Toon posts:

[feature request] kick alert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even uitleggen wat ik bedoel. Ik las net weer twee threads, wilde eigenlijk nog iemand quoten, en dan kom je er ineens achter dat het laatste bericht een kick is en de eigenlijke thread anderhalf jaar oud 8)7

Kijk naar de datum, kun je dan zeggen, maar een datum is toch iets wat iemand al snel over het hoofd ziet (dat is immers ook de reden waarom de quickreply nu wordt verborgen als het bericht ouder is dan twee weken.

Mijn idee is om niet alleen onderaan de thread te waarschuwen dat een thread al wat ouder is, maar ook bovenaan. Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://f00l.endoria.net/shit/voorstel.jpg

Je loopt hierbij alleen tegen één nadeel aan: wanneer is een thread gekicked, en lastiger nog: wanneer komt de melding weer te vervallen?

Het lijkt me best mogelijk te checken op het een na laatste bericht, wanneer dat ouder is dan bijvoorbeeld twee weken -> waarschuwing.
Dan komt het echte probleem: wat nu als er toch iemand reageert? Komt de waarschuwing dan weer te vervallen? Dan lees je vervolgens alsnog de hele thread om erachter te komen dat alleen de laatste twee berichten nieuw zijn.
Aan de andere kant moet je ook geen waarschuwing krijgen als de thread al wel lang meegaat, zoals [rml][ 3d] Groepsproject: trein-animatie *render*[/rml] in Webdesign & Graphics.

Ik zie dus wel een probleem(pje) en een oplossing, maar omtrent de uitwerking heb ik dus geen idee :) Misschien is het toch wel eenvoudig. Wat denken jullie?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik denk dat het gewoon eigen verantwoordelijkheid is.

een thread kicken die meer dan zoveel weken oud is meestal zinloos. en daar wordt betreffende user dan meestal ook snel genoeg op gewezen.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
beschuitfluiter schreef op 20 February 2003 @ 16:48:
ik denk dat het gewoon eigen verantwoordelijkheid is.

een thread kicken die meer dan zoveel weken oud is meestal zinloos. en daar wordt betreffende user dan meestal ook snel genoeg op gewezen.
Ik heb het ook niet over de mensen die een thread kicken, ik heb het over jou en mij, degenen die voor nop een thread aan het lezen zijn waarvan alleen het laatste bericht nog relevant is :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zodra je op reply drukt zie je die melding toch ook :?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Erkens schreef op 20 februari 2003 @ 17:51:
zodra je op reply drukt zie je die melding toch ook :?
Inderdaad, en boven de QuickReply staat het ook.

Naar mijn mening is er nu ruim voldoende gedaan om het perongeluk kicken te voorkomen.
Oke, is het éénmaal gekicked, wil het nog voor verwaring zorgen inderdaad.
Maar om bij elk topic ouder dan een x aantal weken een waarschuwing te zetten is niet mooi, aangezien sommige topics gewoon dan nog actief zijn..

Imo is het zoals het nu is gewoon het beste wat mogelijk is. :)

🌞🍃

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als het goed is zie je niet eens een quickreply meer als het ouder dan 2 weken is?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

ACM schreef op 20 februari 2003 @ 18:37:
Als het goed is zie je niet eens een quickreply meer als het ouder dan 2 weken is?
Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 16:46:
dat is immers ook de reden waarom de quickreply nu wordt verborgen als het bericht ouder is dan twee weken.
Het gaat er volgens mij ook meer om dat je niet doorhebt dat het een oud topic is en dat hij net gekickt is. Op dat moment ga je de discussie lezen, en wil je een reply plaatsen op een post die een jaar geleden is gedaan. Je krijgt geen waarschuwing, omdat het topic gekickt is, volgens mij gaat het daar meer om (of ik begrijp het verkeerd :P).

[Edit]
Het enige dat wellicht nuttig is, is om te kijken wanneer de topicstart is geweest, en daar vervolgens een melding aan te binden. Iets als: "Dit topic is meer dan twee weken geleden gestart"

[ Voor 17% gewijzigd door Compubiter op 20-02-2003 18:55 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik denk dat hij bedoelt ALS het topic al gekicked is..
* m-m had het laatst ook...
Maar een goed systeem voor zoiets lijkt me lastig: als de op 5-na-laatste post ouder dan 2 weken is, een melding? Gaat wel erg vaak 'vals' alarm geven in topics die gewoon 'legaal' gekicked zijn.

