Toon posts:

Probleem na installatie Zalman ZM80-HP op R9700Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de Zalman ZM80-HP op mijn Club3D Radeon 9700Pro gezet. Alles leek goed te gaan totdat ik de pc aanzette.

Ik zag alleen maar gekleurde blokken en strepen en daar tussendoor nog het gewone beeld.

De koeler is 100% correct geïnstalleerd naar mijn idee (heb het ook al een keer gedaan op een GF2GTS werkte perfect)
Omdat het een Radeon is heb ik er een wat dikkere laag koelprut tussen gedaan en gecontroleerd of de core contact maakte met het koelblok, dat bleek goed te zitten.

Mijn vraag is dus : Hoe kan dit in godsnaam ?
en nog belangrijker : Hoe is het op te lossen ?

Ohja : een vriend van me heeft dit ook al een keer gehad met een GF4Ti4400, hij heeft hem toen aan de kant gemikt in de zin van : 'dood'..........

even voor de duidelijkheid :
-De kaart heeft het wel gedaan met de oude koeler.
-Ik heb niet ge-oced
-Hij zit goed in het AGP slot
-voedingsstekkertje zit erin
etc etc

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 15:21 ]

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Heb je jezelf ontladen (aan aarde an stopcontact oid?). Want als jij iets electrique geladen bent en ff geheugen of een ander gevoelig el onderdeel vastpakt kan je dit soort perikelen krijgen B)

specs

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

die gekleurde blokjes door je beeld heen heb ik ook gehad bij mijn "oude" 9700pro.
dat bleek toen een hitte probleem te zijn (door een foutje in de kaart ofzo)

heb nu een nieuwe en een extra fan in de kast gehangen, nergens meer last van :)

ik dus dat het aan een hitteprobleem ligt. mss heb je er teveel koelprut tussen gestopt :?

Still King

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je er niet teveel koelprut tussengedaan, als de prut langs de core/geheugen heen loopt en contact maakt met koperbanen, dan heb je een probleem.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Magic schreef op 20 februari 2003 @ 15:32:
heb je er niet teveel koelprut tussengedaan, als de prut langs de core/geheugen heen loopt en contact maakt met koperbanen, dan heb je een probleem.
dat kijkt me ook nog een goede mogelijkheid ja :)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Imhotep schreef op 20 February 2003 @ 15:29:
die gekleurde blokjes door je beeld heen heb ik ook gehad bij mijn "oude" 9700pro.
dat bleek toen een hitte probleem te zijn (door een foutje in de kaart ofzo)

heb nu een nieuwe en een extra fan in de kast gehangen, nergens meer last van :)

ik dus dat het aan een hitteprobleem ligt. mss heb je er teveel koelprut tussen gestopt :?
Het lijkt me stug dat het een hitteprobleem is, want ik heb het meteen vanaf het begin bij het booten. Ook is de kaart zelf of de koeler nog koud.
Wat betreft het ontladen : dat heb ik gedaan.
Magic schreef op 20 February 2003 @ 15:32:
Artic Silver II geleidt niet , dat heb ik al een keer getest namelijk B)
Overigens heb ik er echt niet zo schandalig veel op gedaan hoor......

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 15:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 15:34:
[...]

Het lijkt me stug dat het een hitteprobleem is, want ik heb het meteen vanaf het begin bij het booten. Ook is de kaart zelf of de koeler nog koud.
Wat betreft het ontladen : dat heb ik gedaan.

[...]

Artic Silver II geleidt niet , dat heb ik al een keer getest namelijk B)
Overigens heb ik er echt niet zo schandalig veel op gedaan hoor......
Artic Silver II geleidt wel degelijk....
smeer maar is wat op je cputje op de L bruggen >:) (tenzij je intel hebt :) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 15:38:
[...]

Artic Silver II geleidt wel degelijk....
smeer maar is wat op je cputje op de L bruggen >:) (tenzij je intel hebt :) )
Hou er maar eens een multimeter op een lijntje van die prut, no go dus hé.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

zalman hp80(a) i.c.m. radeon's moet juist veel koelzooi ertussen.
en die zalman koelt alleen goed als er een airflow aanwezig is.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Misschien dat het onder het meetbare gedeelte zit. Geleiden is geleiden, ook al is het maar een beetje.

