Java framework voor business applications met naked objects

Pagina: 1
Acties:

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-08 13:14
Ik stuitte zojuist op deze site, www.nakedobjects.org.

Naked Objects is een framework waarin je bussinessobjects definieert, zoals medwerker, project, afdeling etc. Het mooie is nu dat de GUI helemaal gegeneerd wordt door het framework, de developper schrijft dus 0,0 regels GUI. _/-\o_

Maar zoals ik al zei ik kom dit net tegen. Ik baal er nu al van dat ik vanavond langs moeders ga om een hapje te eten. Ik wil het liefst zsm nacg Hause om dit te proberen. De reden waarom ik het al zo snel hier neer pleur zonder er eerst goed naar te kijken is dat n meer zien dan 1.

Groetjes

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit is hetzelfde als in .NET een window met een propertygrid erop en je je 'user' object bijvoorbeeld als selected object zet. 0.0 regels code, maar je kunt direct je object editen, zoals ze hier ook doen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28
Als ik ergens ooit een hekel aan heb gehad dan is wel een GUI maken met Java :r :D
Maar misschien gaat het hiermee idd beter/makkelijker. :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• yrew
iemand die ik ken heeft in twee dagen tijd een projectadministratie systeem geschreven....Met struts was hij bijna een maand verder voordat hij iets draaiend had.

Doordat je zero gui schrijft blijft de scheiding tussen bussinesslogic en userinterface natuurlijk hardstikke gescheiden. Je kan nadat je de objecten gedefinieerd hebt natuurlijk altijd zelf nog een andere UI schrijven.

Ik baal dat ik er niet mee aan de slag kan vanavond fuckerdefuck ouders....

[ Voor 32% gewijzigd door yrew op 20-02-2003 16:17 ]

Groetjes

• yrew
ik zou graag de topic titel veranderen. Het is namelijk veel meer als alleen gui ontiwikkeling. Het is een hele andere manier van ontwikkelen en ook voor gebruikers een andere manier om met applicatie's te werken...(o.a. Sleur en pleur gebruiken om relaties te leggen)

ff voor degene die engels kunnen lezen

Consider the example of a banking system - a perennial favourite in object textbooks. Account is clearly an object, and it is natural to think of Checking Account and Savings Account as specialized sub-classes. A conventional use-case analysis will suggest that all Accounts will need methods for depositing, withdrawing, generating statements and applying charges, amongst others. But how should the system handle a transfer of funds between accounts?

Many people argue that this functionality belongs in some kind of a process, not to either of the Account objects.

If we don't allow the addition of scripts or controllers on top of the entity objects, then another option is to implement TransferTo(Account, CurrencyValue) as a method on both the Account classes. This could then generate a dialog box wherein the user could specify the Account to be transferred to and the amount. But the Naked Objects framework doesn't support dialog boxes. It can translate a zero-parameter method into an action on the pop-up menu for that object, and realize a one-parameter method by dragging one object onto another. But it cannot translate a multi-parameter method into a user action.

The solution is to implement Transfer as a class of object in its own right. Its attributes are the two accounts, the amount to transfer, and the date/time. The methods on the two account objects then become, effectively, 'Create New Transfer', which creates a new instance of Transfer, ready populated with the 'from' account. Alternatively, the user could shortcut this by dragging one account onto the other, which returns a new Transfer object with both the 'from' and 'to' fields populated. After specifying the amount to transfer, the user then invokes the 'Execute' or 'Make it so' method on the Transfer object.

Een nieuwe manier voor het onwikkelen van bussinessapplications ofzoiets...Ik ben hier niet zo creatief in, als er een mod is die er een mooie van weet te maken...be my guest.

[ Voor 76% gewijzigd door yrew op 20-02-2003 16:38 ]

Groetjes

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

yrew schreef op 20 February 2003 @ 16:33:
ik zou graag de topic titel veranderen.

doe dan een voorstel

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• yrew
psies, stom....was een beetje druk op dat tijdstip, en erg enthousiast :)

Verander de titel maar in

Java framework voor business applications met naked objects

Groetjes

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:39

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ok

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• yrew
niet interessant genoeg :?

Ik kick hem omdat ik denk dat er best mensen bij gebaat zijn, maar goed wie ben ik. Overigens is de GUI nu nog allemaal losse windows, er wordt aan gewerkt dit allemaal binnen een jInternalFrame te doen, en alles op een DesktopPain te plakken.

Groetjes

Pagina: 1