Ik heb een (lastig) probleem met een Fasttrack TX-2000 controller van Promise.
Het volgende systeem/configuratie:
- Windows 2000 Server SP3
- Promise Fasttrack TX-2000 controller
- 2 x WD 120.0Gb, 7200rpm, 8Mb Cache U-ATA100
- Asus P4B533-V moederbord
- Intel Pentium 4 2.40Ghz, 533Mhz
De schijven zijn gemirrored (RAID1).
Het is nu al een aantal keren voorgekomen dat de controller in de BIOS fase aangeeft dat de array critical is. Nadat de arrray opnieuw gerebuild is (duurt een uurtje), is het probleem (tijdelijk) weer opgelost. Als de server een week later weer gereboot wordt, is het probleem er weer.
Het systeem hangt aan een nieuwe en degelijke UPS van APC, dus stroomstoringen en dergelijke kunnen het m.i. niet zijn.
Natuurlijk heb ik al contact gehad met Promise, maar die weten het zo ook niet (slechte support trouwens..).
Wie kan me een hint in de goede richting geven?
Het volgende systeem/configuratie:
- Windows 2000 Server SP3
- Promise Fasttrack TX-2000 controller
- 2 x WD 120.0Gb, 7200rpm, 8Mb Cache U-ATA100
- Asus P4B533-V moederbord
- Intel Pentium 4 2.40Ghz, 533Mhz
De schijven zijn gemirrored (RAID1).
Het is nu al een aantal keren voorgekomen dat de controller in de BIOS fase aangeeft dat de array critical is. Nadat de arrray opnieuw gerebuild is (duurt een uurtje), is het probleem (tijdelijk) weer opgelost. Als de server een week later weer gereboot wordt, is het probleem er weer.
Het systeem hangt aan een nieuwe en degelijke UPS van APC, dus stroomstoringen en dergelijke kunnen het m.i. niet zijn.
Natuurlijk heb ik al contact gehad met Promise, maar die weten het zo ook niet (slechte support trouwens..).
Wie kan me een hint in de goede richting geven?