Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm]mp3 bak maken

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik krijg morgen een p166, deze wil ik dus gaan ombouwen tot mp3 bak. daar wil ik dus een mooie case voor hebben. ik heb een lege videorecorder, maar die is waarschijnlijk te laag, of iemand moet een oplossing hebben voor de hoogte van de pci kaarten...
maar op school kan ik mooi platen ijzer buigen enzo, dus kwam het idee in me op om zelf een case ta maken, hij moet wel weer even breed worden als audio formaat (42-44cm) en hoog genoeg voor pci kaarten, en waarschijnlijk komt de voeding een stukje boven het mobo te hangen.
ik zal wat autocad schetsjes gaan maken, maar vraag jullie nog om een mening over een paar ideeen: :7

-er komen aleen playknopjes enzo op, geen toetsenbord, die knopjes wil ik dus aan de voorkant van het metalen frontje maken. zou het het mooiste zijn om drukknojes te nemen, of drukknopjes met een metalen plaatje erop waar ik dan 'Play'of 'volume + 'in graveer? dan heb je een soort van gestealt knopje.
- de kleur, ik zou het kunnen gaanopschuren met een boormachine opzetstuk, of een kleurtje. zwart staat natuurlijk mooi tussen me stereo.
-window. zit er aan te denken om geperforeerde staalplaat te nemen, en daar dan een dun plaatje plexiglas onder, vinden jullie dit een goed idee?
-en wat voor extra opties nog meer? er komen dus winamp knopjes op, en een lcd in de voorkant (koop ik denk nog, want me ouwe 2x16 is klein) en verder moet hij dus stand alone gaan werken.
dus tips en ideen zijn natuurlijk welkom, en wellicht kan ik zo nog een paar foutjes uit het ontwerp halem mochten die erin sluipen. :*)

ontwerpjes komen dus nog hoe ik het precies wil ga maken, maar dit is alvast wat nadenk voer :P

Verwijderd

Je case van mdf maken is ook een leuke optie, daarna een leuk kleurtje spuiten

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
Op je LPT Poort kan je een LCD hangen, waar je de status van je Winamp kan laten zien, en daar kan je ook nog een X aantal knoppen aan hangen voor de dingen waar jij allemaal aan dacht. :)

Voor meer info over LCD's + Knopjes ken je het beste de search gebruiken :)

Verwijderd

Je zit dus eigenlijk alleen met je soundkaart in de PCI sloten? Of wil je er ook nog een netwerkkaart in hebben? Eigenlijk zou je een half-height soundkaart moeten vinden, of een extenderboardje waarmee je een pci kaart plat kunt leggen... het moosit is natuurlijk audio onboard.... Maar dat zal wel niet met een P1/166 (hoewel ze wel bestaan volgens mij, dus je kunt geluk hebben :P )

Een kast ter hoogte van een pci kaart vind ik eigenlijk wel lomp hoog eerlijk gezegd....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 14:55 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:44

Super_ik

haklust!

pci riser voor je geluidskaart? en netwerkkaarten zijn meestal nie zo hoog

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
geluidskaart kan wel via usb, maar het liefst ook nog een videokaart als ik mijn playlist wil bijwerken enzo. maar een custom case vind ik ook wel weer leuk, maar videorecorder natuurlijk ook....

Verwijderd

_ferry_ schreef op 20 February 2003 @ 15:46:
geluidskaart kan wel via usb, maar het liefst ook nog een videokaart als ik mijn playlist wil bijwerken enzo. maar een custom case vind ik ook wel weer leuk, maar videorecorder natuurlijk ook....
Je playlist bijwerken kun je ook doen via terminal services/PC anywhere... Dat werkt als een trein en bespaart je een videokaart (ik heb een servertje draaien waar geeneens meer mouse/keyb/monitor aanhangt...)

Tja videooutput heb je dan weer niet natuurlijk...

Het is niet toevallig zo'n crompaq mainboard uit een desktop? Want die hebben altijd hun kaarten liggen en video vrijwel altijd onboard :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 15:53 ]

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 16:49
Ben je zeker dat je windows wil gebruiken voor een standalone mp3-player? In dat geval moet je zorgen voor een stabiele en volledig gestripte installatie, en voldoende geheugen.

En andere optie is natuurlijk ook bvb in DOS of linux, of je kunt zelfs laten booten vanaf je server. Mogelijkheden zat.

Van je ideeën, op het eerste zicht lijkt het me leuk, maar een kast op PCI-hoogte is idd wel wat lomp. Ik zou zeker niet hoger gaan dan 10 cm.

Verder zou ik persoonlijk de mp3-speler uit mdf maken, en enkel de voor- en de achterkant uit staalplaat, zodat je het mooi kunt afwerken.

Veel succes, en laat ons zeker het resultaat zien :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
Ik zit zelf ook al een tijdje aan zoiets te denken, maar kom maar niet uit een paar punten, zoals de aansturing van je software (waarschijnlijk winamp) en de aansturing van je lcd-schermpje. Ik volg t topic dus nauwlettend, misschien dat mijn projectje dan ooit ook eens van de grond gaat komen (ik wil em overigens "gewoon" op een 19" jengsten, aangezien je dan alleen je frontplaatje netjes hoeft te houden...de rest boeit al een heel stuk minder dan...... Heb al wel mooie platen gezien op t net overigens hiervoor)

iRacing Profiel

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
nouja, morgen heb ik denk de comnputer zelf, en doe denk wel gewoon windows, ik werk daar mee, en dos of linux ofzo weet ik nix vanaf. en als ie moet rebooten is het niet zo heel erg, zet gewoon winamp, smartie en de knopjes software in de startup folder.
en denk dat ik ook via het netwerk gewoon zijn playlist kan bijwerken, in winamp laden, en klaar, via desktop controle van win XP misschien ook wel????

