Toon posts:

Samba 3.x als PDC icm Windows XP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie draait al samba 3.x als een PDC met winxp clients.
Ik krijg nl dit niet voor elkaar. Maar samba 2.x als pdc werkt wel.

Deze error geeft mijn XP client

===================================================

Note: This information is intended for a network administrator. If you are not your network's administrator, notify the administrator that you received this information, which has been recorded in the file C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.

The domain name RKMDOMAIN might be a NetBIOS domain name. If this is the case, verify that the domain name is properly registered with WINS.

If you are certain that the name is not a NetBIOS domain name, then the following information can help you troubleshoot your DNS configuration.

The following error occurred when DNS was queried for the service location (SRV) resource record used to locate a domain controller for domain RKMDOMAIN:

The error was: "DNS name does not exist."
(error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.RKMDOMAIN

Common causes of this error include the following:

- The DNS SRV record is not registered in DNS.

- One or more of the following zones do not include delegation to its child zone:

RKMDOMAIN
. (the root zone)

For information about correcting this problem, click Help.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 12:58 ]

Verwijderd

En als je een host ( A ) record aanmaakt in je dns zone die gelijk is aan je netbios naam in de zone die gelijk is aan je domain name

• Bikkeltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 00:06
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me dat dit te maken heeft met de Windows 2000 Active Directory ondersteuning die in Samba 3.x belooft is.

Nu draai ikzelf nog geen Samba 3.x omdat deze nog in alpha of beta stage is, maar ik heb wel ervaring met w2k Active directory.
De Active Directory is afhankelijk van je DNS server, dit betekent dat je minimaal een bind versie moet hebben die SRV records ondersteund en deze ook goed geconfigureerd hebben.

Ik heb geen oplossing, zoals ik al zei: ik werk nog niet met Samba 3.x, maar misschien moet je het wel in deze richting gaan zoeken.

Misschien kan Samba 3.x ook zo geconfigureerd worden dat er geen gebruik gemaakt hoeft te worden van de Active Directory ondersteuning.

Verwijderd

Uhhm ja of de winxp client probeert zichzelf in de dns te registeren en dit lukt niet met als gevolg dat hij zegt doe het zelf maar :P maar nu ik meer naar de foutmelding kijk probeert hij dus idd active dir. dingen in je dns te vinden welke er dus niet zijn jammer genoeg.

Misschien weet google nog meer want hier houdt het wel op voor mij :P

Je kan ook ff alle meuk uit een standaard windows active directory intergrated dns zone rammen en dit proberen in je eigen dns te krijgen .... kinda sucks huh :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Als het je niet specifiek om de AD gaat die in Samba 3.x beloofd wordt, zou je ook eens serieus kunnen kijken naar Samba-tng. Is een fork een paar jaartjes terug van Samba waarbij ze het belangrijk vonden dat Samba eerst maar eens 100% hetzelfde moet kunnen als een echte NT4 server. Dat is ze behoorlijk gelukt: Windows 2K weet niet anders dan dat het een NT4 server is en replication naar een NT4 BDC zou ook geen probleem moeten zijn.

Ik dacht eerst dat het project dood was, blijkt dat er nog maar amper een week terug een beta versie gereleased is. Ik draai em op dit moment hier en begin steeds meer lol te krijgen in dat ding z'n SAM: LDAP. Kan je alles gewoon instoppen: posixAccounts, sambaAccounts, qmailUsers, etc. Ben van plan hier mn hele mailsysteem ook in te stoppen (heeft voor mij iets meer functionaliteit dan VPOPMail welke ik nu gebruik)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

Topictitel aangepast. "Samba 3.x" is niet echt een informatieve titel.
Pagina: 1