Verwijderd

Topicstarter
Maar die ZM80-HP wordt hier niet eens warm, dus een koelprobleem is het niet

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 15:42:
Maar die ZM80-HP wordt hier niet eens warm, dus een koelprobleem is het niet
als hij niet eens warm wordt...
dat betekend dat je kaart zn warmte dan niet goed afgeeft aan die zalman..
doe er meer prut tussen!
het overbodige wordt er toch wel uitgeperst

Verwijderd

Topicstarter
pokeran schreef op 20 februari 2003 @ 15:44:
[...]

doe er meer prut tussen!
Ik zal even duidelijk uitleggen wat ik gedaan heb bij de core :
Ik heb een redelijke hoeveelheid prut op de core gedaan en de heatsink erop gezet.
Toen hem er weer afgehaald en gezien dat het geen contact maakte. Dus heb ik er meer prut op gedaan zodat hij wel contact maakt.
Daarna gewoon de hele koeler geïnstalleerd.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
pokeran schreef op 20 February 2003 @ 15:44:
[...]

doe er meer prut tussen!
Jah en dan komt het tegen de weerstandjes rondom je kaart en boom weg kaart niet slim dus :( gewoon ff kijken of de achterkand wan je kaart warm is al i die stress geeft. Zo neeh dan is je kaart kapot gegaan. ik heb het ook al eens gehad toen het ik er een weerstand af gestoten en kreeg ik ook van dat soort strepen. dus dan moet je zoekken of er iets af is :) en het er weer op zetten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

pokeran schreef op 20 February 2003 @ 15:44:
[...]

doe er meer prut tussen!
ik zou er niet meer as2 tussen stoppen tenzij je helemaal niet meer wilt genieten van je kaartje.
Neem nou maar aan dat er ergens een contact probleem is zodat je kaart de warmte niet af kan dragen aan de koeler.

En heb je al eens geprobeerd een cpu of gpu te laten lopen zonder een heatsink???
ik denk dat het maar ongeveer 3 seconden duurt voordat ie doorbrand, dus dat ie meteen deze rare blokjes vertoont geeft alleen maar aan dat ie niet gekoelt word

Still King

Verwijderd

Topicstarter
Imhotep schreef op 20 februari 2003 @ 15:54:
[...]

ik zou er niet meer as2 tussen stoppen tenzij je helemaal niet meer wilt genieten van je kaartje.
Neem nou maar aan dat er ergens een contact probleem is zodat je kaart de warmte niet af kan dragen aan de koeler.

En heb je al eens geprobeerd een cpu of gpu te laten lopen zonder een heatsink???
ik denk dat het maar ongeveer 3 seconden duurt voordat ie doorbrand, dus dat ie meteen deze rare blokjes vertoont geeft alleen maar aan dat ie niet gekoelt word
Echt genieten kan ik er op dit moment niet van hoor :(
En het risico om de kaart zonder koeler laten draaien neem ik echt niet hoor !

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

heel me AMD processor is zilver door een AS kloon (ook met zilverdeeltjes erin dus)
maar kheb nog geen klachten eigenlijk?
maar goed zijn ook mensen die wel verrotte chips kregen door AS.

maar je videokaart geeft dus niet goed zn warmte af via de dikke pastalaag naar je zalmann. Heb je misschien ff een foto van hoe je kaart zonder zalmann eruit ziet?

Verwijderd

Topicstarter
pokeran schreef op 20 February 2003 @ 15:57:
maar je videokaart geeft dus niet goed zn warmte af via de dikke pastalaag naar je zalmann. Heb je misschien ff een foto van hoe je kaart zonder zalmann eruit ziet?
Ja ik maak ff een foto, moment.

Misschien moet ik toch die rand om de core weg halen ?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:25

DinX

Motormuis

Volgens de handleiding mag er thans toch een goeie laag AS op hoor. De ruimte tussen de GPU en die rand is veel groter dan bij een cpu en een shim.
Ik heb er een behoorlijke laag opgedaan bij de mijne en dat werkt perfect.

En degene die zegt dat AS op je bruggen geen kwaad kan, ik heb zo toch een Tbird naar de haaien geholpen. Werkte perfect tot ik er AS op deed (beetje snel geweest en zitten rotzooien).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 15:48:
[...]