• ShadowrunR
kroegtijger schreef op 20 februari 2003 @ 16:53:
Ik zit zelf ook al een tijdje aan zoiets te denken, maar kom maar niet uit een paar punten, zoals de aansturing van je software (waarschijnlijk winamp) en de aansturing van je lcd-schermpje. Ik volg t topic dus nauwlettend, misschien dat mijn projectje dan ooit ook eens van de grond gaat komen (ik wil em overigens "gewoon" op een 19" jengsten, aangezien je dan alleen je frontplaatje netjes hoeft te houden...de rest boeit al een heel stuk minder dan...... Heb al wel mooie platen gezien op t net overigens hiervoor)
Mpxplay (http://mpxplay.cjb.net/) kun je gebruiken. Werkt in DOS, en ondersteunt LCD-schermen. Die knoppen kun je ook aansturen door een toetsenbord te slopen, en alleen de nodige knoppen over te houden :)
nouja, morgen heb ik denk de comnputer zelf, en doe denk wel gewoon windows, ik werk daar mee, en dos of linux ofzo weet ik nix vanaf. en als ie moet rebooten is het niet zo heel erg, zet gewoon winamp, smartie en de knopjes software in de startup folder.
en denk dat ik ook via het netwerk gewoon zijn playlist kan bijwerken, in winamp laden, en klaar, via desktop controle van win XP misschien ook wel????
Denk niet dat desktop controle zal werken :) Zou het, als je perse windows wil gebruiken, houden bij win95, 98 of 2000.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:41

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Mn broertje heeft pas een 4.1 geluidskaart van sweex gekocht, en dat ding was echt maar 4 cm hoog, en er komt goed geluid uit, mss een ideetje...

[ Voor 2% gewijzigd door Ethnocentrix op 20-02-2003 18:28 . Reden: typo's ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Mentalist
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

DeaTH-MeTaL schreef op 20 February 2003 @ 18:25:
Mn broertje heeft pas een 4.1 geluidskaart van sweex gekocht, en dat ding was echt maar 4 cm hoog, en er komt goed geluid uit, mss een ideetje...
Die geeft wel een behoorlijke Cpu belasting, het gaat erom spannen of die P166 dan nog een Mp3tje trekt.

Bovendien ondersteund MPXplay onder dos maar een beperkt aantal geluidskaarten. Iig de Creative SB16 (die is zo'n beetje door alles wel ondersteund 8)7), maar Cmedia niet volgens mij.

Ik zou eigenlijk op zoek gaan naar een ouwe Compaq deskpro. Ik heb een (helaas dode :() Compaq met P133 gehad, onboard video en onboard netwerk... (ik weet niet zeker meer of er ook sound op zat). En zoals al gezegd hierboven zit daar standaard al een riser in om kaarten horizontaal te plaatsen (helaas is die riser vrij hoog...).

Zo'n Sweex geluidskaartje kun je proberen, maar reken niet op supergeluid (maar goed genoeg om behoorlijk relaxed te kunnen luisteren zonder je te hoeven storen aan de kwaliteit), en hoop dat je P166 het trekt.

Als OS zou ik met weinig (<32MB) geheugen Win95 nemen. Van stabiliteitsproblemen zul je geen last hebben, zeker niet als je alleen een Mp3 speler draait. En met alleen een Mp3 speler moet het op 8MB al wel werken.

Win2K is wel beter voor lange uptimes (maar het lijkt me dat je zo'n Mp3 speler af en toe ook uitzet), maar heeft als nadeel dat het opstarten weer langer duurt, en dat is minder als je iedere dag je Mp3 speler moet starten). Linux kan rap starten maar vereist waarschijnlijk een klein beetje meer kennis.

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 20-02-2003 18:42 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

een 166 trekt het alleen met een goede geluidskaart met een lage cpu belasting zoals de meeste soundblasters.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:41

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

ff een piccie van die sweex kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/US000010_pro_a.jpg
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 18:43:
een 166 trekt het alleen met een goede geluidskaart met een lage cpu belasting zoals de meeste soundblasters.
Onder windows waarschijnlijk wel ja, maar als je onder dos gaat werken, kun je zelfs op een 486(66 mhz) mp3'tjes draaien, dus dan moet het denk ik wl lukken

[ Voor 66% gewijzigd door Ethnocentrix op 20-02-2003 18:48 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
small profile kaartjes zijn wel te vinden als videokaart en netwerkkaartjes..

Als videokaart kun je bijv. een xfx tnt2 m64 o.i.d. zoeken.. Daarvan zijn er types die geschikt zijn voor low profile, en ook nog eens passief gekoeld worden..
Netwerkkaarten zijn ook geen probleem.

