Idee voor nieuwkomers ?

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15
Als iemand nieuw is in een bepaald forum zou het dan misschien makkelijk zijn om een melding bij een reply of new topic window te plaatsen ?

iets in de trant van: "Je hebt minder dan 10 posts in die forum we raden je aan om eerst de FAQ[LINK] en de bijbehorende Forumregels[LINK] door te lezen"

is maar een idee kijk maar wat jullie er van vinden..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja zoiets zwerft al een tijdje door mijn hoofd. Op fok hebben ze ook zo'n melding dat je IP gelogd wordt, die vind ik niet zo interessant.

Wat je wel kan doen is in 4 regels gewoon even de "topic open policy" neerzetten, zegmaar dat zinnetje wat ik in mijn sig heb staan, maar dan wat anders geformuleerd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij komt dat zeer agressief over. De meerderheid van de gebruikers kan zich echt wel aan de regels houden. Ik zie hier absoluut geen voordeel in. Alleen maar omdat een kleine groep slechte openingstarts maakt?
Als ik kijk naar de history van slechte starts dan gaat het lang niet altijd over de personen die net binnenkomen. (volgens mij is dat zelfs maar een minderheid.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• JWO
het gaat me er meer om dat nieuwkomers eerst de FAQ van een bepaald forum doorlezen...

(iedereen is hier ooit eens nieuw geweest ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door JWO op 20-02-2003 17:41 ]

• Exirion
  • Laatst online: 19:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Alfredt schreef op 20 February 2003 @ 17:39:
Volgens mij komt dat zeer agressief over. De meerderheid van de gebruikers kan zich echt wel aan de regels houden. Ik zie hier absoluut geen voordeel in. Alleen maar omdat een kleine groep slechte openingstarts maakt?
Als ik kijk naar de history van slechte starts dan gaat het lang niet altijd over de personen die net binnenkomen. (volgens mij is dat zelfs maar een minderheid.)
Dan kijk je toch naar andere topics dan ik. Ik kom te vaak topics tegen van mensen die bij hun eerste topics slotjes krijgen omdat ze de FAQ nog moeten ontdekken of menen die toch niet te hoeven lezen. Wat is er mis mee mensen van het bestaan en de noodzaak van FAQs bewust te maken?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Waarom alleen maar bij nieuwkomers? Gewoon een linkje naar FAQ Forumgedrag - De openingspost voor iedereen die een topic opent (eventueel aanpasbaar per subforum) lijkt mij veel makkelijker. Zo kun je in LA bijvoorbeeld een linkje geven naar Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!, zodat mensen die vinden dat hun topic onterecht dicht is, dit in ieder geval hebben gelezen. Lijkt mij wel een goed plan, en ik zou er ook absoluut geen moeite mee hebben, want zelfs mensen die hier al wat langer zitten vergeten wel eens een aantal dingen in hun openingspost :).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het moet er natuurlijk niet denigrerend of neerbuigend staan. Wat mij betreft komt het ook bij alle users te staan :).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Alfredt schreef op 20 February 2003 @ 17:39:
Ik heb er alleen vandaag al twee splinternieuwe USERS naar de FAQ verwezen en ik heb alleen gereageerd omdat ik misschien gezien het onderwerp kon helpen. Wie weet hoeveel nieuwe users zich alleen vandaag al hebben aangemeld waarvan ik de eerste posting niet heb gezien.

Ik denk dan ook dat het helemaal niet zo vreemd idee is alleen blijft de vraag of het helpt want er is geen druk op hen om daadwerkelijk de FAQ te lezen.

Daarnaast heb ik zelf in een aantal fora nog geen 10 reacties gegeven en ik weet na >1950 postings heus wel de FAQ te vinden, dat zou dan weer overdreven zijn :)

ARME AOW’er

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet niet of dit wel heel erg veel zin heeft. Natuurlijk, er wordt dan meer aan gedaan als nu gebeurt, maar scrollt zo'n iemand niet meteen naar beneden om alsnog meteen zijn topic aan te maken? Lees jij bijvoorbeeld altijd eerst de disclaimer/voorwaarden als je bijv. een hotmail adres registreert oid?