Ik zal even duidelijk uitleggen wat ik gedaan heb bij de core :
Ik heb een redelijke hoeveelheid prut op de core gedaan en de heatsink erop gezet.
Toen hem er weer afgehaald en gezien dat het geen contact maakte. Dus heb ik er meer prut op gedaan zodat hij wel contact maakt.
Daarna gewoon de hele koeler geïnstalleerd.
Je hebt dus de hele tussenliggende laag opgevuld met ASII begrijp ik??? Geen wonder dat dat ding z'n hitte niet kwijt kan en rare dingen op het scherm laat zien.

ASII is bedoeld om de minuscule groefjes en barstjes in het oppervlak tussen de core en het koelblok op te vullen, maar is op zich geen echt goede geleider.

Een heeeel dun laagje kan je ertussen doen, omdat die AS ondanks zn relatief slechte geleiding altijd nog beter is dan een luchtlaagje. De koeler en core moeten ook zonder AS goed contact maken!

Het lijkt me dus dat die koeler er helemaal niet goed op past, dus daar zou ik nog maar eens goed naar kijken...

Amateurcoureur en fervent banktukker

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 15:59:
[...]

Ja ik maak ff een foto, moment.

Misschien moet ik toch die rand om de core weg halen ?
ja doordat die rand net iets hoger is dan de core maakt de heatsink niet zulk goed contact.
Dat is ook waarom zalmann zelf toen adviseerde om een flinke laag koelpasta tussen te doen.
ik zie zelf maar 2 oplossingen voor jou als je perse die zalmann wilt gebruiken:
- je zei het zelf al: die rand weghalen
- euh het koelblokje zo freesen dat hij contact maakt met de core en niet met de rand.

optie 2 lijk me het best omdat je dan de kaart intact laat. MAAR ik kan je niet garanderen dat het zou werken, in theorie zou het perfect moeten gaan.

*ohw ja dit is trouwens een probleem dat bekend is bij zalmann zelf. Er stond/staat (kan het niet meer vinden) een speciale handleiding op die zalmann site voor de radeon 9700 series, en daar had ik dus vandaan dat je extra koelprut ertussen moet doen.*

psst. (die foto was eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid hoor, ik weet dat er een rand zit, maar ik weet niet eens hoe die eruit ziet B) dus was wel ff benieuwd)

[ Voor 13% gewijzigd door randje op 20-02-2003 16:06 ]

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

heb je trouwens wel de A-versie van deze koeler of nog de gewone?

ik kan me nog herinneren dat die A-versie speciel uitgebracht was om beter op de radeon serie te passen

Still King

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/monitor.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kaart1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/core.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/koler.JPG

Dit zijn de foto's.
Ik krijg overigens bij het opstarten een bericht in windows:
Iets of ik de tv modus wil gebruiken ofzo :? verder kan ik het niet goed lezen.....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 16:26 ]

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

heb je toevallig een DVI aansluiting op je monitor?
zoja, sluit je monitor dan eens aan op de VGA aansluiting, die deed het bij mijn oude kaart toen nog wel goed, als dat zo is zou ik die kaart maar gaan ruilen

edit:
geeft ie de rare beelden al in je post?

[ Voor 11% gewijzigd door Imhotep op 20-02-2003 16:39 ]

Still King

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Raar, je mag wel iets minder koelprut gebruiken. Ik heb dezelfde combinatie en bij mij werkt het prima. Voorwaarde is wel voldoende airflow in je case. Vergeet niet dat het geheugen nu slecht wordt gekoeld. Ik heb er een langzaam draaiende 120mm Papst fan op gericht. Bijna geluidloos en erg koel. Het alu blok op de gpu wordt nu ca 37 graden. Voordat die pabst erop stond ging die over de 45 en dan had ik nog wel eens een vastloper, nu dus niet meer.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Imhotep schreef op 20 februari 2003 @ 16:28:
heb je toevallig een DVI aansluiting op je monitor?
zoja, sluit je monitor dan eens aan op de VGA aansluiting, die deed het bij mijn oude kaart toen nog wel goed, als dat zo is zou ik die kaart maar gaan ruilen
Ik heb een gewone sub-d aansluiting op m'n monitor, maar ik zal eens proberen om hem met het verloopje op de DVI te zetten.
Bart-01 schreef op 20 February 2003 @ 16:33:
Raar, je mag wel iets minder koelprut gebruiken. Ik heb dezelfde combinatie en bij mij werkt het prima. Voorwaarde is wel voldoende airflow in je case. Vergeet niet dat het geheugen nu slecht wordt gekoeld. Ik heb er een langzaam draaiende 120mm Papst fan op gericht. Bijna geluidloos en erg koel.
hehe, grappig dat je het zegt, ik heb hier precies hetzelfde :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 16:35 ]

