Zijn DIT nou een verstandige beslissingen? (I need help)

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik ben druk bezig met een nieuwe opzet voor m'n site. Ik de opzet nu af, en wil weten hoe ik dit het beste verder kan aanpakken.
Dit is trouwens de nieuwe opzet : www.divx-home.com/divx-home/index2.php (divx-home.com is gewoon de oude 'manier')

Wat ik heb gemerkt is dat veel bezoekers via google op m'n site komen, en daardoor de menu en topframe missen en dus niet verder kunnen surfen. Daarom is deze nu frameless.
Ik heb nu 2 vragen:

1: Omdat hij frameless is, laden de gebruikers steeds opnieuw de top en menu. Is dat wel zo goed voor de dataverkeer van m'n server en wordt het laden van de site hier niet enorm door vertraagd? Het menu+top bestaat al uit +/- 80 plaatjes(60kb). Ik neem aan dat het na de 1e keer uit de cache wordt gehaald, maar dan nog: moeten mensen dan niet steeds wachten als ze naar een andere pagina binnen divx-home wilen omdat ze eerst al die plaatjes weer uit hun cache moeten halen?

2: Ik ben van plan alle links in 1 php bestand te zetten, zodat als ik ooit een bestandsnaam wijzig, alleen in dat phpbestand de url hoef te veranderen, en daardoor alles automatisch meeveranderd wordt. Het probleem hierbij is, dat dit phpbestand redelijk groot zal worden en ik dus niet weet of mensen die op een link klikken, het hele bestand binnenhalen, of dat alleen ff een klein stukje van het helebestand ingelezen wordt. Hoe zit dit precies, aangezien dat php bestand zeker enkele tientallen kb's groot zal worden in de toekomst)
Ook ben ik dan van plan alle plaatjes dmv een phpscript op te roepen, zodat ik dat ook veel makkelijker kan veranderen en alles automatisch meeveranderd. Maar dan moet ik wel zeker weten of dit geen schadelijk effect heeft op de laad-snelheid van de pagina.

Bedankt voor 't lezen van deze nogal grote post :)

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Je link is dood bij mij: The requested URL was not found on this server.

Ja doe maar.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
The requested URL was not found on this server.

Zolang je PHP bestand geen mb's wordt is het prima ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

..::TEMPHOLDER::.

U are now supposed to be here, u know that... don't u?

:?

als je http://www.divx-home.com/divx-home/index.php doet

¯\_(ツ)_/¯

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Hij bedoelt natuurlijk http://www.divx-home.com/divx-home/index2.php

Je kunt toch met een javascript ff checken of ze wel in je frame zitten en anders je frame opnieuw laden?

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

die punt tussen divx-home.index2.php moet een / zijn... :P

//ontopic

die plaatjes worden toch gecached? dan moet het geen probleem zijn. als ze eenmaal in het geheugen zitten , zie je ze de hele tijd. totdat ze weggaan en weer terug komen. dan wordt de hele site weer opnieuw geladen.

maar dat is mijn ervaring :)

te laat...

[ Voor 3% gewijzigd door Senzuboon op 20-02-2003 16:42 ]

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-08 21:36

Scatman_II

R9500 Pro >:)

@ http://www.divx-home.com/divx-home/index2.php
Weet jij uit welke film deze screenshot komt?
Moet dit screenshot zijn :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Ed.
De link moet dus inderdaad: www.divx-home.com/divx-home/index2.php zijn. |:(

Maar het maken van zo'n phpscript om daarin alle links te zetten (dus ook links naar andere pagina's binnen de site en niet alleen downloads), zoiets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$download["1"] = "http://members.chello.nl/naampje/files/link1.zip";

$url = $download["$file"]; 
if($url == ""){ echo"File niet gevonden!";
}else{ header("Location: $url"); }
?>

Is dat wel een goed idee?

[ Voor 22% gewijzigd door Ed. op 20-02-2003 16:50 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
volgens mij moet je wat beter 'giffen' als dat menuutje al 60kB groot is.

Over je dataverkeer, wat is je limiet dan? Ik denk dat het nog wel meevalt eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 20-02-2003 16:51 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

daarvoor moet je hieronder zijn. maar: 1 querry maken, en dat aansturen doormiddel van: index2.php?site=1&id=2&blaat=3, en dan alles uit je database trekken?

dan heb je een vrij klein bestand.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• Ed.
De plaatjes zijn stuk voor stuk erg klein (tussen 1 en 2 kb max). Alleen die banner met DivX-Home in het blauw is 30kb omdat ie als ik 'm nog lager zet, steeds lelijker wordt, en dat is nou net de eye-catcher.

Over de limieten hoef ik me geen zorgen te maken. Wat ik gewoon wil, is dat de site zo snel mogelijk laad voor de bezoekers terwijl 't er wel op ongeveer dezelfde wijze uit moet zien

• MrEdge_
Je kunt als je wil toch gewoon je frames terugzetten?
code:
1
onLoad="if(parent.frames.length==0)top.location='frames.php';"

Ofzoiets dan he :)

Maar om antwoord op je vragen te geven:
1: Volgens mij zal de browser de plaatjes uit zijn cache halen als ie ze eenmaal binnen heeft (afhankelijk van de instellingen). Maar het wordt er niet mooier op natuurlijk dat die "frames" elke keer opnieuw worden geladen.
2: Die php file wordt toch gewoon meegparsed dus die zal in zijn geheel worden meegestuurd lijkt mij.

