[NT] VSFTP achter Winroute werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
IK heb in mijn lan een linux bakje staan met RedHat8. Nou dacht ik: laat ik daar eens een ftp servertje op inrichten. Zo gezegd, zo gedaan... vsftp erop, configgen... klaar! :) niet dus.... ik kan perfect ftp'en vanuit mn lan, maar niet vanaf erbuiten. :X
Ik heb toch echt in Winroute op mn WinXP bak een port-mapping gemaakt die al het verkeer dat naar port 21 binnenkomt doorstuurt naar die linux bak... maar werken doet t niet... :X what have I missed?

Launching containers into space

Verwijderd

Zet Apache eens op poort 21, dan kan je zien of het aan het portmappen/firewallen ligt, of aan de server..
Weet je BTW zeker dat er geen firewall op die RH8 bak draait die je poort 21 dichthoudt?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Heb je al geprobeerd iemand anders van buitenaf te laten connecten? Je kunt met NAT namelijk niet vanaf je interne LAN op je externe (internet) ip-adres verbinden.

Poort 21 zal niet door een firewall geblokkeerd zijn op die linux-bak, aangezien hij wel lokaal kan connecten..

Zie je totaal geen poging tot connectie in je logs? Indien dit wel het geval is: gebruikt de persoon op afstand passive of active FTP met zijn client?

[ Voor 21% gewijzigd door Zap op 20-02-2003 18:17 ]

#

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
ik zie wel activity in mn winroute-log, maar de fout die je krijgt via IE (passive toch?) is : Connectopm timed out... :X
Active heb ik nog niet geprobeerd active werkt... anoniem moet ik nog ff testen... passief werkt nu ook... :X

[ Voor 22% gewijzigd door Whieee op 20-02-2003 19:03 ]

Verwijderd

Zap schreef op 20 februari 2003 @ 18:17:
Heb je al geprobeerd iemand anders van buitenaf te laten connecten? Je kunt met NAT namelijk niet vanaf je interne LAN op je externe (internet) ip-adres verbinden.
Heb je hier een bron van :o Daar heb ik echt nog nooooit van gehoord..

En dat over die firewall klopt ja, /me slaapt weer eens :z

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 19:05:
[...]

Heb je hier een bron van :o Daar heb ik echt nog nooooit van gehoord..

En dat over die firewall klopt ja, /me slaapt weer eens :z
klopt toch... ik kan idd niet vanaf mn LAN naar mn internet-IP ftp'en, maar iemand van buitenaf wel :) Vraag me niet hoe het kan, maar het is zo...

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
het werkt nu half... ik kan nog geen bestanden van de ftp afhalen, maar er al wel opzetten... In de meeste gevallen geeft ie bij passieve ftp downloads een fout: 'Cannot open file'

ik heb er nbu 2 mp3s op staan en een JPG image. De mp3's kunnen wel passief gedownd worden, maar die image gaat niet...

[ Voor 28% gewijzigd door Whieee op 20-02-2003 19:41 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Je moet je ftp eens active testen.

Want mischien moet je voor passive nog je passive poorten openzetten bij mij in iedergeval niet..
Pagina: 1