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Imhotep schreef op 20 February 2003 @ 16:15:
heb je trouwens wel de A-versie van deze koeler of nog de gewone?

ik kan me nog herinneren dat die A-versie speciel uitgebracht was om beter op de radeon serie te passen
Nee die is gemaakt om minder problemen met geheugen banken op mobo's te maken.

Do as I say, don't do as I do.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Over ASIII...

Zo dacht ik ook ooit eens met m'n GF3. Dus ik deed ASIII op het geheugen en de core. En ja hoor, zelfde probleem, namelijk vervormd beeld (dat is trouwens typisch een geheugenprobleem).

Toen ik de ASIII weghaalde van de geheugenchipjes, had ik nog steeds hetzelfde probleem.. Maar! Toen ik de pootje van het geheugen reinigde met wasbenzine en een wattenstaafje, liep hij weer perfect!

Vandaar de vraag: ben je zeker dat er, behalve op de core, nergens anders een klein restje ASIII ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Jupiler schreef op 20 februari 2003 @ 16:40:
Vandaar de vraag: ben je zeker dat er, behalve op de core, nergens anders een klein restje ASIII ligt?
Nou ja je ziet het aan de foto's, links van de core een héél klein beetje. Overigesn is het ASII ipv III maar goed.
met de geheugenchips heb ik niks gedaan......

• Steve

Steve

Krokodil \o/

ASII bestaat niet. Enkel AS en ASIII (als warmtegeleidingspasta's dan toch).

Reinig de zone links van de core misschien eens.. Wattenstaafje werkt perfect, eventueel met wat wasbenzine.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net dat beetje AS weggehaald en het opnieuw geprobeerd, deze keer met de DVI uitgang en het verloopje.
Resultaat : nog steeds hetzelfde. Ik begin te vrezen dat ik de kaart op de vuilnishoop kan gooien....

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

heb je al geprobeerd alles schoon te maken, en even je oude cooler er weer op zetten (wel beetje koelpasta natuurlijk)

doet ie dan nog steeds vreemd, kan je nog altijd de garantie proberen.
(jaja, ik weet het, ik krijg nu weer op me dak van de moraalridders, maar bedenk zelf: winkels doen dit soort dingen ook. Iets stuks bij het assembleren van een computer door eigen fout? gewoon terugsturen naar de leverancier, die stuurt het weer terug naar de fabriek))

[ Voor 28% gewijzigd door randje op 20-02-2003 17:19 ]

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Zelf heb ik een ZM-80A-HP op mijn GF4-Ti4200 zitten. Werkt perfect bij mij. :)

Maar bij mij zaten er in de verpakking 2 setjes van die alu bokjes die op en achter de GPU moeten. 1 setje is voor GeForcen en de andere is voor Radeons als ik het goed heb. Is dat bij de versie zonder A ook?

Wat me verder nog te binnen schiet is dat het achterste koelblokje de printplaat niet raakt...Er moest zelfs nog een stuk plastic opgeplakt worden. Misschien ben je die vergeten???? Dat ding zit bij mij eng dicht op alle weerstandjes enzo...

Verwijderd

Topicstarter
Paling1 schreef op 20 February 2003 @ 17:19:
Zelf heb ik een ZM-80A-HP op mijn GF4-Ti4200 zitten. Werkt perfect bij mij. :)

Maar bij mij zaten er in de verpakking 2 setjes van die alu bokjes die op en achter de GPU moeten. 1 setje is voor GeForcen en de andere is voor Radeons als ik het goed heb. Is dat bij de versie zonder A ook?

