Toon posts:

[php] tekst halen uit een automatisch geframede pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met behulp van fopen() en fgets() bepaalde informatie van een pagina af te halen. Er is alleen een probleem. Zodra ik de link van de pagina invoer (in bijvoorbeeld ie) en ik ga naar die pagina dan herlaad ie m met een aantal frames van die pagina er omheen.

Zo kom ik dus nooit bij de broncode, en kan ik de tekst niet van de pagina afhalen.

Heeft iemand een tip hoe ik dit refreshen kan omzeilen.

Misschien is het handig om de url te geven. Het zijn volleybalcompetitie standen :
http://zoekmachine.nevobo.../ws_list2.php3?verid=7242

Alvast bedankt !

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je heb t nog niet geprobeert he ;).

Die frameset wordt er mbv javascript omheen gezet. Laatste keer dat ik fgets en fopen gebruikte werd javascript niet uitgevoerd ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
jawel ik heb het wel geprobeerd en ik krijg dan gewoon de frameset

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Wat heb je dan precies geprobeerd, want je zegt dat als je een link opent in IE er dan allerlei frames omheenkomen, maar je wilt toch met PHP iets openen :?

IE != PHP simpel gezegd... Kortom: ik begrijp je vraag niet helemaal. Misschien kun je e.e.a. verduidelijken met een stukje code ofzo :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Gokje, je opent de file maar in de string die je opent vindt je alleen de code van de frameset?

Dat komt dan omdat voor de verandering een website zijn site wel normaal heeft afgeschermt, wat dus betekent dat je moet zorgen dat je een header stuurt en de webserver overtuigt dat je vanuit de frameset die pagina wilt openen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
aha.... ok en welk commando gebruik ik dan om die header mee te sturen ?

• ET
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

Post je code eens, ik zoek namelijk een stuk PHP code dat JavaScript kan executen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment gebruik ik deze code om de tekst van de pagina af te halen en ook gelijk in mijn php pagina terug te zetten. Gewoon om even te testen... maar hierbij krijg ik dus gewoon de frameset en al mee.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
$bestand = fopen ("http://zoekmachine.nevobo.nl/zuid-oost/ws_list2.php3?verid=7242", "r");
while (!feof ($bestand)) {
$teken = fgets($bestand, 1);
echo $teken;
}
fclose($bestand);
?>

• ET

ET

Je moet er ook een regexp overheen gooien om alle "code" tussen <script> en </script> weg te gooien.

Verwijderd

Topicstarter
zoiets :
PHP:
1
ereg_replace ("<script>(.*)</script>", "", $bestand);

??

• ET

ET

ja, zoiets. Ik gebruik liever preg_replace, maar die keuze is persoonlijk.

PHP:
1
$teken = preg_replace ("'<script[^>]*?>.*?</script>'si", "", $teken);

Verwijderd

Topicstarter
het werkt alleen nog steeds niet :( hoe kan ik die header versturen ?

• ET

ET

Bij mij wel :)
http://www.plekenpol.net/tweakers/nevobo1.php

kleine tip, haal die regexp en echo statement uit je while loop.

Verwijderd

Topicstarter
post aub nog even je code :D

iig bedankt !

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

He he he, laat ik nu ook webmaster van www.kroton.nl zijn en dit "probleem" ook gehad hebben. Het is een kwestie van de pagina opzoeken op die pagina en dan, wanneer je bijvoorbeeld de competitie wil hebben dan die link mbv rechtermuisknop, copy shortcut en die gebruiken met regexes etc om de code te gebruiken.

Used to be Down Under... Foto gallery

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Tja, en nou is het alsnog een scriptrequest geworden. Je weet dat dat niet de bedoeling is, en zo niet, zou ik je willen vragen nog 's een kijkje in de FAQ en Quickstart te nemen :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.