar honderd kleur en font-tags scheelt :+
• proberen zo goed effectief mogelijk om te gaan met de plaatjes

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:32
Dit topic heeft m.i. weinig toe te voegen aan W&G

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.