Wat me verder nog te binnen schiet is dat het achterste koelblokje de printplaat niet raakt...Er moest zelfs nog een stuk plastic opgeplakt worden. Misschien ben je die vergeten???? Dat ding zit bij mij eng dicht op alle weerstandjes enzo...
Bij de niet-A is dat ook zo ja. De afstand tussen de printplaat en de achterste Heatsink is ongeveer een halve centimeter, dus dat zit wel goed. Een plastic dingetje zit er niet eens bij, en wordt ook niet genoemd in de handleiding.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Dan heb ik toch nog een vraagje waar ik zelf bij de installatie mee zat:

Moet die heatpipe er nou helemaal "ingeschoven" worden zoals op je foto?

Ikzelf heb hem alleen aan de uiteinden ingeklemd...(hij steekt dus een eind achter de kaart uit.)

Trouwens die afstand tussen koelblok en printplaat aan de achterkant is bij mij niet veel meer dan een paar mm! 8)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er daarnet nog wat mee bezig geweest en heb de oude koeler er weer op gezet.
Het resultaat: geen verandering.
Ik heb ook maar eens geprobeerd Battlefield te spelen. Dit werkte, zei het met extreem veel texture / render fouten. een beetje het idee wat je krijgt bij een te hoge overclock van je videokaart, maar dan 100x erger.
Daarna ging ik even 3dmark03 draaien, en die kreeg geen 3d beeld op het scherm :( Hij liep meteen vast en na het opnieuw opstarten was windows het met mij eens dat het aan de Radeon 9700 lag.............

Ik begin aardig moedeloos te worden :'(

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dit lijkt toch echt op rot geheugen...

Heb je wat speciaal gedaan met je geheugen? Zie je zaken?

En test je videokaart misschien eens in een ander systeem..

[ Voor 25% gewijzigd door Steve op 20-02-2003 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jupiler schreef op 20 February 2003 @ 18:39:
Dit lijkt toch echt op rot geheugen...

Heb je wat speciaal gedaan met je geheugen? Zie je zaken?
Hoe bedoel je ? Ik heb opzich niks gedaan met het geheugen, geen heatsinks op gedaan ofzo. (de pootjes zijn ook niet aan te raken, die zitten onder de chips)

Verwijderd

ik heb ook een keer presies zo beeld gehad
en deze kaart is dus dood.
( een waterkoelling lekje boven de gpu)
bij nader in spectie waren er een paar weerstandjes om de gpu door gebrand.
dus ik denkt dat deze kaar t het niet meer doet.

Verwijderd

aha.. dit komt mij zeer bekend voor.. ik heb zelf 2 radeon9700pro's gehad en nadat ik de koeler eraf had gehaald kreeg ik precies hetzelfde wat jij nu hebt.. ik heb het op garantie gegooid en dus 2x een nieuwe kaart ontvangen. ik had met hoogst mogelijke voorzichtigheid de koeler erafgehaald, (was een club3d ook) koeler er weer op (i was just curious) en toen kreeg ik precies wat jij nu ook hebt.. toen geruild tegen een hercules kaart en ook daar koeler eraf om as3 erop te doen.. koeler er weer op en jahoor weer hetzelfde blokkenbeeld als wat ik met de club3d ook kreeg.. hercules weer geruild en weer een nieuwe gehad. Heb nu trouwens de koeler er maar opgelaten en er niks mee gedaan. Ik heb me er toen niet druk meer om gemaakt.. en deed het af als "vaag" probleem.

maar mogelijk is het toch de koelpasta want ik heb dus precies hetzelfde als jou gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 19:34:
aha.. dit komt mij zeer bekend voor.. ik heb zelf 2 radeon9700pro's gehad en nadat ik de koeler eraf had gehaald kreeg ik precies hetzelfde wat jij nu hebt.. ik heb het op garantie gegooid en dus 2x een nieuwe kaart ontvangen. ik had met hoogst mogelijke voorzichtigheid de koeler erafgehaald, (was een club3d ook) koeler er weer op (i was just curious) en toen kreeg ik precies wat jij nu ook hebt.. toen geruild tegen een hercules kaart en ook daar koeler eraf om as3 erop te doen.. koeler er weer op en jahoor weer hetzelfde blokkenbeeld als wat ik met de club3d ook kreeg.. hercules weer geruild en weer een nieuwe gehad. Heb nu trouwens de koeler er maar opgelaten en er niks mee gedaan. Ik heb me er toen niet druk meer om gemaakt.. en deed het af als "vaag" probleem.