Geluid kan inderdaad nog wel eens een probleem zijn, maar als je gewoon stereo geluid wilt dan zijn er inderdaad nog wel pci of zelfs wat oudere isa-kaarten te vinden die laag genoeg zijn. Misschien moet je wat aansluitingen verplaatsen als ze via een flatcable verbonden zijn ofzo.
Als je 5.1 geluid zou willen hebben heb je wel een probleem. Ik heb hetzelfde probleem gehad en m'n enige oplossing was zo'n sweex 5.1 kaartje te kopen en de kaart gewoon in tweeen te dremelen. (was op zich ook geen probleem ;))

Overigens, aangezien ik met een zelfde soort projectje bezig ben (stand alone divx player, en die wordt inderdaad 11 cm hoog) nog een tipje: Kijk ook of je een voeding kunt vinden die in je behuizing past of passend te maken is.
Ik had zelf nog ergens een 250W atx voeding liggen waarbij het kastje van de voeding in te korten was tot een hoogte van 6cm..

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Als je DOS gaat draaien dan krijg je denk ik wel problemen met netwerk enzo. Ik zou me toch maar verdiepen in Linux ofzo, want dan kan je 'm lekker remote controllen en kan je ook van afstand mp3'tjes overzetten zodat je niet elke keer eerst alles op cdrom moet branden...

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok, dan ga ik maar hopen dat er een "dremelbare" geluidskaart in zit ;) en over de voeding: de meeste zijn toch vaag grotendeels leeg, dus kan de kap wellicht en stuk omlaag.

ik wil toch wel onder windows gaan werken, als ik linux kan vinden wil ik dat ook wel proberen. maar om nou onder dos te gaan knoeien zie ik ook niet echt zitten. want ik kan natuurlijk gewoon 1x in de maand de playlist bijwerken, door er effe een monitor aan te hangen, en als dat klaar is gewoon weer af te koppelen.
en wellicht kan ik er nog me usb modem van zonnet family aan gaan hangen wanner ik dat binnenkrijg.
En ik ga natuurlijk proberen hem lekker te OC'en. en er komt nog 32 of 64mb bij (jat ik uit de computer die me zus gebruikt >:) heb dat tenslotte er zelf nog eens bijgezet.
nouja, ik ga effe nadenken wat de mogelijkheden zijn qua OS/case/hardware combinatie. en als ik morgen de pc heb zal ik een picje posten van de hardware. en dan kan ik gaan tekenen wat voor case ie nodig gaat hebben (als ie niet in de videorecorder past)
Een kast voor een mobo met pci kaarten zou trouwens c.a.12,5 cm hoog moeten zijn.
jammergenoeg zijn er niet van die risers zodat ik de pci kaarten kan kantelen. aleen voor de via epia kon ik ze vinden :( .
ik zal trouwens een kijken of er geen winamp plugin is die automatish bij het opstarten alle nummers uit 1 map opent, dus zeg maar een eigen playlist maakt. zal wel niet bestaan, maar zou wel heel handig zijn, omdat ik dan nooit een monitor erop hoeft te zetten.
weet iemand trouwens zo uit zijn hoofd of ie geen problemen geeft als je er geen videokaart in prikt? kan het natuurlijk ook zo effe proberen....

Verwijderd

Als het toch een MP3 bak wordt is 5.1 denk ik een beetje onzinnig...
En die sweex kaart is op het einde gewoon weer evenhoog als een normale kaart :/ Schiet ook niet op natuurlijk...
Als je onboard sound hebt is dat natuurlijk alweer een probleem minder. Netwerkkaartjes zijn meestal zo klein, dat moet geen probleem zijn.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het makkelijkste is gewoon om pci-risers te gebruiken. Daar mee heb je al die problemen niet en ze zijn vrij cheap.

Afbeeldingslocatie: http://www.barada.ca/MVC-004S.JPG

Zulk soort dingetjes :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kawaii op 20-02-2003 21:47 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:01
Ook gaaf als je er een IR-receiver in klust en het geheel met de afsatandsbedieing kan bedienen. (winlirc, ir-assistant combi)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok, zie in de pricewatch dat ze rond de 30 euro zijn, die risers.
want dan ben ik van die problemen af, er zit een isa geluidskaart in, en 2 hardeschijven, alles zit hutje mutje op elkaar gestouwd en jammergenoeg een keramishe processor. en ook een heel stel verschillende geheugen sloten. dus weer een hoop om aan te sleutelen. nu nog kijken of het lukt om dat gewicht op de fiets10km (zonder bagage drager) mee naar huis te krijgen :P
die afstandsbediening is ook een heeeeeeelll goed idee, maar... er zit maar 1 com poort op, en kan ik dus of een AB of winamp knopjes op de voorkant. dus ook dat moet ik gaan kiezen.

[ Voor 29% gewijzigd door _ferry_ op 21-02-2003 09:48 ]

• Terror
insteekkaart voor een 2e compoort? Zit er toevallig op je mobo niet een 2e compoort alleen hebben ze daar de poort er nog niet van op gezet, alleen maar pinnen dus zegmaar?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 16:13
of anders sloop* je een toetsenbord voor de knopjes

*) keyboardcontroller eruit halen

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok, ik heb hem nu thuis. had hem op school uit de case gehaald, en in me rugtas los meegenomen >:)
eerste boot heeft ie al gemaakt, nu 1 schijf formatteren enzo, die deed wat vaag( en krijg hem nog niet in normale modus opgestart, blijft hangen bij het updaten van ecde ofzo, ben de naam effe kwijt) maar iig kan ik nu gaan nadenken in wat voor case ik hem ga maken, videorecorder word denk gewoon lastig, doordat ie zo laag is.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/hpbimg/mp3bak/boven.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/hpbimg/mp3bak/zijkant.JPG

zoals je ziet een oud beesje, maar voor mp3'tjes goed genoeg denk ik zo.

