[DOS] hoe kom ik eraan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 12:35
Ik heb nog een oude p2 liggen hier.. en die wil ik late draaien op dos.. of eigelijk op win95
maar het probleem is.. hij pakt geen enkele opstart diskette..
en via mijn goede pc kan ik win95 niet op de andere HDD zette ( krijg een melding dat het niet kan omdat ik NT draai ( winxp )
nu dacht ik dus zo.. als ik DOS erop zet.. dan moet ik dus via dos.. me win95 kunne installe..
dus als het ware:

HDD1 ( me goede met winxp )
HDD2 ( dos opzette )

Hdd2 naar andere pc schoppen..
dos draaien windows installe

het moet impreciepe niet zo moeilijk zijn.. maar Waar ergens kan ik nog aan DOS komen :? keb search al gebruikt ben er niet echt wijzer uit geworden

www.google.nl werkt ook niet echt mee :(

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Verwijderd

In de winkel misschien ?

Dit is dus illegaal:

(uit de FAQ):
Dit zijn programma's waarvan de leverancier expliciet heeft aangegeven dat deze vrijelijk te verspreiden zijn. Programma's als Windows 3.11 zijn dit echter niet. Verzeker jezelf ervan dat een programma inderdaad vrijelijk te verspreiden is, anders is het namelijk gewoon warez die je aanbiedt / verzoekt. Maak in je reactie duidelijk dat het om vrijelijk te verspreiden spul gaat, en 'bewijs' dit.
Topic is gemeld in SM...

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 12:36 ]

• ShockRaver
nee niet bepaalt... heb al gebeld naar paar winkels.. ze zeggen "wie gebruikt er nu nog dos" :r altijd zo.. heb je iets nodig.. is t er niet

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08
er zijn ook gratis dos varianten. kijk eens op http://www.freedos.org/

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38
Misschien op een rommelmarkt, of in een tweede hands computer winkel. Je kunt het ook vragen in vraag en aanbod

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Als je ergens nog windows 9x hebt, kun je met die opstartdiskette opstarten in DOS.
Zodra je in DOS bent, formatteer je de hoofdpartitie (actieve, meestal C:) met het commando
code:
1
format c: /s

of je doet
code:
1
sys c:

en dan wordt de DOS versie waarmee je op dat moment opgestart bent op de C: partitie gedumpt.
Succes.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• ShockRaver
freedos heb ik al gekeken.. ik snap daar de balle niet van.. steeds als ik iets down.. werkt het niet.. :/

Verwijderd

Er zijn zat alternatieven voor MS-DOS die nog wel legaal zijn te krijgen. Ook via een vraag/aanbod of electronische veiling (e-bay e.d.) kun je het proberen.

Deze gaat dicht omdat dit zelf echt wel te vinden en te bedenken is en het nauwelijks stof voor discussie oplevert. Software requests zijn niet gewenst in NOS.
Succes ermee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.