Toon posts:

PC hangt vast bij opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:

PC is een P3 667 met 384 MB Ram (eerst 128 uitgebreid met 256 ivm instalatie WinXP) en een SB128 PCI dr in en WinXP dr op.

Het probleem:

Het geluid doet het goed alleen bij het opnemen gaat het mis. Na enkele seconde blijft de pc compleet vasthangen. Als ik hem helemaal "clean" opstart (dus geen virusscanners / zonealarm / msn / etc...) duurt het langer voordat hij vasthangt.

Ik heb al de nieuwste drivers geinstaleerd maar dit veranderde ook nix. Heeft dr iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderd

Probeer je geluidskaart eens in een ander slot... dat kan helpen.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je de goede drivers voor XP gedowned?

oops niet gelezen, maar wel voor XP hoop ik?

Zou kunnen dat dit valt onder problemen met winxp en creative. Wie heeft dit niet?

[ Voor 70% gewijzigd door wagenveld op 20-02-2003 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik (nou ja mn vader --> het is zijn pc) de goede drivers heb geinstaleerd, maar zeker weet ik dat niet want de support-site van creative is echt :X

Ik ga hem nu eens in een ander pci slot hangen, hoop dat het lukt (zijn dr niet veel meer vrij)

Verwijderd

Topicstarter
Nu snap ik dr helemaal nix meer van :?

Ik schroef die pc eens ff open en wat zie ik? Geen PCI geluidskaart! Blijkt het onboard sound te zijn (VIA VT82C686A southbridge) Dus ik de nieuwste drivers van VIA d/l. Vertellen die mij vrolijk dat mijn onboard sound niet aanstaat, terwijl dr in de BIOS enabled staat.

Wat moet ik nu doen :?

Verwijderd

Dit is bij een kennis van me ook eens voorgekomen, bleek dat het de videokaart was die problemen gaf...dus je zou daar eens naar kunnen kijken ;)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
dus je hebt alleen onboard soundcard nu ? dus dan nieuwe drivers proberen oude uninstallen.... als je beide kaarten hebt dan onboard bios disablen ofcourse :>

[ Voor 5% gewijzigd door _MaLa_ op 20-02-2003 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
_MaLa_ schreef op 20 February 2003 @ 16:35:
dus je hebt alleen onboard soundcard nu ? dus dan nieuwe drivers proberen oude uninstallen.... als je beide kaarten hebt dan onboard bios disablen ofcourse :>
Dr zit alleen onboard in, dr heeft dus nooit een PCI-geluidskaart ingezeten (terwijl WinXP dit aangaf/geeft)

Wat ik ook merkwaardig vind, is dat hij met:
384 MB Ram na ongeveer 1 min 50 sec vastloopt,
256 MB Ram na 40 sec
128 MB Ram na 4 sec
Het geheugen gebruik is na opstarten ongeveer 100 MB. Ik heb het geheugen uitvoerig getest met Sandra e.d. maar daarbij liep die nooit vast.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 16:50:
[...]

Dr zit alleen onboard in, dr heeft dus nooit een PCI-geluidskaart ingezeten (terwijl WinXP dit aangaf/geeft)

Wat ik ook merkwaardig vind, is dat hij met:
384 MB Ram na ongeveer 1 min 50 sec vastloopt,
256 MB Ram na 40 sec
128 MB Ram na 4 sec
Het geheugen gebruik is na opstarten ongeveer 100 MB. Ik heb het geheugen uitvoerig getest met Sandra e.d. maar daarbij liep die nooit vast.
ik zal het eerder zoeken bij de soundcard als hij daarop steeds vastloopt als je hem gaat gebruiken... ik zal die drivers eens goed uninstallen etc.. zag hij in je aparaat beheer dat je een pci 128 ingebruik had ?

wat voor onbaord is er aanwezig ?
Pagina: 1