• zeekoe
  • Laatst online: 27-11 21:02
als je linux wilt gaan gebruiken is knoppix misschien wat.

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

• kroegtijger
zelf wil ik em eigenlijk in een 19" rack plaatsen, zodat je er fatsoenlijk op ken draaien. Waar ik me alleen zorgen om maak is de starttijd. Als ik zo'n nummer cue moet ie ook meteen gaan spelen zodra ik em aan zet, en niet een vertraging van een halve seconde oid hebben omdat eerst de hdd moet opspinnen oid. Hoe kan ik dat oplossen?verder zou ik em dus graag tot op de ms nauwkeurig willen kunnen cue-en (net zoiets als wat je bv met die pioneer cdj100s hebt voor cd)
iemand suggesties?

iRacing Profiel

Verwijderd

_ferry_ schreef op 20 February 2003 @ 17:09:
ik wil ook zo'n sysje maken en ben daar dus druk over na gaan denken... het lijkt mij het meest verstandig om zelf een mp3 speel proggie te schrijven in c++ of een open source van winamp aan te passen zodat je hem kunt besturen via je comport oid ... (nah ben meteen c++ gaan leren :D)

dat proggie laat je door windows opstarten door hem in je system.ini te zetten >>
zet voor 'shell=Explorer.exe' een * en typ er onder oid shell=proggieaddr ez as pie

code:
1
2
3
4
5
6
[boot]
*shell=Explorer.exe 
shell=c:\winamp\studio.exe 
system.drv=system.drv
drivers=mmsystem.dll power.drv
user.exe=user.exe

het enigste probleem is dan het onderhoud... je zou daarvoor heel simpel cds kunnen gebruiken... t is alleen niet zo fijn je zou beter standaart muziek op dr hdd kunnen zetten... daarvoor d8 ik aan een utp poortje voor op waardat je je laptop op kunt sluiten en zo muziek op je hdd kunt laden ;)

nah iig ik ben dit dus ook vanplan en hoop t over een maandje of 2 het te kunnen realiseren :)

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 21:11

zaadstra

Überprutser

Ik heb een platte pc gebruikt als mp3box.

Het is een Pentium-75 met on-board audio. Dit is snel genoeg voor Winamp.

Er zit een pci riserkaart in, 1 van de 2 sloten wordt voor netwerk gebruikt. Zo'n riserkaart houdt de boel dus inderdaad laag, maar bij de platte kast zit dus ook een niet standaard lage voeding, niet zo'n standaard AT(x) geval.

Het draait op Windows95B, met 24MB geheugen maar 16MB gaf ook geen probleem.

Bediening is met keyboard shortcuts, bv ctrl-alt-S is shutdown. Een paar hotkeys voor playlists en een key die een simpele tool start waarmee ik een playlistnaam kan intikken, zodat ik dus alles kan starten.

Het is een project in wording, een display, afstandsbediening etc. komen nog (ooit), maar voorlopig heb ik al een jaar lol van deze config.

• ShadowrunR
Die voeding kun je uit elkaar halen. Je kunt de print tegen de bovenplaat hangen ofzo van je (zelfgemaakte) case. Is nog koeler ook. Ev met een 4x4cm fannetje erop (wel op 7V, anders maakt het te veel lawaai)

Maar zelf zou ik dus nooit windows gebruiken. Eerder DOS of linux. Het is mss wel wat meer werk om aan de praat te krijgen (meer werk = meer voldoening ook ;) ), maar het is wel de moeite van het proberen waard. Doordat je MP3-SPELER veel sneller zal booten, (10 seconden of minder moet ZEKER haalbaar zijn) en ook veel stabieler zal zijn dan een windows installatie die gaat beginnen swappen en weet ik veel.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok, ik heb hem nu in dos, maar in een videorecorder ging niet echt lukken, heb nu een metalen case laten maken bij de smederij :p word echt gaaf, de software werkt ook (mpxf) aleen nog in de autoexe zetten dat ie die opstart. en ik moet nog een IR ontvanger maken. op me site staan wel plaatjes van hoe die in de videorecorder zat, maar komt dus in een andere case.

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik zit dus met hetzelfde idee en wil eigenlijk alles helemaal zonder scherm/lcd doen.

Kan je met mpxplay dmv een toetsenbord mp3's vanaf een cd laden (of gewoon een playlist) zonder te zien wat je doet?? Ik bedoel dus geen ingewikkelde dingen (menu's) oid?

[n00bmode]
Hoe laat je een pc die nu normaal met win98 boot met Dos booten (Mpxplay iig) Of laten jullie mpxplay in een dosvenster in windows draaien?

