In hoeverre zijn ECS en PCChips gelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 15:08
Het is vrij algemeen bekend dat PCChips en ECS (en een heleboel andere "PCchips-clones") allebei produkten leveren van Hsing Tech.
Maar in hoeverre is ECS gelijk aan PCchips?
Gebruiken ze beide alleen de PCB desings van Hsing Tech, of krijgen ze van Hsing Tech de complete moederborden geleverd, of zijn het beide dochterbedrijven van Hsing Tech?

Maakt het dus qua duurzaamheid/kwaliteit uit of je een eagletec, ECS of PCchips (of ander vaag merk) moederbord koopt?
ik ben gewoon ff nieuwschierig

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ecs is duidelijk anders dan pcchips naar mijn ervaring. pcchips zijn gewoon heel andere bordjes.

Verwijderd

pcchips heeft dezelfde produkten als ecs .. heten alleen anders... eagletech heeft weer pcchips bordjes met andere namen.

maarjah.. pcchips gebruikt zover ik weet nog slechtere componenten

• Gabriel-LG
Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 16:35:
pcchips heeft dezelfde produkten als ecs .. heten alleen anders... eagletech heeft weer pcchips bordjes met andere namen.

maarjah.. pcchips gebruikt zover ik weet nog slechtere componenten
Dus volgens jou kopen ECS en PCchips alleen maar de PCB-designs van Hsing Tech en bouwen wel hun eigen moederborden

Ik heb sinds kort een ECS K7S5A moederbord, en het leek mij op te vallen dat de componenten van hogere kwaliteit waren dan ik van PCchips gewent ben.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Heeft PCchips een jaar of 2 terug niet ECS over genomen (of anders om) en zijn daarmee de grootste mainbord fabrikant geworden (voor de nr.2 Asus)

edit: gevonden :)

nieuws: Top 8 Taiwanese mainboard producenten in Q1 2001
Asus was dus de grootste in het eerste kwartaal van dit jaar, op de hielen gezeten door ECS, die sterker is geworden na de overname van PCChips. Omdat ECS aan de veel grotere entry-level markt verkoopt, zouden zij weleens de nieuwe nummer één kunnen gaan worden.
(ze zijn nu dus de nr.1 qua verkoop.)

Persoonlijk wil ik btw niks met ECS en PCchips te maken hebben. Ik vind het troep, maar dat komt vooral omdat ongeveer 2 jaar terug ik heel veel ECS bordjes heb kunnen vervangen, omdat ze voor veel vage problemen zorgen die met asus, abit, msi etc bordjes niet voor kwamen.
Ben nog steeds niet van mening veranderd dat ECS nu misschien wel goed is.. Vind ze zoieso een budget "uitstraling" hebben en zo'n geintje als een jaar terug (?) dat heel veel mainborden verkocht werden met vrijwel lege batterijen vind ik gewoon slecht en mag bij zon grote fabrikant niet voorkomen.
(allemaal imo en niet als flame bedoelt!)

[ Voor 95% gewijzigd door InterCC op 20-02-2003 22:39 ]

Verwijderd

het zijn wel goeie bordjes hoor.. als je geen extra spul op je moederbord wilt dan is ecs een goeie keuze..

maarjah meningen zullen altijd veschillen..

en ohja.. ik zag laatst iets op hun site... vond het echt belachelijk.. maarjah zelfs hier zal markt voor zijn.. en zij durfen het gewoon te introduceren..

http://www.ecsusa.com/products/a980.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PCChips=ECS=Elitegroup=HsingTech=Eagletek=Elpina=Amptron=Pine=Concord=Altron=Houston Technologies=Chicony=Eurone=Aristo=...=...

Wat die lui allemaal met namen doen... :? :?

Ze zijn momenteel vrij goed bezig, maar in het verleden zijn er erg rare dingen gebeurd hier en daar- lege BIOS batterijen en die eerste K7S5A bios met Win2K-floppy problemen mogen slordigheidsfoutjes heten, maar het kan veel erger:

- consequent chipsets relabelen (TX ProIII iemand :X )
- vaak andere onderdelen al dan niet met sticker relabelen
- fake cache bij late 486 en vroege pentium (zwarte balkjes/vierkantjes zonder een enkele transistor op de mobo gesoldeerd en een BIOS die rapporteerde dat er cache was :( )
- er loopt een verhaal dat ze ook nog eens in een vaag verleden Award afgezet hebben door onder een lading obscure namen (zie hierboven) mobo's met Award BIOS te verschepen zonder royalties aan Award te betalen (zie www.wimsbios.com voor een beetje info)

Nu zou ik een paar PC Chips planken die ik ken (vnl. de M810LR=ECS K7S5A) aanraden, maar als er ooit een merk was waar je het per model zou moeten bekijken, is dit het wel :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 21:23

JTW

ik heb net een ECS-L7VTA bordje binnen, tot nu toe geen probs mee (ik heb hem sinds 3 uur vanmiddag :D) maar ze waren de enige die redelijk goedkope bordjes hadden met RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 12-09 18:47
PCChips = ECS
na overname hebben ze de naam gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
dion_b schreef op 21 February 2003 @ 15:05:
PCChips=ECS=Elitegroup=HsingTech=Eagletek=Elpina=Amptron=Pine=Concord=Altron=Houston Technologies=Chicony=Eurone=Aristo=...=...
...
Dat zeggen wel meer mensen, maar met een beetje research kom je erachter dat Hsing Tech de research en development van de produkten doet en dat Hsing Tech zelf de moederborden uitgeeft onder de naam van PCchips.
ECS is een andere, onafhankelijke, afnemer van Hsing Tech en heeft in de loop van de tijd PCchips (niet Hsing Tech!) overgenomen (zie hierboven ergens).