Verwijderd

MrEdge_ schreef op 20 February 2003 @ 16:55:
2: Die php file wordt toch gewoon meegparsed dus die zal in zijn geheel worden meegestuurd lijkt mij.
Naar de browser? Het heet niet voor niets serversided hoor ;)
De PHP parser parsed de PHP code en maakt er HTML output van, if any. In de broncode zoals die bij de bezoeker aankomt zit dus _geen_ PHP code meer, en heeft dus ook geen betrekking op het dataverkeer. Hoogstens op de parsetijd, maar die zal wel meevallen :)

• MrEdge_
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 17:00:
[...]

Naar de browser? Het heet niet voor niets serversided hoor ;)
De PHP parser parsed de PHP code en maakt er HTML output van, if any. In de broncode zoals die bij de bezoeker aankomt zit dus _geen_ PHP code meer, en heeft dus ook geen betrekking op het dataverkeer. Hoogstens op de parsetijd, maar die zal wel meevallen :)
ok, dat is precies wat ik bedoelde: De server parsed de php file en stuurt de gegenereerde html naar de client. Mja, ik formuleer dat dan weer ongelukkig :)

• Ed.
MrEdge_ schreef op 20 February 2003 @ 16:55:
Je kunt als je wil toch gewoon je frames terugzetten?
code:
1
onLoad="if(parent.frames.length==0)top.location='frames.php';"

Ofzoiets dan he :)
Dat is wel uitermate interessant en handig!! Ik zal eens kijken of ik daar meer info over kan vinden (of heeft iemand hier toevallig websites als voorbeeld die dit al hebben?)

[ Voor 4% gewijzigd door Ed. op 20-02-2003 17:28 ]

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
"...Het menu+top bestaat al uit +/- 80 plaatjes(60kb)..." Damn da's veel ! Vooral als je beseft dat je dat ook met CSS kan doen ... :)

Verwijderd

1st_Ro schreef op 20 February 2003 @ 19:55:
"...Het menu+top bestaat al uit +/- 80 plaatjes(60kb)..." Damn da's veel ! Vooral als je beseft dat je dat ook met CSS kan doen ... :)
worden de plaatjes daar dan kleiner van :?

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
FoOL, plaatjes ? wat ik zie is tekst met een simpele mouseOver ! :) En dat kan echt HEEL makkelijk in CSS hoor ...

Verwijderd

1st_Ro schreef op 20 februari 2003 @ 20:53:
FoOL, plaatjes ? wat ik zie is tekst met een simpele mouseOver ! :) En dat kan echt HEEL makkelijk in CSS hoor ...
omg.... die links naar de ondertitels :/ ik dacht dat het hoofdzakelijk om die navigatiebalk ging :)

Rolex, waarom heb je dat gedaan? Bovendien zit er geen preloader in, waardoor de hovered plaatjes onmouseover nog eerst moeten laden ook :/

• Ed.
Ik ben (helaas) geen html god, maar ik heb in dreamweaver d8 ik wel aangegeven dat ie ze moet preloaden... Maar ik heb al iets anders bed8.

Maar heeft iemand nog meer info over dat 'terugzetten van frames' ? want ik ken zo geen sites die dat al hebben...
[edit] die info heb ik nu net gevonden, dat gaat nu wel lukken http://www.fwzone.net/showDetail.asp?TypeId=2&NewsId=732

[ Voor 33% gewijzigd door Ed. op 20-02-2003 22:38 ]

• Ed.
Mijn 2e vraag blijft trouwens nog wel staan:
Als ik dus alle plaatjes opvraag via een .php file, en deze file stel 20 kb wordt, betekend dat de user 20kb moet 'doorspitten' om de goeie info uit de phpfile te pakken?
Ik weet dat de php wordt omgezet in html, alleen voordat dit gebeurd, moet de phpfile wel ingelezen worden, wat weer wachttijden betekend voor de bezoeker, of valt dit mee?

[ Voor 37% gewijzigd door Ed. op 20-02-2003 22:42 ]

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Die PHP file wat serverside geparsed en alleen wat nodig is wordt naar de client gestuurd. Enige waar je je druk over moet maken ik de tijd die PHP nodig heeft om die file op de server in te lezen.
Ennuh lees ff een fatsoenlijk PHP tutorial ofzo, die code van jouw is gewoon eng om te zien. Quotes om integers zetten is totaal onzinnig en nog performance vretend ook. hetzelfde geldt voor variabelen. daarnaast snap ik niet echt hoe jou code uberhaupt zou moeten werken...

Verwijderd

Rolex, even ter illustratie: de juiste link uit zo'n array halen wat 20kb PHP code is, is een kwestie van 0,0003 seconden of iets in die richting, iig niet iets om je druk over te maken ;)
www.phpfreakz.net is wel handig voor jou denk ik :)
Pagina: 1