\_Specs_/

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
dan zal je wat uit je hoofd wat moeten typen, je kan natuurlijk mpxplay in de autoexe.bat zetten, dan start ie die op, en kun je met het toetsenbord bedienen, maar waarom geen lcd, is veel leuker, handiger en prijs valt mee.
en er staat geen windows op, maar met f5 of f8 kan je geloof ik in dos opstarten.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

_ferry_ schreef op 25 februari 2003 @ 21:22:
dan zal je wat uit je hoofd wat moeten typen, je kan natuurlijk mpxplay in de autoexe.bat zetten, dan start ie die op, en kun je met het toetsenbord bedienen, maar waarom geen lcd, is veel leuker, handiger en prijs valt mee.
en er staat geen windows op, maar met f5 of f8 kan je geloof ik in dos opstarten.
Hmmmz
Een lcd kan altijd nog komen maar ik wil er nu ff geen geld aan uitgeven. Heb die p1 200 ook maar in de kast liggen rotten (wel zonder kast :) ). Maar ik heb al wat gevonden om te gebruiken gewoon in winamp B), een plugin die via hotkeys bijna alles kan doen :P

kijk maar eens hier:
http://classic.winamp.com...il.jhtml?componentId=2049

\_Specs_/

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Meneer aard

Porsche rulez!

of als je nog ergens een verrote joystick hebt liggen dan kan je die gebruiken voor winamp kijk maar: http://classic.winamp.com...ail.jhtml?componentId=179

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
maar met f5 of f8 kan je geloof ik in dos opstarten.
Druk aub niet op f5 tijdens het win98 opstarten want dan is je hele installatie verneukt! F8 is het dus!
*Gr0wLiThE heeft ervaring :D

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

oee leuk idee,
ik heb ook nog een p1-200MMX! systeempje onder me bed liggen (zonder cdrom)
ik zat er ook aan te denken om er een mp3 box van te maken.

Is het trouwens geen goed idee om een nicje in te bouwen, zodat je ook nog de mogelijkheden heb om mp3's over te zetten via je 'normale' pc en om hem misschien zelfs te remote controllen via het netwerk.

ik zit ook nog steeds uit te denken hoe ik het precies ga doen (en OF ik het uberhaupt ga doen)

• Terror
pokeran schreef op 25 February 2003 @ 23:23:
oee leuk idee,
ik heb ook nog een p1-200MMX! systeempje onder me bed liggen (zonder cdrom)
ik zat er ook aan te denken om er een mp3 box van te maken.

Is het trouwens geen goed idee om een nicje in te bouwen, zodat je ook nog de mogelijkheden heb om mp3's over te zetten via je 'normale' pc en om hem misschien zelfs te remote controllen via het netwerk.

ik zit ook nog steeds uit te denken hoe ik het precies ga doen (en OF ik het uberhaupt ga doen)
nic erin. linux ftp install. apache, en php installen. mserv erop (www.mserv.org) Evt'samba als je mp3's niet lokaal staan. php addon gebruiken van de mserv site en dan heb je een mp3 box die via een website te bedienen valt. Werkt perfect hier. Ook een P1 200mhz mmx overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 25-02-2003 23:51 ]

Verwijderd

Woei , /me heeft hier nog een Packard Bell Celeron 266 staan onboard geluid + video en met een realtek NIC erin (die kan je makkelijk afdremelen) is dit misschien best wel een leuk ideetje :)

Verwijderd

Ik krijg waarschijnlijk zaterdag een pc binnen waar ik een mp3 bak van ga maken

en dan gebruik ik MPXplay op dosmodus en dan koop ik een switch voor tobo

monitor en maby muis :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 19:38 ]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 10:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik ga er ook een bouwen denk ik...

ik heb van me werk een 2-tal systeempjes gekregen:

sys 1
el cheapo tomato mobo
PII 400MMX
160mb ram
matrox mistique vga
3.2Gig HDD
2Gig HDD
1.44" fdd
2x usb 1.1 pci-kaartje
SB AWE64
12x cd-rom
2x realtek nic
kast met 250W AT PSU

sys 2
el cheapo tomato mobo
in onderdelen:
PII 266MMX
96mb ram
matrox mistique vga
2Gig HDD
1.2Gig HDD
1.44" fdd
250W AT PSU

en nog 2x 120mm fan uit een server.

op zich genoeg materiaal lijkt me :p

nu wil ik een bakje op linux gaan zetten en als proxy gaan gebruiken. (heb nog niet met linux gewerkt dus lijkt me wel leuk!)

de andere wil ik als mp3 bak gaan gebruiken, maar welke setup zal ik voor wat gaan gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door beschuitfluiter op 26-02-2003 12:10 ]

¯\_(ツ)_/¯

• shure-fan
  • Laatst online: 29-11 21:22
ik zou die 400mhz voor de proxy gaan gebruiken en die andere als mp3bak

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Terror
Die 400 MHZ kan het alle 2 tegelijk aan. Kan je wat anders leuks met die cel 266 doen :) Oefenen met linux bijv. zodat je de setup op je 400 MHZ bakkie niet verziekt? 1e paar keren had ik daar nl. last van.

[ Voor 42% gewijzigd door Terror op 26-02-2003 12:44 ]

• kroegtijger
ik zou zelf die 400mhz als mp3bak laten lopen en die andere freesco geven.....maja, dat moet je zelf weten natuurlijk

iRacing Profiel

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 10:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

hmmm in principe zijn beide bakjes dus geschikt voor beide doeleinden ?

ik zie wel.
aangezien ik een systeem al compleet in de kast heb, denk ik dat ik daar linux op mik.
die andere config in onderdelen ga ik dan denk ik ergens in modden.

pics volgen als de tijd rijp is ;)

¯\_(ツ)_/¯

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Coolermaster heb wel gave "deze kunnen in je woonkamer kassies"

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb mn systeempje nu draaiend (bijna 100%):

Ik heb een dos bootdisk gemaakt met mpxplay erop en das dus alles wat ik nodig heb om mp3's af te spelen. Mijn bedoeling is het eigenlijk ook zonder HD te doen (staan nu alleen een paar mp3's op) en dus mp3cd's door de cdrom te voeren maar ik zou totaal niet weten hoe ik mijn cdrom geinstalleerd krijg onder dos (n00b jah :P).

