• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Heb dus net mijn a40 (ja serienummer is hetzelfde dus geen camera van iemand anders) terug uit de reparatie. De sluiter blijf nl. hangen. Nu zat ik gister al ff foto's te maken en die waren ontzettend wazig. Ik dacht dat het aan mij lag. Dus ik vandaag nog eens proberen en ja hoor, normale foto's zijn niet scherp te krijgen. Macro-foto's doet ie daarentegen wel weer scherp.

Ik had gezocht hier op got en vond een of andere Aiaf update. Dus ik wil die downloaden, tik mijn serie-nummer in en nu zegt ie dat ik die update niet nodig heb.

Iemand zei ook al dat de lens misschien vies was. Maar op het oog is er niets op te zien.

Wat kunnen de oorzaken zijn (of wat doe ik fout). Ik heb geen zin om dat ding weer 2 weken kwijt te zijn.

Verwijderd

Schiet je op auto/M/P stand ? Probeer eens wat anders...

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
heb alle drie geprobeerd, ga nu eens ff die panonorama (or whatever iig na de M) proberen.

[edit]

Hij blijft onscherp....

Wil toch even kijken of het soms niet aan de lens ligt. Waarmee kan ik die het beste schoonmaken? (liefst een huis tuin en keuken manier)

hier ff 2 voorbeeldjes

macro (wel goed)

http://www.homepages.hetn...Pictures/100-0011_IMG.JPG

gewoon (niet goed)

http://www.homepages.hetn...Pictures/106-0601_IMG.JPG

[ Voor 79% gewijzigd door zandpaddo op 20-02-2003 19:13 ]

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 15:49

koornee

3!

kun je niet gewoon terug gaan en het probleem uitleggen?

lijkt mij iets voor de garantie.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
ja dat kan wel maar dan:

- ben ik cam weer 2 weken kwijt (terwijl het misschien een lullig dingetje is)
- kost het me weer 7 euro aan verzendkosten

Verwijderd

Tja, als het dan wel is opgelost, lijkt me dat wel de beste oplossing. Give it a try..

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

zandpaddo schreef op 20 februari 2003 @ 19:13:
ja dat kan wel maar dan:

- ben ik cam weer 2 weken kwijt (terwijl het misschien een lullig dingetje is)
- kost het me weer 7 euro aan verzendkosten
Ja hallo, het is niet jouw schuld dat ie het niet goed doet. Laat de verzendkosten gewoon vergoeden zou ik zo zeggen. Bel ze effe op en zeg dat je de verzendkosten teruggestort wilt hebben na reparatie.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Sowieso vreemd dat je verzendkosten hebt moeten betalen aangezien je die normaal niet hoeft te betalen als je de camera binnen de garantie opstuurt. :?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ruud2001 schreef op 21 februari 2003 @ 09:17:
Sowieso vreemd dat je verzendkosten hebt moeten betalen aangezien je die normaal niet hoeft te betalen als je de camera binnen de garantie opstuurt. :?
Heb hem gekocht bij een internetshop. Dan kon ik kiezen, langsbrengen (geen optie was ver weg) of opsturen naar hen, dan stuurden zij het weer door. Of zelf opsturen (even duur). Oke normaal vind ik dat geen probleem maar 2x achter elkaar vind ik gewoon onnodig.

Ik vind dat een bedrijf een goed gerepareerd product moet afleveren en dan ga ik (uit principe) geen 7,50 euro dokken om nog een keer op te sturen.

Verwijderd

Een beetje normaal bedrijf doet niet moeilijk om 7,50 verzendkosten, die zouden jouw verzendkosten moeten terugstorten. Het is sowiezo al niet netjes om een camera die weer/nogsteeds terug te sturen.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
heb canon gebeld (nogmaals) maar nu direct naar de reparatieafdeling. Er blijkt dus voor 330 euro excl btw (was garantie) alleen al aan materiaal in gezet te zijn. (hadden ze me beter een nieuwe kunnen geven want die is goedkoper). Maar er is dus een nieuwe lens-unit ingekomen plus nieuwe printplaat. Telefoongast dacht dat de lens verkeerd gecalibeerd was ofzo. Hij is nu dus onderweg naar canon. Verzendkosten vergoeden deden ze niet aan, ik kon wel naar een gratis antwoordnummer ofzo sturen maarja dan is die niet verzekerd.
Pagina: 1