Toon posts:

[Samba] Printer werkt, hoe in te stellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na veel gekloot en veel gelees en gewacht op een goede driver eindelijk mijn printer (een HP OfficeJet 710) aan mijn Linux server hangen en het zo ver dat de andere computers in het netwerk (Windows machines) kunnen printen via de server. Dat werkt allemaal vlekkeloos nu, geen probleem.

Hiervoor heb ik Samba en Cups gebruikt. Van Cups gebruik ik versie 1.1.17 en Samba is versie 2.2.7a. Daarnaast draai ik Slackware 8.1 met Linux kernel 2.4.18. Tot zover geen probleem dacht ik zo.

Nou was het onder Windows echter mogelijk om de kwaliteit van het te printen document te kiezen. Hierbij kon je dan kiezen uit EconoFast, Normal of Best. Dit kan nog steeds vanuit Windows, maar op een andere manier. Het probleem is echter dat het instellen daarvan geen enkele invloed heeft op de uiteindelijke uitvoer. Het lijkt er op dat de printer altijd in de beste stand print, met als gevolg dat er veel inkt gebruikt wordt.

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de permissies voor de printer, maar hoe zorg ik er voor dat ik die instelling vanaf mijn Windows computer kan aanpassen, zonder dat ik eerst naar m'n Linux server moet (via SSH of wat dan ook).

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

Ik denk dat de beste oplossing is om in cups meerdere printers aan te maken; één met lage kwaliteit, één met middel en één met hoog, en alledrie deze printers te sharen met samba. Mensen die willen printen moeten dan de juiste printer kiezen waarnaar te printen.

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 20 februari 2003 @ 22:03:
Ik denk dat de beste oplossing is om in cups meerdere printers aan te maken; één met lage kwaliteit, één met middel en één met hoog, en alledrie deze printers te sharen met samba. Mensen die willen printen moeten dan de juiste printer kiezen waarnaar te printen.
Hmmz, dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Maar als de driver voor Windows de mogelijkheid biedt de instelling aan te passen, maar vervolgens niet werkt is dat toch op z'n minst een beetje vreemd. Maar het zou wel een goed idee kunnen zijn opzich, dan wordt het selecteren van de goede instellingen nog sneller zelfs. Bedankt voor de tip. :).