hey lui, ik zit met een simpel probleem waar ik me helemaal op doodstaar:
ik heb een formulier en daar heb ik een pulldownmenutje waar ik een waarde selecteer.
vervolgens heb ik nog zo'n pulldown, maar ik wil dat die afhankelijk is van de eerst.
dus zeg je, geef bij rijbron een query in waarbij je matched op de waarde in het veld op je formulier.
nou is dit nou nog echt basic enzo en ja ik heb gezocht:
[rml][ acces] Parameterquery[/rml]
[rml][ access] Waarden uit formulier gebruiken in Query[/rml]
[rml][ acces]Argument doorgeven aan query[/rml]
maar het lukt me dus nog niet...
momenteel heb ik: SELECT LeverancierID FROM tblArtikelen WHERE ID=Forms!frmAddArtikelToKrant!artNr;
en hij moet nog uitgebreid worden met een WHERE ID in (Select blaterdieblaar) maar das voor later.
ik vermoed dat bij Forms!formnaam!controlnaam het foutgaat op de controlenaam.
Is dit gewoon de naam van mijn keuzelijst met invoervak, of moet ik meer dingen instellen als ik er gebruik van wil kunnen maken?
of moet ik met besturingselementbron gaan spelen ofzo? dat krijg ik ook niet zo 123 aan de praat, vandaar mijn vermoeden.
gaarne help, ik zit hier al weer uren op te kutten...
ik heb een formulier en daar heb ik een pulldownmenutje waar ik een waarde selecteer.
vervolgens heb ik nog zo'n pulldown, maar ik wil dat die afhankelijk is van de eerst.
dus zeg je, geef bij rijbron een query in waarbij je matched op de waarde in het veld op je formulier.
nou is dit nou nog echt basic enzo en ja ik heb gezocht:
[rml][ acces] Parameterquery[/rml]
[rml][ access] Waarden uit formulier gebruiken in Query[/rml]
[rml][ acces]Argument doorgeven aan query[/rml]
maar het lukt me dus nog niet...
momenteel heb ik: SELECT LeverancierID FROM tblArtikelen WHERE ID=Forms!frmAddArtikelToKrant!artNr;
en hij moet nog uitgebreid worden met een WHERE ID in (Select blaterdieblaar) maar das voor later.
ik vermoed dat bij Forms!formnaam!controlnaam het foutgaat op de controlenaam.
Is dit gewoon de naam van mijn keuzelijst met invoervak, of moet ik meer dingen instellen als ik er gebruik van wil kunnen maken?
of moet ik met besturingselementbron gaan spelen ofzo? dat krijg ik ook niet zo 123 aan de praat, vandaar mijn vermoeden.
gaarne help, ik zit hier al weer uren op te kutten...