Iemand een idee? Het zou dus eigenlijk op die dos bootdisk erbij moeten kunnen zodat ik geen hd meer nodig heb...

[ Voor 6% gewijzigd door ZiegoM op 26-02-2003 17:39 ]

\_Specs_/

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ZiegoM schreef op 26 februari 2003 @ 17:38:
Ik heb mn systeempje nu draaiend (bijna 100%):

Ik heb een dos bootdisk gemaakt met mpxplay erop en das dus alles wat ik nodig heb om mp3's af te spelen. Mijn bedoeling is het eigenlijk ook zonder HD te doen (staan nu alleen een paar mp3's op) en dus mp3cd's door de cdrom te voeren maar ik zou totaal niet weten hoe ik mijn cdrom geinstalleerd krijg onder dos (n00b jah :P).

Iemand een idee? Het zou dus eigenlijk op die dos bootdisk erbij moeten kunnen zodat ik geen hd meer nodig heb...
ik zou t niet weten, anders had ik misschien ook wel een cdrom erin gezet, nu plug ik gewoon 1x in de maand ofzo me hdd aan me andere computer en zet alles over. wasnt netwerk krijg ik (nog) niet aan de praat. hoop wel dat t ooit gaat werken.

ik heb hem trouwens net zwart gespoten, fan, aansluitingen en schakelaar enzo erin gebouwd. nu nog voeding erin, mobo, HDD's, lcd en IR aansluiten, en deksel maken.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

_ferry_ schreef op 26 February 2003 @ 17:44:
[...]

ik zou t niet weten, anders had ik misschien ook wel een cdrom erin gezet, nu plug ik gewoon 1x in de maand ofzo me hdd aan me andere computer en zet alles over. wasnt netwerk krijg ik (nog) niet aan de praat. hoop wel dat t ooit gaat werken.

ik heb hem trouwens net zwart gespoten, fan, aansluitingen en schakelaar enzo erin gebouwd. nu nog voeding erin, mobo, HDD's, lcd en IR aansluiten, en deksel maken.
woej ik heb net een universele bootdisk 'add-on' gevonden waarmee je direct in dos cdrom ondersteuning heb :P Ik heb dus nu een p1 200@250, 32mb ram, geen hdd :P, 50x cdrom, floppy met bootdisk en een keyb en hij speelt alles (MP3, AudioCD, en volgens mij ook OggVorbis) 8)

1 probleempje: Hoe laat ik mpxplay automatisch opstarten?
Ik moet nu eerst nog naar de mpxplay dir en dan mpxplay.exe d:\ intypen en das te veel vind ik.. Weet iemand wat ik moet veranderen aan mn bootdisk om mpxplay.exe d:\ automatisch te laten opstarten?

\_Specs_/

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
via de autoexe.bat kun je mxplay laten opstarten, heb je trouwens de url van dat programma'tje? zou mij erg fijn lijken

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

_ferry_ schreef op 26 February 2003 @ 18:35:
via de autoexe.bat kun je mxplay laten opstarten, heb je trouwens de url van dat programma'tje? zou mij erg fijn lijken
mja maar wat moet ik dan precies in mn autoexe.bat zetten (ben daar nogal n00b in).

Die universele cdrom driver bootfloppy-addon kan je hier downloaden:
http://www.xs4all.nl/~wimox/Kwax/cdboot.exe (van mijn webspace)
Gewoon opstarten en het wijst zichzelf verder.
Je ziet in dos er wel ME bijstaan oid maar hij doet het gewoon perfect

\_Specs_/

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
dat autoexe instellen weet ik zelf ook nog niet, want ik moet dat zelf ook nog doen, denk overmorgen ofzo. want morgen ga ik hem in elkaar bouwen en dus alle software erop zetten.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

_ferry_ schreef op 26 February 2003 @ 19:17:
dat autoexe instellen weet ik zelf ook nog niet, want ik moet dat zelf ook nog doen, denk overmorgen ofzo. want morgen ga ik hem in elkaar bouwen en dus alle software erop zetten.
Succes! :)

Als je weet dat alle onderdelen goed werken is het (zeker zonder hd) een eitje.
Dos + Mpxplay op een floppy en klaar ben je :P

Zelf weet ik dus nog steeds niet hoe ik mn bootfloppy ook metteen mpxplay kan laten starten, verder werktie perfect :P.

