Multiuser gelijktijdig met 2x(monitor,toetsenbord,muis)

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het mogelijk onder WindowsXP/win2k server om 2 monitoren, 2 toetsenborden en 2 muisjes aan te sluiten en gelijktijdig er zo mee te werken door 2 verschillende gebruikers? En zo ja hoe? ik zat te denken aan een matrox dualhead kaartje te kopen voor de 2 schermen. Maar kan windows die 2 uitgangen aansturen en dat je zegmaar 2x loginscherm hebt, eentje op de ene monitor en eentje op de andere monitor..

En als dit niet mogelijk is, is hte dan op de een of andere manier mogelijk om van mijn oude 486DX40 met 12mb geheugen een soort terminal te maken en van mn amd athlon 800 een soort van mainframe te maken? Dit omdat het werken met windows95 erg langzaam gaat op deze 486.. Dus als zegmaar het denkwerk kan worden overgelaten aan de amd800 en de 486 puur alleen presentatielaag is. Daarnaast wil ik natuurlijk ook op mn amd800 systeem kunnen werken.. mooiste zou zijn als ik op een of andere manier op die 486 gewoon een xp shell krijg zonder dat ik op die 486 xp hoef te installen.

Ik wil dus met 2 mensen hier kunnen laten werken zonder een extra systeem te kopen of omdat andere systeem flink te upgraden... Evt een nieuwe videokaart kopen vind ik niet erg, dit was ik toch al van plan, eentje met een betere tvout dan mn huidige kaart (asus geforce 2mx)

Verwijderd

Voor zover ik weer is het niet mogelijk om met twee users tegelijkertijd te werken op 1 pc.

Je kan windows 2000 Server installeren op de snellere bak en Terminal Services draaien. Dan kan je met andere computers op dat systeem via elke normale netwerkverbinding inloggen met een client.

Je ziet dan de desktop van de server in een window op je lokale computer. Je kan daar aardig mee werken al zitten er aardig wat beperkingen aan.

Windows XP heeft de client standaard onder de naam 'remote desktop connection' (onder accessories->commuications), maar je kan ook voor andere os-en geschikte clients downloaden met de naam Terminal Service Client.

Op die manier kan je inderdaad met twee users tegelijkertijd op 1 PC werken, al wordt het daar niet echt sneller op.

Om dit op deze manier te kunnen doen moet je client wel windows draaien, dus of dat gaat lukken met een 486 lijkt me erg sterk. Ik raad je af om iets dergelijks op te zetten, want het is heel erg veel werk en de kans dat niet is wat je wil lijkt me erg groot.

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 18:44:
Voor zover ik weer is het niet mogelijk om met twee users tegelijkertijd te werken op 1 pc.

Je kan windows 2000 Server installeren op de snellere bak en Terminal Services draaien. Dan kan je met andere computers op dat systeem via elke normale netwerkverbinding inloggen met een client.

Je ziet dan de desktop van de server in een window op je lokale computer. Je kan daar aardig mee werken al zitten er aardig wat beperkingen aan.

Windows XP heeft de client standaard onder de naam 'remote desktop connection' (onder accessories->commuications), maar je kan ook voor andere os-en geschikte clients downloaden met de naam Terminal Service Client.

Op die manier kan je inderdaad met twee users tegelijkertijd op 1 PC werken, al wordt het daar niet echt sneller op.

Om dit op deze manier te kunnen doen moet je client wel windows draaien, dus of dat gaat lukken met een 486 lijkt me erg sterk. Ik raad je af om iets dergelijks op te zetten, want het is heel erg veel werk en de kans dat niet is wat je wil lijkt me erg groot.
eh volgens mij is het nog niet duidelijk, ik wil met 2 monitoren en 2 toetsenborde en 2 muize op 1 systeem aansluiten
Als dat niet kan wil ik op een of andere manier van me 486 een soort terminal draaien die alleen interface hoeft weer te geven en dus in/uitvoer van muis/toetsenbord.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Nee dat kan niet. Je krijgt namelijk geen uitvoer/invoer die specifiek aan 1 monitor, keyboard en muis gekoppeld is. Daar zou je een compleet maatwerk OS voor moeten hebben.

En een 486 inzetten als terminal zal ook brak lopen vrees ik. Pak minstens een P1MMXje.

Forget your fears...
...and want to know more...

• robbertb
  • Niet online
Aetje schreef op 20 February 2003 @ 18:50:
Nee dat kan niet. Je krijgt namelijk geen uitvoer/invoer die specifiek aan 1 monitor, keyboard en muis gekoppeld is. Daar zou je een compleet maatwerk OS voor moeten hebben.
hms zou toch wel op een of andere manier te doen zijn? Je kan ook meerdere keren inlogge is alleen kwestie van op 2monitor ook inlogge.. vroeg me af of hier misschien software voor was oid
En een 486 inzetten als terminal zal ook brak lopen vrees ik. Pak minstens een P1MMXje.
Mja maar dan heeft et weinig zin meer om er nog een terminal van te maken, een P1mmx is al genoeg om lekker te kunne internetten enzo.. op 486 werkt dat niet echt lekker

• robbertb
  • Niet online
Iemand nog een idee??
Hoe ik dus een van deze 2 dingen kan doen:

1: Multiuser op 1 pc gelijktijdig, dmv van 2 schermen,2muizen 2 toetsenborden met als OS winxp of win2kserver

2: Mijn 486 zijn taken te verlichten door me andere pc (amd 800) als mainframe te gebruiken en dat er zegmaar op de 486 alleen software draait om inlogscherm van me amd bak te tonen, dat ik dus eigenlijk werk op die andere pc..