Zijn die andere andere merken als Eagletec schuilmerken van Hsing Tech? Of zijn het onafhankelijke distributeurs?

Wat neemt ECS nou precies van Hsing Tech af, complete moederborden, alleen PCB's of alleen de designs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:40

chaser

Ik ben het met dion_b eens
ook ik heb hier 2 moederborden van pcchips (810mlr) hier staan/werkend en ze doen het prima
Het enigste wat me ergert is dat ik niet handmatig de instellingen van de cpu in het bios kan invullen
dit wordt namelijk automatisch gedaan

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik snap die problemen niet met ECS :?

Ik heb hier gewoon 4 bordjes van ecs liggen!, 2 k7s6a's en 2 k7s5al's en ik was gewoon versteld van de stabiliteit en performance van die bordjes voor dat geld !
En bij alle 4 hé !
Me server op winXP is in een half jaar gewoon nog nooit vastgelopen, en hij staat de helft van de dag aan.

Met geen enkel bord geheugenproblemen, nog nooit gehad dat het cmos z'n waarde verliest en instabiliteit is al helemaal ver te zoeken, kwa stabiliteit veel beter dan me via kt133a op een gigabyte 7zx ...

Bij mij staat ecs en sis nou een stuk hoger aangeschreven als 2 jaar terug toen ik het nog troep vond.
Als ik over een jaar een nieuw moederbordje moet kopen neem dan zal ik zeker ook sis meebrengen in me keuze van chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb een hele tijd een ECS K7VZA3 (KT133A) gedraait.
Ding is echt perfect! nooit problemen mee, alleen dat er geen Athlon XP 1800 proc op wou draaien, maar dat schijnt te komen omdat veel KT133A chipsets niet stabiel 133FSB kunnen draaien.

die K7VZA3 is ondertussen naar een andere kast verhuist (die van mijn zusje), omdat ik wat nieuwers wou hebben (Epox 8K9A KT400).
maar hij draait nogsteeds perfect!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik heb 2 maanden een K7S6a gehad. Prima bordje, voor zo'n prijs zeker, ALS die het doet. Ik heb namelijk een Tbred processor gekocht, en die deed ut niet. Palomino's wel. Terugbrengen bracht veel problemen mee. ECS gebeld, die hebben niet eens Thoroughbreds liggen om te kunnen testen :( . Echt slechte service, zeker omdat op hun site staat dat die mobo's het wel ondersteunen. En dan nog die support van Alternate :r :r echt matig Zou >10 weken duren voordat er bericht is. Ik zit nu ook weer te wachten op garantie bij hun op een epox mobo. Aanrader voor alle tweakers: Koop daar iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
ik heb een k7som, fijn micro atx bordje met van alles onboard (vga, net etc) en niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een ecs k7s5a met chipset sis, en het bevalt me prima, nooit geen problemen mee gehad, behalve een keer met het geheugen dan, maar dat was snel opgelost, en vanaf toen draait hij prima hier, en hij geeft ook een hele goeie performance, ik heb een kennis, en die heeft een dure msi moederbord en een asus in zijn andere, maar ik draai hem er makkelijk uit, ik vindt het een hele stabiel mamaplankje, in de toekomst ga ik weer een ecs met sis aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
Me server op winXP is in een half jaar gewoon nog nooit vastgelopen, en hij staat de helft van de dag aan.
laat hem nu eens een half jaar aanstaan? zonder hem uit te zetten?

dat een moederbord een halve dag uithoud vind ik niet zo gek, maar een mobo die het 30 dagen vohoud, das andere koek(zonder restart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:16

Dr_Love

Best drugs are made by love

heb in mijn internet servertje een mobotje zitten van pcchips en die draaide 173 dagen en 14 uur 2 minuten en 45 seconden. (stroom storing. AHH)
Dus ook goedkope troep draait lang stabiel.
Zelf heb ik in mijn hoofdpc een ecs bord liggen, P4S5A/DX met een p4 2.0@2.66 en ddr333. Draait altijd stabiel. (ook meerder dagen achter elkaar)

ECS is niet voor niks de grootste fabrikant in de wereld.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PCchipsen ECS zitten iig in hetzelfde gebouw :P (waren de buren van NEC computers in Wijchen, waar ik een tijd gewerkt heb).
Het spul is allemaal hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Ik heb laats per ongeluk een ECS bordje geflasht met een PCChips bios en hij doet t nog steeds prima :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op 22 February 2003 @ 20:05:
[...]

dat een moederbord een halve dag uithoud vind ik niet zo gek, maar een mobo die het 30 dagen vohoud, das andere koek(zonder restart)
Ik heb 18dagen geleden voor mijn server (ftp, http, shoutcast, folding) een nieuwe ECS K7S5AL gekocht, hier heb ik een Tbird 1000 op geprikt. WinXPSP1 er op geinstalleerd, toen 1 keer gereboet om de nieuwste drivers te installen en jawel hij draait nog steeds! Hij draait trouwens altijd stressed.....
Ik weet niet of ik die 30 dagen haal, ik ga namelijk volgende week, of de week er na verhuizen ;)

Over stabiliteit niets te klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
cardinal808 schreef op 22 februari 2003 @ 20:05:
[...]

Hier een servertje met windows 2000 sbs erop,
draait nu al 3 maanden zonder restart ;)
Enne is een ECS K7S5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 22 februari 2003 @ 22:44:
[...]

Hier een servertje met windows 2000 sbs erop,
draait nu al 3 maanden zonder restart ;)
Enne is een ECS K7S5A
Maak eens een screenshot daarvan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Laatst online: 15-01 18:46
Mijn k7s5a draait ook super-stabiel...
Pagina: 1