\_Specs_/

Verwijderd

_ferry_ schreef op 21 februari 2003 @ 16:42:
ok, ik heb hem nu thuis. had hem op school uit de case gehaald, en in me rugtas los meegenomen >:)
hehe.... ben ik dus niet de enige die dat heeft gedaan O-)

Verwijderd

hoe kan je eigenlijk tig gig op een oud compie krijgen?
want vaak kan je maar 3/5 gig erop kwijt.

of gebruiken jullie dan een kaartje daarvoor?
want me pa heeft het wel eens over een mp3bak voor in de caravan

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 19:44:

soms kan je weleens meer gig met behulp van zo'n diskmanager van de fabrikant :)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

CD's, of meerdere hd's er in gooien.
T is maar net hoeveel ruimte je hebt natuurlijk

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• rfraanje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-04-2021
_ferry_ schreef op 26 February 2003 @ 19:17:
gewoon je autoexec.bat openen in notepad of edit
voeg dan dit onderaan toe:

cd\mpxplay
mpxplay

that's all, als mpxplay in de root staat laat je gewoon de 1e regel weg

Errare humanum est

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
rfraanje schreef op 26 februari 2003 @ 20:11:
[...]

cd\mpxplay
mpxplay

ok, das makkelijk :) hij draait nu weer, jammergenoeg staan me batterijen van me digicam onder de lader, want hij ziet er echt al :9 uit

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

rfraanje schreef op 26 February 2003 @ 20:11:
[...]

cd\mpxplay
mpxplay

Thanks, ik ga het morgen proberen :P

Ik heb nu alles netjes in een ATX kastje gebouwt (gratis mee kunnen nemen van mn werk), cpufan op 7volt , voedingsfan op 7volt en de P1 terug gebracht naar 180 Mhz (was eerst 250Mhz).

Tis trouwens wel zwaar leuk om er mee te zitten kutten, ik heb er nu de hele dag aan gewerkt B)
Morgen weer verder :P

\_Specs_/

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Mijn ervaring is dat DAMP veel stabieler werkt onder dos, en heeft ook custom in en output support (zelfs voor lcd's) Je kunt hierbij al je knopjes zelf bedenken en zelf weten hoe je ze aansluit en aanstuurt.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik zit maar te knoeien met me infra rood, het wil niet lukken om het werkend te krijgen. ik heb het geprobeerd met mpxf: nix, en met nog een progje, en daarbij ook nix, dus ik weet niet welke software jullie gebruiken?

• ShadowrunR
LIRC normaal gezien. bestaat ook een versie voor DOS van. Je moet maar es zoeken op het forum, is héél veel info over te vinden :)

Verwijderd

men vriendje had ut erover dat die dit had gezien op tweakers....
Is mooi je kan hem ook aan je tv maken, en dan divx films draaien.... misschien nog een leuk idee.
moet je wel ongeveer pentium III hebben met een redelijke videokaart tja...

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 18:39

JaltaH

meh

_ferry_ schreef op 26 February 2003 @ 23:47:
ik zit maar te knoeien met me infra rood, het wil niet lukken om het werkend te krijgen. ik heb het geprobeerd met mpxf: nix, en met nog een progje, en daarbij ook nix, dus ik weet niet welke software jullie gebruiken?
Ik gebruik hier Dosgir voor, die IR support in MPXF zelf werkt voor geen meter... iig niet met het standaard zelfbouw IR schemaatje.

Careful. We don't want to learn from this.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok , die nu effe gedownload, ga ik daarmee eens spelen. op me andere computer doet ie het nu heel goed IIG de infra rood, winamp, windows enzo besturen is best relaxt en stoer :)

• rfraanje

Volgens mij is het zo dat een FAT16 partitie maar 2 GB (correct me if i'm wrong) kan maar FAT32 veel meer, kweet niet hoeveel ;)

Errare humanum est

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

rfraanje schreef op 27 February 2003 @ 19:47:
[...]

Volgens mij is het zo dat een FAT16 partitie maar 2 GB (correct me if i'm wrong) kan maar FAT32 veel meer, kweet niet hoeveel ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560372#5

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Buzzman/faq/filesystems.jpg

Maar dit doet er alleen toe als je DOS of een vroegere versie van Win95 wil gebruiken (en Win3.x dan? Win3.x IS gewoon dos :P). Je kunt echter, ook met FAT16, zoveel partities maken als je wilt (zou er een limit voor zijn? :P). En over partities van 2GB kun je je Mp3tjes aardig indelen :)

FAT32 kan trouwens max. 8 Terabyte aan, voorlopig wel genoeg :P

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
grrr, nu heb ik lcd aangezet bij mpplay, hapert de muziek (200% cpu load, dus kan ik weer de config gaan veranderen. maarjah, t moet maar :p

• rfraanje
W3ird_N3rd schreef op 27 February 2003 @ 20:58:
[...]

Maar dit doet er alleen toe als je DOS of een vroegere versie van Win95 wil gebruiken (en Win3.x dan? Win3.x IS gewoon dos :P). Je kunt echter, ook met FAT16, zoveel partities maken als je wilt (zou er een limit voor zijn? :P). En over partities van 2GB kun je je Mp3tjes aardig indelen :)

FAT32 kan trouwens max. 8 Terabyte aan, voorlopig wel genoeg :P
idd, als je dos wil gebruiken op een FAT32 gebruik je dus gewoon de DOS van win98, een win98 opstartdisk dus.

maar een HDD van bijv. 30GB volzetten met partities van 2GB lijkt mij niet geweldig ;)
btw, er kunnen max. 4 primaire partities op, in een uitgebreide kunnen er veel meer.