Verwijderd

Terminal client/server gebruiken of Citrix ;)

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 20:09:
Terminal client/server gebruiken of Citrix ;)
is er een hele lichte versie van dan die goed draait als client zijnde op de 486?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
robbertb schreef op 21 February 2003 @ 20:54:
[...]

is er een hele lichte versie van dan die goed draait als client zijnde op de 486?
de dos/win31 versie draait prima op een 386/486

onlangs nog bij een aantal scholen een terminalserveromgeving opgezet met van die oude bakkies

A wise man's life is based around fuck you

• robbertb
  • Niet online
zwelgje schreef op 21 February 2003 @ 21:08:
[...]

de dos/win31 versie draait prima op een 386/486

onlangs nog bij een aantal scholen een terminalserveromgeving opgezet met van die oude bakkies
hms en dan kan ik gewoon lekker op me xp bak allerlei dingen uitvoeren? dus gewoon op me 486 zegmaar lekker browse en msnen ?
En heb je het dan over citrix of terminalservices? en waar kan ik deze clients krijgen?

Maar onder dos kan dat er toch niet uit zien? ik bedoel grafisch ?

[ Voor 18% gewijzigd door robbertb op 21-02-2003 21:11 ]

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
kan wel, wij hebben op de zaak een programma draaien.. werkt perfect !! zelfs met 3 mensen (3x muis, 3x KB, 3x monitor)

kan alleen effe niet op de naam komen.. oja Be-TWIN !

http://www.betwin.com.tw/

(ow.. als je taiwanees kan) maar er is ook een engelse versie!

[ Voor 26% gewijzigd door ArjanC op 21-02-2003 21:16 ]

• robbertb
  • Niet online
burp2001 schreef op 21 February 2003 @ 21:14:
kan wel, wij hebben op de zaak een programma draaien.. werkt perfect !! zelfs met 3 mensen (3x muis, 3x KB, 3x monitor)

kan alleen effe niet op de naam komen.. oja Be-TWIN !

http://www.betwin.com.tw/

(ow.. als je taiwanees kan) maar er is ook een engelse versie!
Dit is dus voor optie2? Enneh wel jammer idd dat het geen engels is :S

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
robbertb schreef op 21 February 2003 @ 21:10:
[...]

hms en dan kan ik gewoon lekker op me xp bak allerlei dingen uitvoeren? dus gewoon op me 486 zegmaar lekker browse en msnen ?
En heb je het dan over citrix of terminalservices? en waar kan ik deze clients krijgen?

Maar onder dos kan dat er toch niet uit zien? ik bedoel grafisch ?
even voor de goede orde:

Windows Terminal services zitten alleen in windows 2000 server en niet in XP Professional, een XP look zul je dus op die 486 niet gaan krijgen (alleen een w2k look is mogelijk)

en wil je citrix, dan moet je dat pakket even aanschaffen, en das nie goedkoop ;)

en ja een DOS client met windows 3.11 kan alles wat je op die w2k server kan draaien weergeven (het scherm ziet er gewoon net zo uit als op de server... niks geen probleem)

A wise man's life is based around fuck you

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
robbertb schreef op 21 February 2003 @ 21:29:
[...]

Dit is dus voor optie2? Enneh wel jammer idd dat het geen engels is :S
nee dit is voor optie 1, zie deze engelse pagina: http://www.thinsoftinc.com/products_betwin_faq.html

• robbertb
  • Niet online
hms dit lijkt inderdaad te zijn wat ik bedoel. Alleen jammer dat het niet werkt. Het ziet wel dat me videokaart 2 uitgangen heeft (vga en tvout) en vraagt keurig na elkaar op beide scherme op een toets te drukken. Alleen nou krijg ik onder xp me 2e toetsenbord niet aan de praat. me 2e muis wel. en het lijkt erop dat de 2 muizen door het programma worden gezien als 1 muis..
Ik had muis, toetsenbord in de 2 standaard ps/2 aansluitingen en een extra muis op seriele poort 1 (met ps/2 verloop) en 2e toetsenbord ook op seriele poort met serieel -> ps2 en ps -> din verloop :)
volgens mij heb je hier een soort muis/toetsenborden hub oid voor nodig ??

Verwijderd

VMware/Bochs/VirtualPC op je snelle pc, een GuestOS installeren, en dan VNC of Remote Desktop ofzo gebruiken. Moet lukken.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Volgens de site van BeTwin heb je voor het extra scherm USB meuk nodig:
Additional Hardware Needed for BeTwin Station

PCI VGA card or Dual-head VGA card
Monitor
USB Mouse
USB Keyboard
Bovendien kan een toetsenbord niet op een seriele poort, dat zal niet werken. Ook is het niet verstandig om toetsenborden en muizen met 2 verloopplugjes achter elkaar aan te sluiten, dat geeft vaak ook problemen..

Je oplossing is dus: koop een USB toetsenbord en muis en dan zal alles wel werken...

[ Voor 30% gewijzigd door Cpt.Morgan op 22-02-2003 08:52 ]

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Wees wel opgepast, het werkt bij ons alleen met een Microsoft KB met USB uitgang !(we hebben het met meerdere andere merken geprobeert)

werkt erg goed..
Pagina: 1