maar mogelijk is het toch de koelpasta want ik heb dus precies hetzelfde als jou gedaan
Dit is echt super vreemd :? Een kaart gaat spontaan kapot omdat je een koeler eraf haalt en er weer opzet. Ik wil wel een Radeon hebben, maar er MOET gewoon een Zalman op hoor. Ik kan echt niet tegen die herrie.
Ik kan het op garantie gooien idd, maarja, ik heb geen zin in eindeloos gemolde kaarten terug sturen totdat het wel een keer lukt :'(

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Jupiler schreef op 20 February 2003 @ 16:57:
ASII bestaat niet. Enkel AS en ASIII (als warmtegeleidingspasta's dan toch).

Reinig de zone links van de core misschien eens.. Wattenstaafje werkt perfect, eventueel met wat wasbenzine.
Ja sure , tis daarmee dak van die ASII nog een tube of 4 heb liggen :s

Verwijderd

Je zalman maakt misschien geen contact met de core. Die zwarte kunststof rand om die core is hoger dan de core zelf, dus die zal je af moeten schuren. Kijk even vanaf de zijkant naar het geheel. De core moet dus hoger liggen dan die rand om contact te kunnen maken. Alleen koelpasta aanbrengen om het "gat" op te vullen is geen goede oplossing. Zeker weten doe ik het niet, maar het is het bekijken waard :)

Verwijderd

ja precies.. ik heb dus ook geen flauw idee wat de oplossing hiervoor was.. dus heb het maar gelaten :/

ik had er ook graag een zalman setje opgezet >;]

ik weet trouwens zeker dat de oplossing in dit topic nog niet is genoemd.. ben zelf wel op 'onderzoek' uit gegaan maar niks gevonden :/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 19:39:
Je zalman maakt misschien geen contact met de core. Die zwarte kunststof rand om die core is hoger dan de core zelf, dus die zal je af moeten schuren. Kijk even vanaf de zijkant naar het geheel. De core moet dus hoger liggen dan die rand om contact te kunnen maken. Alleen koelpasta aanbrengen om het "gat" op te vullen is geen goede oplossing. Zeker weten doe ik het niet, maar het is het bekijken waard :)
Als je even gelezen had, had je kunnen zien dat ik gecontroleerd had of de zalman contact maakte met de core, en dit was zo. En het is ook met de oude koeler nog steeds mis.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 18:31:
Nou ik ben er daarnet nog wat mee bezig geweest en heb de oude koeler er weer op gezet.
Het resultaat: geen verandering.
Ik heb ook maar eens geprobeerd Battlefield te spelen. Dit werkte, zei het met extreem veel texture / render fouten. een beetje het idee wat je krijgt bij een te hoge overclock van je videokaart, maar dan 100x erger.
Daarna ging ik even 3dmark03 draaien, en die kreeg geen 3d beeld op het scherm :( Hij liep meteen vast en na het opnieuw opstarten was windows het met mij eens dat het aan de Radeon 9700 lag.............

Ik begin aardig moedeloos te worden :'(
Als ik dit, en de rest van de reacties lees, vrees ik toch echt 't ergste voor je. :/

Als oorzaak denk ik toch echt aan een ESD (electro static discharge). Ik weet dat je gezegd hebt dat je je ontladen hebt, echter een beetje 'rommelen' en je bent zo weer (voldoende) opgeladen. Behalve als je een ESD-armbandje droeg natuurlijk.

Zeker ook 't feit dat je met de oude koeler dezelfde problemen blijft houden, betekent eigenlijk al dat 't probleem niet in de hoek van de oververhitting ligt. :/

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan hoop ik maar dat ze bij Club3D zo vriendelijk zijn om een nieuwe te sturen, anders ben ik heb ik het al wel weer gezien met Ati en stap ik terug naar de Nvidea ;(

Verwijderd

PJansen je krijgt wel een nieuwe hoor :-]

alleen ik ben er zeker van dat het geen static dead was.. 1 minuut ontladen aan een verwarming en je bent voor 8 uur ontladen d8 ik

ik ben er zeker van dat het geen elektriciteit was.. lijkt me helemaal stug dat naast dat ik mezelf ontlaad 3 kaarten dood maak :f

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 20:00:
alleen ik ben er zeker van dat het geen static dead was.. 1 minuut ontladen aan een verwarming en je bent voor 8 uur ontladen d8 ik
Op voorwaarde dat je intussen geen geladen voorwerpen aanraakt uiteraard..