Verwijderd

Topicstarter
m-m, Compubiter, jullie snappen het :*

@Compubiter & m-m: wat jullie aansnijden is precies wat ik ook voorzag: vaak is het loos alarm, en ook zodra een topic gewoon wat groter wordt is het ook loos om iedere keer die melding te moeten zien. Misschien dat je de melding alleen op de eerste pagina te zien krijgt? Als je eenmaal op twee pagina's zit ga je daar toch eigenlijk altijd naartoe, dan is de melding verder niet zo storend meer. Ik denk dus ook dat je het best, zoals Compubiter zegt, kunt kijken naar de datum van de topicstart :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dan moet er ook zo iets komen als 'kickbare' topics, zoals topics met gebruikerservaringen.

Die kan je dan zonder schaamte met een zinvol antwoord omhoog halen. (zonder dat er een alarm afgaat bij een mod, en maar hopen op goede gebruikers die een report doen als het toch mis gaat)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Resistor schreef op 20 February 2003 @ 20:37:
Die kan je dan zonder schaamte met een zinvol antwoord omhoog halen. (zonder dat er een alarm afgaat bij een mod, en maar hopen op goede gebruikers die een report doen als het toch mis gaat)
Het gaat er niet om dat een topic niet gekickt mag worden (elk topic mag met een zinvolle reply omhoog worden gehaald), het gaat er om dat je niet reageert op een post van een jaar geleden bijvoorbeeld, omdat je niet doorhebt dat het topic recentelijk is gekickt :).

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Compubiter schreef op 20 February 2003 @ 20:40:
[...]
Het gaat er niet om dat een topic niet gekickt mag worden (elk topic mag met een zinvolle reply omhoog worden gehaald), het gaat er om dat je niet reageert op een post van een jaar geleden bijvoorbeeld, omdat je niet doorhebt dat het topic recentelijk is gekickt :).
Hmm, ja, het mag dus wel.

Als ik een topic ga openen kijk ik eerst wat er allemaal over gezegd is (searchen heet dat), en als ik het nog niet helemaal snap open ik een topic en daarin verwijs ik naar de gevonden topics, met de reden waarom dat niet de oplossing is.

Ik ga dus niet een oud topic omhoog kicken met een extra vraag/opmerking waarom bij mij dat niet werkte. Dat werkt niet, de meesten lezen alleen de eerste paar posts, en gaan dan een antwoord geven op de vraag van de topicstarter, in plaats van verder te lezen.

Dit zijn wel extreme voorbeelden, als ik een topic open (gebeurt niet zo vaak) vergeet ik het wel eens...

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Is het geen idee om te kijken of er tussen 2 opeenvolgende posts een groot verschil zit ( > 2 weken, waarvan de laatste dan niet ouder is als 2 weken), en zo ja, een waarschuwing bovenaan te zetten met "dit topic is gekicked!"

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Resistor schreef op 20 February 2003 @ 21:07:
[...]

Hmm, ja, het mag dus wel.

Als ik een topic ga openen kijk ik eerst wat er allemaal over gezegd is (searchen heet dat), en als ik het nog niet helemaal snap open ik een topic en daarin verwijs ik naar de gevonden topics, met de reden waarom dat niet de oplossing is.

Ik ga dus niet een oud topic omhoog kicken met een extra vraag/opmerking waarom bij mij dat niet werkte. Dat werkt niet, de meesten lezen alleen de eerste paar posts, en gaan dan een antwoord geven op de vraag van de topicstarter, in plaats van verder te lezen.

Dit zijn wel extreme voorbeelden, als ik een topic open (gebeurt niet zo vaak) vergeet ik het wel eens...
daar gaat het hier niet over, het gaat erover dat als iemand anders een topic heeft gekicked en dat je zelf dan niet in de gaten hebt dat het een oud topic is en zodoende reply'd op een post van bijvoorbeeld 1 jaar geleden ;)
is gewoon erg frustrerend

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Erkens schreef op 20 februari 2003 @ 21:37:
[...]

daar gaat het hier niet over, het gaat erover dat als iemand anders een topic heeft gekicked en dat je zelf dan niet in de gaten hebt dat het een oud topic is en zodoende reply'd op een post van bijvoorbeeld 1 jaar geleden ;)
is gewoon erg frustrerend
Let op! dit topic is gekicked!

Zo iets er boven zetten dus.
Ik snap het (eindelijk)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Resistor schreef op 20 February 2003 @ 21:55:
[...]

Let op! dit topic is gekicked!

Zo iets er boven zetten dus.
Ik snap het (eindelijk)
duurde bij mij ook ff voordat ik het snapte hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Humm...
Dat is wel vervelend te maken, want hoe bepaal je in godsnaam of iets gekicked is :?
En dan dus op een cpu-power efficiente manier. Want dat een topic twee weken later een reactie krijgt hoeft helemaal geen "kick" te betekenen (doordiscussieren, de uiteindelijke uitwerking geven, dat soort dingen kan ook heel goed).
Pagina: 1