Toon posts:

MSI 815EPT PRO start spontaan op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een Celeron 400Mhz systeempje geupgrade met een MSI 815EPT PRO bordje met een PIII 800Mhz erop.
Dit Celeron systeem zat reeds in een splinternieuwe case met 300Watt P4 voeding erin. Die Celeron was sowieso maar tijdelijk. Nu, dat Soyo 6IZA bordje met die Celeron heeft steeds perfect gewerkt in die case. Sinds dat MSI bord erinzit met die PIII start dit systeem soms spontaan op. Eenmaal hij draait blijft hij verder perfect werken. Het is alleen niet de bedoeling dat die gebruiker smorgens beneden komt en dat zijn pc al een halve nacht aanstaat... :)

Ik heb al op de search gekeken, maar kom alleen stabiliteitsproblemen tegen ivm. voedingen. Ik zag niets over spontaan opstarten...

Kent iemand die fenomeen of weet iemand een oplossing ?

Overzichtje systeem :

MSI 815EPT PRO (raid wordt niet gebruikt)
PIII 800MHZ EB
256 MB (2 x 128Mb single sided dimm)
8mb SIS agp kaartje
pci modempje
parallel printertje
usb scanner en usb adsl modem eraan

Niks speciaal eigelijk...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49
Als ik dit verhaal zo lees lijkt het toch heel erg op een instabiele voeding..
Maar heb je dat soyo-bordje met die celeron nog?
Zoja, dan kun je ook testen of die voeding daar nog wel goed mee werkt..

En wat zijn je voltages die in de bios weergegeven worden? Daaraan kun je vaak ook al zien of er iets mis zit..

En verder nog de vraag of je ook nog iets geprobeerd hebt met zo weinig mogelijk hardware.. Dus 1 dimmetje erin, modem eruiut, usb spul eraf.. Alleen kaal moederbord, met simpele videokaart en hdd ofzo?

Edit: Ik heb je topictitel even een beetje aangepast.. Zo is het wat duidelijker..

En ik zie nu dat het niet om rebooten gaat, maar spontaan opstarten..
staat toevallig ergens in de bios een wake-on lan of een of andere wake-up functie ingesteld? Dat zou namelijk ook 't een en ander kunnen verklaren :)

[ Voor 23% gewijzigd door Twynn op 20-02-2003 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voeding werkt goed met dat celeron bord. Ik heb nog een 'oude' 250watt atx liggen, ik ga die er eens aanhangen als test, niet als permanente oplossing.

Wake on lan is moeilijk als er geen netwerkkaart inzit. Een andere wake-up functie moet ik eens checken. De pc staat immers niet hier, maar bij iemand anders. Morgen ga ik er weer ff langs, beetje verder checken... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net eens door de manual gebladerd en ik zie dat default de wake on ring opstaat.. en er zit een rockwell based modempje in... Morgen eens testen met de pc uit te zetten, en dan eens naar hun vaste lijn te bellen en kijken of de pc aangaat... Het zou dus dat kunnen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Klein vraagje voor de experts hier... Kan die wake on ring een pc effectief aanzetten, zelfs als hij uitgeschakeld was ? Ik dacht te weten dat zulke opties alleen functioneerde als de pc in stand by staat...