traaaaaaaag netwerk

Pagina: 1
Acties:

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Hoi,
Ik zit hier op een netwerk dat op sommige punten verschrikkelijk traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag is.... de vraag is alleen hoe dat kan.. Alle gebruikers zitten op de switch aangesloten, en slechts bij sommige gaat het heel traag. Andere gebruikers die op dezelfde switch zitten hebben geen last. De mensen hebben dezelfde pc's (compaq DeskPro EN) met dus dezelfde NIC's. Ik kan nog proberen wat er gebeurt als ik ze op een andere poort op de switch patch, maar volgens mij gaat dat niets uit maken (de helft van de poorten rot lijkt me onwaarschijnlijk) Iemand een idee wat het kan zijn ??? vrijwel iedereen draait op win95 of win98 (probleemmachines bij zowel 95 als 98, maar ook enkele nt4-machines doen t niet lekker) server is een win2k-machine. Alle pc's zouden identiek moeten zijn. Dus elke 95 is gelijk, elke 98 is gelijk etc. NIC is in alle gevallen een onboard Intel-based

iRacing Profiel

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hebben die users met een trage verbinding niet een hele vracht op het netwerk staan (in hun 'homedirectory' waardoor zij langer moeten wachten?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Instellingen voor 10/100 Mbit en Full/half duplex al gecontroleerd aan beide zijden? Optie is misschien om een kant auto sensing in te stellen (bijv. de pc) en een kant fixed (switch). Kijk eens of dat helpt.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wat voor soort bekabeling zit er tussen ?

Mischien nog oude patchkabels en nieuwe ?

Geeft de switch mischien fouten ??

Zit iedereen op dezelfde serer ??

• Barman
  • Niet online
Wat voor OS draait er op de server? Er staat wel win2k, maar welke versie?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Laatst een klant met een gelijksoortig probleem...die had de switch onderling verbonden....van zeg maar : poortje 4 naar poortje 12.....sommige switches vinden dat niet fijn....
Als je een backbone hebt van die backbone 1 kabel naar je switch, en dan vanuit die switch naar je pc's....en dus niet de switches onderling patchen....een beetje switch controleerd dat....maar sommige...

Succes

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
Allemaal Cat5e bekabeling op Superstack ii 3300 switches. switches zitten dus niet op elkaar doorgelinkt, maar gewoon netjes via backbone aangesloten. Serversoftware is Windows 2000 Server (dus niet AS)die als member in een groter netwerk meedraait (staat op een andere locatie). Werkte hiervoor ook altijd al zo maar dan met een nt4 netwerk. Ook toen waren slechts sommige clients traag, maar sinds dit 2000 is geworden is het erger geworden

iRacing Profiel

Pagina: 1