Toon posts:

Altantis loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met Atlantis de verloren legende.
Ik kan het spel een tijdje spelen, maar het loopt steeds op hetzelfde punt vast, dan geeft hij een memory error. Eerst heb ik het wel kunnen draaien.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb een P4 1700 512 MB RAM en draai onder WindowsXP frof.
Bedankt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Kan je misschien ietsje preciezer zijn met wat voor error?
En wat voor videokaart heb je? Download daar eens de nieuwste drivers voor om te testen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 20 februari 2003 @ 14:59:
Kan je misschien ietsje preciezer zijn met wat voor error?
En wat voor videokaart heb je? Download daar eens de nieuwste drivers voor om te testen :)
Ik krijg de melding:
The instruction at 0028651 referenced memory at ffee 4260.
The memory couldn't be written.
Click on OK to terminate te application.

Als ik vervolgens op ok klik, dan gaat hij terug naar windows en sluit hij Atlantis af.
Ik heb een TNT2 met 32 MB geheugen.
Ik heb de nieuwste detornator.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 18:40:
[...]

Ik krijg de melding:
The instruction at 0028651 referenced memory at ffee 4260.
The memory couldn't be written.
Click on OK to terminate te application.

Als ik vervolgens op ok klik, dan gaat hij terug naar windows en sluit hij Atlantis af.
Ik heb een TNT2 met 32 MB geheugen.
Ik heb de nieuwste detornator.
Heb je al gekeken of er een patch is voor Atlantis? En zo ja, install die eens.

• Hahn
Test eens of je geheugen wel goed is.
Een goed programma daarvoor is Memtest 86 :)

• Genghis Khan
  • Niet online
MaRc0 schreef op 20 February 2003 @ 18:52:
Test eens of je geheugen wel goed is.
Een goed programma daarvoor is Memtest 86 :)
Hmmm dat is wel erg overdreven. Als z'n geheugen echt verrot zou zijn zou ie dat wel merken in andere games en Windows zelf denk ik :D.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Atlantis 1 is van oorsprong een DOS game als ik me niet vergis, probeer eens de stappen van de eerste post van Forum- en Gamefaqs (*Update 08-02*)

(Ik ben bang dat er niet een patch is voor Atlantis...)

• Hahn
KaAzKoP schreef op 20 February 2003 @ 18:57:
[...]

Hmmm dat is wel erg overdreven. Als z'n geheugen echt verrot zou zijn zou ie dat wel merken in andere games en Windows zelf denk ik :D.
Dat is niet overdreven, als dat zo is volgens jou dan vind je scandisk ook overdreven...
Misschien is er een stukje geheugen kapot dat alleen door Atlantis werd aangesproken, als er een klein stukje brak is is niet gelijk alles wat je doet onmogelijk hoor.

• Genghis Khan
  • Niet online
MaRc0 schreef op 20 februari 2003 @ 19:01:
[...]

Dat is niet overdreven, als dat zo is volgens jou dan vind je scandisk ook overdreven...
Misschien is er een stukje geheugen kapot dat alleen door Atlantis werd aangesproken, als er een klein stukje brak is is niet gelijk alles wat je doet onmogelijk hoor.
Nee, maar ik denk dat de topicstarter het wel gezegd had als hij meer van dit soort geheugen-errors zou hebben. Als je RAM verrot is merk je dat echt wel bij meer dan een lullig oud spelletje van +-3 jaar oud hoor. Ook als het maar een klein stukje is.

[ Voor 4% gewijzigd door Genghis Khan op 20-02-2003 19:12 ]

• Hahn
Hij krijgt een memory error, dat is al reden genoeg om je geheugen te testen. Sommige mensen die normaal nergens last van hebben hebben toch heel brak geheugen.

• Genghis Khan
  • Niet online
MaRc0 schreef op 20 February 2003 @ 19:30:
Hij krijgt een memory error, dat is al reden genoeg om je geheugen te testen. Sommige mensen die normaal nergens last van hebben hebben toch heel brak geheugen.
Met zo'n oud spel kan je wel verwachten dat het instabiel loopt en dat je vage errors krijgt zoals deze. Ik bedoel, dat spel is 3 jaar geleden uitgekomen ofzo, deel III is zelfs al een tijd geleden verschenen.

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Laat me raden , dit gebeurde toen je achter een stoel zat een puzzel op te lossen ? Kwam ook zo'n probleem tegen , schijnt bekent te zijn . Ik weet niet of er patch voor is .

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Het spel is al bijna zes jaar oud en dat het uberhaupt draait onder XP is al een wonder. Probeer het eens in Windows 98 bij jezelf of een kennis en kijk of ie daar ook die foutmelding geeft. Probeer het zoiezo ook eens op een ander systeem ook met XP zodat je dingen uit kunt sluiten.

[ Voor 59% gewijzigd door Dracul op 20-02-2003 23:09 ]

Verwijderd

Heb het zelfde spel laatst vlekkeloos op XP uitgespeeld, dit was de tweede keer in totaal al was de eerste keer onder Win95, daar had ik over eerder genoemde puzzel achter de stoel een redelijke tijd gedaan om alle combinaties uit te proberen waardoor ik laatst even de oplossing heb opgezocht toen ik weer achter die stoel zat. hierdoor hoefde ik daar niet alles te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Windows98 geinstalleerd, en ga het spel daaronder spelen.
XP ga ik er nu naast draaien.
Allemaal hartelijk bedankt.
Pagina: 1