Errare humanum est

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
hmm, ik wilde nog een HDD van 3gb erbij zetten, maar t lukt me niet. kan wel met fdisk een partitie maken enzo, maar als ik er muziek op zet kan ie dat niet afspelen, maarja, kijk morgen wel effe

• kroegtijger
Tsja, waar ik me eigenlijk meer zorgen om maak is hoe je het display moet aansturen.... zelf wil ik dus de mogelijkheid open houden om een monitor aan te sluiten erop (voor management) en de rest op een display te regelen (waarbij ik wil kunnen zien hoe lang het nummer nog duurt, wat de titel van het nummer is, hoe lang de totale duur van het nummer is,wie de artiest is etc.) Stuur je zo'n ding aan op je seriele poort ofzo? en zo ja, hoe doe je dat dan? (schoftware bijgeleverd oid??)

iRacing Profiel

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
kroegtijger schreef op 28 February 2003 @ 09:46:
Tsja, waar ik me eigenlijk meer zorgen om maak is hoe je het display moet aansturen.... zelf wil ik dus de mogelijkheid open houden om een monitor aan te sluiten erop (voor management) en de rest op een display te regelen (waarbij ik wil kunnen zien hoe lang het nummer nog duurt, wat de titel van het nummer is, hoe lang de totale duur van het nummer is,wie de artiest is etc.) Stuur je zo'n ding aan op je seriele poort ofzo? en zo ja, hoe doe je dat dan? (schoftware bijgeleverd oid??)
heel makkelijk, videokaart moet er (jammergenoeg) inblijven, anders boot ie niet.

in de configuratie bestanden van mpxf en mxplay kun je instellen welk display je hebt, en welke info je erop wilt, dus je zegt gewoon dat het een lcd op de printerpoort is, en dat ie bijvoorbeeld 2x16 tekens heeft, en daarna staat dat er gewoon op.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

_ferry_ schreef op 28 February 2003 @ 10:56:
[...]

heel makkelijk, videokaart moet er (jammergenoeg) inblijven, anders boot ie niet.
Tuurlijk wel! :P

Halt on no errors instellen in je bios ;).

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 28 February 2003 @ 14:43:
[...]

Tuurlijk wel! :P

Halt on no errors instellen in je bios ;).
hielp bij mij niet :/

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

heb je geen kleine pci videokaart? dan prik je die er toch in, want ik heb dit ook gedaan met mijn mp3 mod (nog in aanbouw).

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ah, het hoeft niet per se, want hij zorgt ook voor een betere airflow in me kast.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

_ferry_ schreef op 28 February 2003 @ 22:14:
ah, het hoeft niet per se, want hij zorgt ook voor een betere airflow in me kast.
dat wel natuurlijk, maar die 166`ers worden toch niet zo warm?

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb mijn 'Budget' Mp3 standalone bijna af

Ik zag dit topic en bedacht me dat ik nog een complete P1 in mn kast had liggen en wilde er eigenlijk ook wel iets nuttigs mee doen. Toen kon ik vorige week van mn werk ook nog een kasje meenemen en toen heb ik ff een mp3 speler in elkaar geflanst :P

Hardware:
P1 200
Mobo p5btx
32 Mb ram
Soundblasten 16 ISA
50x CDrom (gratis van werk)
Floppy
AT Voeding 200watt

Kosten: € 0,- :P

Hij speelt de mp3's van de CDRom af dmv Mpxplay met dos op een bootfloppy. Zo heb ik geen monitor nodig maar alleen een toetsenbord als een soort afstandbediening. De CPUfan en Voedingsfan gemod naar 7volt zodat hij nu bijna geen geluid maakt (ook omdat er geen hdd in zit).
Als ik nog een keer een goede ia zie koop ik nog een keer zo'n lcd want ik heb er nu dus een papieren lijst erbij liggen met de nr's van alle liedjes :o en das wel wat minder

Picz:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wimox/Kwax/mp3box/bovenkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wimox/Kwax/mp3box/voorkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wimox/Kwax/mp3box/binnenkant.jpg

\_Specs_/

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
gaaf issie hoor, ook nog een best wel mooi kastje voor een mp3 bak.
dus je hebt gewoon dat wat je geupload had op een diskette gezet, daarmee boot ie, en speelt vanzelf de cd af omdat mxplay op de diskette staat?

[ Voor 1% gewijzigd door _ferry_ op 02-03-2003 20:55 . Reden: hoer= hoor :) ]

Verwijderd

hier is de link voor mpxplay: http://mpxplay.tripod.com

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

_ferry_ schreef op 02 March 2003 @ 20:55:
gaaf issie hoor, ook nog een best wel mooi kastje voor een mp3 bak.
dus je hebt gewoon dat wat je geupload had op een diskette gezet, daarmee boot ie, en speelt vanzelf de cd af omdat mxplay op de diskette staat?
Thnx :P

Nee, niet helemaal. Ik heb eerst een floppy geformateerd en er een Dos-bootdisk van gemaakt (zit standaard in het formateer-menutje van verkenner), toen die patch erop (gewoon starten en dan zeggen op welke drive je floppy zit), en daarna gewoon een mapje 'mpxplay' gemaakt en daar mpxplay in gegooid.
Daarna nog ff mpxplay in mijn autoexec.bat gezet (op de floppy) en dan isie klaar :P

\_Specs_/

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ah, ok, al heb ik alleen het probleem dat er geen cdrom meer in me bak past. maar ken die er ook nog achter dumpen, gebruik het wisselen van cd's denk toch niet zoveel
Pagina: 1