Toon posts:

[Python] Interview serie met Guido van Rossum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kon de referentie naar dit artikel niet vinden en als Python-fan kon ik jullie deze link niet onthouden. Erg duidelijke serie met duidelijke antwoorden van de Nederlandse bedenker (Guido van Rossum) van Python. Ook de voor- en tegens van static versus weak typing worden tegen elkaar afgezet evenals het prototypen in Python. Redelijk de moeite waard dus ;)

interview

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Op http://lambda.weblogs.com/discuss/ is hier nogal wat over gediscussieerd: misschien dat je er nog een leuke discussie kan vinden :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Kon alleen maar deze thread
vinden ;). Is wel een interessante discussie over dynamic versus weak typing.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldige discussie! Meeste voor- en tegenargumenten worden wel genoemd. Ik heb Python zelf nog nooit gebruikt in echt grote projecten. Als het gaat om het embedden van een kleine, makkelijke programmertaal is het een hele goede optie.
De C API heb je namelijk erg snel door en ook een extension-module geschreven in C (om in Python bijvoorbeeld "low-level" dingen te doen) is erg makkelijk te in elkaar te draaien. Ik gebruik Python ook regelmatig om snel even iets te prototypen, waarna ik het daarna in C of Java ga uitwerken.