Toon posts:

[VB.Net] Getoonde info bij gebruik functies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een functie gebruikt, bijvoorbeeld CopyTo van een string-variabele, dan krijg je allemaal info te zien:

code:
1
2
dim strTest as string
strTest.CopyTo

je ziet nu de volgende tekst verschijnen:
"Copies a specified....."

Ook bij de input-variabelen van deze functie zie je een beschrijving.

Zijn deze beschrijvingen ook te maken voor functies die je zelf hebt geschreven?

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

Ja, geef maar eens /// op de regel boven je functie.... Daar kun je het invullen

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:41
In C# kan je dat doen mbhv /// commentaar, maar hoe je dat in VB.NET doet....

https://fgheysels.github.io/

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Geld dat niet alleen voor c#? het formaat is ieder geval zo

code:
1
2
3
4
5
/// <summary>
/// Summary
/// </summary>
/// <param name="paramName">Param</param>
/// <returns>Return Value</returns>

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Kan alleen met C# en J#. Ik zocht ff in google en kwam dit tegen. Het is een programma waarmee het wel zou moeten kunnen (tenminste dat las ik zo even in de gauwigheid). Misschien heb je er wat aan.

groeten
Martijn

Verwijderd

sMarty-GoT:
Heb je toevallig een bron waarin dit wordt bevestigd? het "dit kan niet" verhaaltje is al zo vaak ontkracht doordat iemand het tegendeel bewijst...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 16:19:
sMarty-GoT:
Heb je toevallig een bron waarin dit wordt bevestigd? het "dit kan niet" verhaaltje is al zo vaak ontkracht doordat iemand het tegendeel bewijst...
Zoals in m'n bericht staat vermeld zeg ik niet dat het niet kan. Immers zijn er producten op de markt, zie de link in m'n vorige post (waar overigens wordt gemeld dat het standaard alleen in C# en J# zit), waarmee je het wel kan bewerkstelligen.

Op msdn is helaas nergens duidelijk te vinden dat het er daadwerkelijk niet in zit. Ook niet dat het er wel inzit, zoals dat bij C# wordt gemeld.

Dit is het enige wat ik zo 1.2.3 op de msdn library kan vinden wat bevestigd dat VB niet aan code comments doet.

Groeten,
Martijn

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:53
IntroV?

Dat kan wel wat je wilt ... alleen niet met XML comments, je zult hiervoor customs attributes moeten maken.

bijv.

public class MyTestAttribute

inherits system.attribute

public property mijnproperty
blabla
end property

' Maak ook een default constructor aan die de binnenkomende string in een private schrijft.

end class

Vervolgens in je echte app doe je zo:

[MyTestAttribute("Mijn commentaar")]
public class blabla
end class

Er is ook een aparte methode (mbv attributes) om IDL (want dat is wat je bedoelt) na te bootsen ... maar die ben ik ff kwijt ... ik typ dit in 'of the top of my head' ...
suc7

Gerben.

[ Voor 11% gewijzigd door cablepokerface op 21-02-2003 17:15 ]

Pagina: 1