Verwijderd

Jupiler schreef op 20 februari 2003 @ 20:04:
[...]

Op voorwaarde dat je intussen geen geladen voorwerpen aanraakt uiteraard..
how about polsbandje ;P

(niet dat ik die use hoor)

maar ik heb gewoon nog nooit iets dood gehad door static of door een vaag iets.. en met die kaart gewoon 3keer..

Verwijderd

Topicstarter
Zeg Shred,

heb jij er ook bij verteld toen je de garantie claimde, dat je de koeler eraf had gehaald ? (ik wil natuurlijk mijn kans op een nieuwe zo groot mogelijk maken ;) )

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Niet doen, want dan kan je 't wel vergeten. Gaat wel in tegen m'n principes, maar ik ben net als jij student, en we hebben echt geen paar honderd euro uit het venster te gooien..

Verwijderd

Topicstarter
Jupiler schreef op 20 februari 2003 @ 21:17:
Niet doen, want dan kan je 't wel vergeten. Gaat wel in tegen m'n principes, maar ik ben net als jij student, en we hebben echt geen paar honderd euro uit het venster te gooien..
Dus gewoon zeggen : Ik was aan het computeren en toen ging ie stuk ?
(ook een beetje tegen mij principes in, maarja, ook student hé :P)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 20:00:
PJansen je krijgt wel een nieuwe hoor :-]

Die vlieger gaat alleen op als jij in die 8 uur ook niet beweegt, noch met geladen deeltjes in aanraking komt... Een paar stappen op een tapijt kan al voldoende zijn :z

Praktijkvoorbeeldje:

Als jij 't nog niet met mij eens ben, mag jij mij vertellen hoe 't komt dat ik gister in de Kijkshop m'n vriendin binnen 2 minuten tot 3 maal toe een opdoffer kon geven. :P

Elkaar even vasthouden na de *pats* doet potentiaalverschillen tussen elkaar teniet, maar een paar stappen op de vloerbedekking daar, wekte al genoeg potentiaal verschillen tussen mij en haar op dat er weer vonken oversprongen (en nee, dat zijn niet de juiste vonken. :P )
ik ben er zeker van dat het geen elektriciteit was.. lijkt me helemaal stug dat naast dat ik mezelf ontlaad 3 kaarten dood maak :f
Als jij er zo zeker van bent, kan je 't ook onweerlegbaar beargumenteren toch?

Even for the record: Ik heb veel met hoogspanning gewerkt (tot 100kVolt), er geloof me: It'll hit you when you'll least expect it :(
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 21:19:
[...]

Dus gewoon zeggen : Ik was aan het computeren en toen ging ie stuk ?
(ook een beetje tegen mij principes in, maarja, ook student hé :P)
Hij functioneert toch nog deels of niet? 'T is niet dat er 'hamersporen' op staan oid. Zeker als hij nog deels functioneert, kan je je 'van den domme' houden. O-)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Volgens mij is je kaart gewoon kapot. Misschien dat het verwijderen van de koeler iets met je core gedaan heeft, wat ie niet zo leuk vond. De installatie lijkt me goed verlopen. Genoeg prut enzo.
Ben wel es bij iemand geweest, die had dit probleem met beeld ook, en daar was de kaart gewoon kapot, die had niet liggen kloojen met de zalman.

Wat andere dingetjes in dit topic:

ASII bestaat wel degelijk!
Vind dat veel mensen overdreven doen met statische elektriciteit, als je gewoon effe de verwarming aanraakt ben je er vanaf. En de gevallen dat je zo'n sprongetje van spanningen krijgt, hoe vaak heb je dat nu meegemaakt, ik echt maar een keer of 10 in mijn leven. Dus de keren dat er genoeg spanning is om schade te doen zijn heel gering.

Hoe ver die heatpipe erin moet. Bij mij steekt ie niet eens uit. Helemaal niet zover als bij deze meneer. Mijn GF4 is ook nogal lang, heb hem zo dicht mogelijk bij de hoek van mijn kaart gezet, anders had ik bijna te weinig lengte om hem fatsoendelijk tussen de heatsinks te krijgen.
Pagina: 1