Een andere oplossing zou kunnen zijn; nog voordat het topic wordt gepost, de topic-starter op 'verstuur bericht' laten klikken waarna er wordt gezocht naar soortgelijke topics. Hierna wordt dan pas de mogelijkheid geboden zijn eigen topic daadwerkelijk te plaatsen. Moet wel technisch mogelijk zijn lijkt me. :)

• Compubiter

Compubiter

Think again

Webgoodie schreef op 20 February 2003 @ 17:45:
Een andere oplossing zou kunnen zijn; nog voordat het topic wordt gepost, de topic-starter op 'verstuur bericht' laten klikken waarna er wordt gezocht naar soortgelijke topics. Hierna wordt dan pas de mogelijkheid geboden zijn eigen topic daadwerkelijk te plaatsen. Moet wel technisch mogelijk zijn lijkt me. :)
[rml][ idee] autosearch + anders wat[/rml]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JvS schreef op 20 February 2003 @ 17:44:
Het moet er natuurlijk niet denigrerend of neerbuigend staan. Wat mij betreft komt het ook bij alle users te staan :).
Dit vind ik al weer een veel betere methode :)

Maar of het effect heeft? Kijk heel simpel naar het slotjes probleem. Er staat boven in LA wat je dan moet doen.... en nog verschijnen er per week vele topics open.

Maar aan de andere kant, je ondervangt er iig misschien wel weer een aantal foute topics door.
Wat mij handig lijkt is als er dan een link naar de "faq" een link naar de "search" met een opmerking dat er al heel veel problemen ooit behandeld zijn op GoT en tenslotte een link naar de policy hoe je een topic moet openen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• JWO
persoonlijk vind ik niet dat het bij iedere user hoeft te staan, dan wordt het weer "te" standaard, en dan kijkt men er over heen..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe weet een user waar het wel moet staan en die het wel moet weten dan dat het bij elke user staat? Daar gaat hij het echt niet minder van lezen hoor :P.

• JWO
JvS schreef op 20 February 2003 @ 18:10:
Hoe weet een user waar het wel moet staan en die het wel moet weten dan dat het bij elke user staat? Daar gaat hij het echt niet minder van lezen hoor :P.
jemig wat een ingewikkelde zin :P

• Compubiter

Compubiter

Think again

JWO schreef op 20 February 2003 @ 18:09:
persoonlijk vind ik niet dat het bij iedere user hoeft te staan, dan wordt het weer "te" standaard, en dan kijkt men er over heen..
Je kunt het ook gewoon zien als 'geheugensteuntje'. Zelf weet ik gelukkig wel welke dingen er genoemd moeten worden in een topicstart, maar zelfs dan nog is het wel makkelijk om alle stapjes door te lopen. En in dat geval is een direct linkje naar de policy niet slecht. En om nou te zeggen dat het standaard wordt: Wat is daar nou erg aan? Dat maakt nieuwe gebruikers toch niet uit, als ze het uberhaupt al weten?

[ Voor 3% gewijzigd door Compubiter op 20-02-2003 18:14 ]

• JWO
Compubiter schreef op 20 februari 2003 @ 18:14:
[...]
Je kunt het ook gewoon zien als 'geheugensteuntje'. Zelf weet ik gelukkig wel welke dingen er genoemd moeten worden in een topicstart, maar zelfs dan nog is het wel makkelijk om alle stapjes door te lopen. En in dat geval is een direct linkje naar de policy niet slecht. En om nou te zeggen dat het standaard wordt: Wat is daar nou erg aan? Dat maakt nieuwe gebruikers toch niet uit, als ze het uberhaupt al weten?
ok daar heb u wel een point idd :)
Pagina: 1