zip disk kapot?

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
ik heb een zip drive met daarbij 1 disk

nu ging de disk laatst ineens raar doen, ik had hem erin zitten toen windows opstarte (xp) en die wou toen een diskcheck doen, ik denk van ja, boeiend is goed.

maar het duurde zo lang, ik dacht dat hij vast zat, dus ik haal de zip disk er gewoon uit(gewoon via het knopje op de drive :) ), en de pc starte door.

Toen begon het gekloot, in windows kon ik mijn files er niet meer afhalen, die waren telkens kapot.

Dus ik geformateerd(fat32), gewoon onder windows, alles leek weer goed.

maar toen wou ik er weer files op zetten, op de zip disk, en toen waren die files ook weer kapot, of de source was er niet meer, terwijl ze gewoon op mijn HDD stonden, verder waren er geen problemen mee.

Ik heb geprobeerd hem op ntfs (met compressie) te formatteren maar dat doet hij niet.

Ik heb nu al een paar keer fat 32 geformatteerd, maar dat helpt dus niet, en ntfs (met compressie) werkt ook niet

onder command overkopieren maakt ook niet uit, steeds fout.

iemand een oplossing, heb wel eens gehoord van low level format, gewoon een vlag achter 'format' commando zetten, maar welke?
Programma die het kunnen oplossen ofzo?

Ik wil wel een nieuwe kopen, maar die dingen zijn 25 gulden :s niet om een doos in te slaan dus :(

edit:

op school werkt de disk ook niet meer goed, dus het ligt niet aan mijn drive waarschijnlijk

maak ik nog kans als ik terug naar winkel ga?

[ Voor 8% gewijzigd door mr._Anderson op 20-02-2003 13:21 . Reden: typo ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WOS -> OM

Overigens is 't NTFS, niet ntfc ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ligt het aan de disk of de drive? Werken andere zip disks? Mijn drive is stuk gegaan via de befaamde "click of death", dan klikt je drive(head) heel veel ineens , dan is ie stiller, maar ook dood :-(

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Sterker nog, kroepoek_x: een zipdisk die aan de click of death is overleden kan je zipdrive zodanig beschadigen dat andere zipdisks die je erin stopt ook gemold worden :)

Lees hier meer! Meneer Gibson heeft allerhande software voor je gemaakt, waarmee je kan zien hoe erg je drive eraantoe is :)

Waar kan je die disks trouwens nog in guldens afrekenen?

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 20-02-2003 13:23 . Reden: ff duidelijk blijven :| ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Rataplan schreef op 20 februari 2003 @ 13:22:
Sterker nog, kroepoek_x: een zipdisk die aan de click of death is overleden kan je zipdrive zodanig beschadigen dat andere zipdisks die je erin stopt ook gemold worden :)

...
Een waarheid als een }:O . Samen met mijn drive zijn er idd 2 disks mee overleden. Dus topicstarter, pas op als je effe zomaar een disk leent van iemand om iets te testen.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
hmm thx guys, ik zal dan maar idd oppassen als ik van iemand zo'n ding leen

en rataplan, 12.50 euro dan :Y)

kan ik er dan op een of andere manier achter komen of mijn disk aan 'de click of death' van ons is weggegaan (of te wel naar de kloote gegaan :) )

ik bedoel, zit nu op school, en kan niet testen, maar kan ik via dat proggie ook zien of mijn drive zelf kapot is?

[ Voor 22% gewijzigd door mr._Anderson op 20-02-2003 13:39 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

mr._Anderson schreef op 20 February 2003 @ 13:36:
kan ik er dan op een of andere manier achter komen of mijn disk aan 'de click of death' van ons is weggegaan (of te wel naar de kloote gegaan :) )
Dat hangt er allemaal maar vanaf :) Ik doe het niet graag, maaruh... RTFF ;)
(...) their confusion is understandable. The disks start out fine but are actually damaged (many times permanently) by drives that are writing incorrectly. People's confusion occurs because one drive might mis-write to the disk, but not re-read that mis-written region right away, so the disk seems to be fine. Then they take that disk to a DIFFERENT good drive which will now have a problem READING that mis-written disk . . . and thus they believe that the DISK is the problem, when in fact a bad DRIVE did the damage to the disk.

And what's worse, once a drive has mis-written the cartridge's proprietary Z-Tracks, which are used by the drive to manage the condition of the cartridge, the entire cartridge will go "offline" and become totally inaccessible on ANY drive. Thus, again, the APPEARANCE is that the disk is bad -- and in a sense now it is -- but the disk was permanently damaged by a bad drive.

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 20-02-2003 13:49 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Rataplan schreef op 20 februari 2003 @ 13:48:
[...]

Dat hangt er allemaal maar vanaf :) Ik doe het niet graag, maaruh... RTFF ;)

[...]
thx, ik had al even gekeken, maar had die niet gevonden, vaag gedoe allemaal, maar eens rustig doorlezen allemaal

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Np. Helemaal onderaan de pagina van de eerste link staat een heel blok met links, waaronder de faq. Niet logisch, maar het is er wel ;)

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 19:24

Bountyhunter

Marsjager

Misschien handig om te weten:
Iomega has agreed to REPLACE Click Death drives even if they are out of warranty because they know that it's not your fault that this has happened, and that it should not have happened to you.

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Verwijderd

Heb ik dus ook gedaan. Zonder gezeur kreeg ik (via mijn winkelier) een nieuwe drive!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
magoed, zul je altijd zien, ik heb volgens mij de factuur niet meer :( ik bewaar alle facturen altijd, en net die ene kwijt, jahoor :s maar hopen dat ik de disk nog kan herstellen ofzo :s ik zal eens op school testen of ik hem nog kan lezen daar

want ik moet er toch achter zien te komen of mijn drive gesneuveld is aan dat click of death systeem....

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
nou, ik heb wat rondgekeken, en heb dat proggie, TIP gedownload.

Heelaas werkt het dus ook echt alleen maar bij Iomega drives schijnbaar.

Ik heb er een NEC inzitten, en een FujiFilm Disk.

Dit geheel wou TIP maar niet herkennen.

Hoe dan ook, als het Click of Death is ben ik de lul,maar het ergste is dus, dat ik niet weet of mijn drive nog goed is.

Dit kan ik wel testen door een nieuwe disk te kopen, maar dan is die ook weer kapot als de drive kapot is.

Eens gaan kijken of er op die FujiFilm disks ook levenslange garantie zit :Y)

* mr._Anderson maar denken dat dat zip zo'n betrouwbaar en sterk systeem was :(

Pagina: 1