Problemen met EPoX 4PEAE, Swiftech maakt kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik heb dus al enkele weken een groot probleem met mijn nieuwe setup bestaande uit, EPoX 4PEAE (inmiddels Rev. 1.1), Intel Pentium IV 2,4B C1 Stepping, 2 x 256 XMS3500 Corsair en een Swiftech MCX4000!

Nu heb ik met mijn eerste 4PEAE bord (dat inmiddels alweer terug naar de winkel is) problemen gehad, bestaande uit het wel en niet opstarten, dagen lang niks doen, opstarten 1 x en dan 4 min wachten tot de volgende keer booten. Kortom ellende allom!

Gisteren heb ik eindelijk dat nwe bord gehad, eerst op de testbank en hij deed eigenlijk alles wat ie moest doen en wat het eerste bord niet deed. Ik was dolgelukkig, maar integendeel. De problemen begonnen alweer. Inmiddels was de pc in de kast gebouwd, met alle ccfl's uit KoD'z IA die ik tegelijkertijd kreeg ;) Maar alles bleek dus tevergeefs.

Nu ben ik erachter dat wanneer ik de Swiftech aanraak, hij spontaan reboot. Of ik nu sta of zit, het maakt niets uit. Aarde is aangesloten en werkend, heb er een APC tussen zitten ook. Maakt allemaal nix uit. Maar de reden waarom ik de boxed cooler er niet op gezet had in 't begin was dat hij dan ernstig door aan het buigen is! wel 2 cm maybe more :( Daar word ik niet echt vrolijk van, maar met de Swiftech is dan dus beduidend minder.

Net even de boxed cooler erop gezet, en hij boot gelijk als een beest. Geen enkel probleem, aanraken kan en kan alles doen zonder enig probleem. Nu heb ik al eens eerder gelezen dat het Swifje probs veroorzaakt en ook dus kortsluiting maakt, maar dan nam ik allemaal maar met een korreltje zout. Nu heb ik Freezing Hardware al ingelicht en ben benieuwd met welke oplossing zij komen.

En ja heb het Swifje er goed opgemonteerd, volgens 't boekje. En heb voor een AMD proc, ook al eens eerder een Swiffie gehad dus dan is t niet.

Wie kan me helpen met dit probleem of heeft tips/trucs :? Anders moet ik maar aan een WC setup gaan denken, maar dat vind mijn portomonee niet echt leuk :P

..::System Specs::..

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 18:48

ken

Had ik ook gehad met mijn oude Swiftech waterblok
Gebruik gewoon niet geleidend tape en doe deze op plaatsen waar de schoef contact met moederbord maakt. Problemen weg :)

ps dat doorbuigen is normaal ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ken op 20-02-2003 16:45 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
ken schreef op 20 februari 2003 @ 16:43:
Had ik ook gehad met mijn oude Swiftech waterblok
Gebruik gewoon niet geleidend tape en doe deze op plaatsen waar de schoef contact met moederbord maakt. Problemen weg :)

ps dat doorbuigen is normaal ;)
dat had ik dus ook gedaan, maar het gare is dus. Dat als hij op de testbank ligt, en er rubberen voetjes onder zitten hij alsnog deze probs geeft, terwijl hij gewoon alleen op een zakje ligt :(

..::System Specs::..