HP printer op AS400 via novell print extra blanco pagina

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Het probleem is als volgt;
Een IBM AS400e server bevat een flinke database met gegevens, deze moeten geprint kunnen worden.
Als er dan een print opdracht verstuurd wordt naar de HP2200DN printer verdwijnen de laatste twee tekens op een regel aan de rechter kant van 't papier.
Maar wanneer je een print opdracht geeft van af word naar de printer vallen de laatste twee tekens weer niet weg.
Deze print opdracht wordt aangestuurd via een Novell server. Echter is daar ook weer een probleem(pje) mee; er komt na iedere print opdracht een blanco papiertje in 't laatje te liggen.
Dus wat zou er vout kunnen zijn met de AS/400 met betrekking tot het wegvallen van de laatste twee tekens op een regel, en waarom komt er een blanco pagina in 't laatje te liggen wanneer er via novell geprint wordt (wat gebeurd van af de werkstations) - er komt geen blanco pagina uit wanneer er van af de AS/400 wordt geprint)
Mocht dit topic in een ander fora horen dan move 't maar.
Al vast bedankt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12
Is het blanco blaadje aan het einde niet de FormFeed die je in de client van Novell aan en uit kunt zetten bij de CLIENT PROPERTIES -> DEFAULT CAPTURE?
Het probleem met de laatste 2 letters lijkt me meer een instelling op de AS/400 dan een novell probleem, werkt de AS/400 ook met stuurcodes? Mischien dat daar de pagina breedte niet helemaal goed in aangestuurd wordt?

Gewoon spullen

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Probleem van de wegvallende tekens lijkt me een probleempje met de gedefinieerde lengte van het print-record op de AS/400.

Dat extra lege blaadje lijkt me inderdaad een probleempje van Novell (extra form feed bij afsluiten print opdracht, werd vroeger veel gedaan om kettingpapier netjes en makkelijk af te kunnen scheuren op de vouwlijn).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
bijde problemen zijn nu opgelost;
dat extra papiertje heb ik op kunnen lossen door de 1e print laden uit te schakelen (dus dat ie alleen papier pakt uit lade 2)
en de extra character is ook opgelost (door een collega van me)
in iedergeval bedankt fooks

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Hier hetzelfde soort probleem, gewoon documentjes printen gaat prima op de 2200, maar zodra er een fax vanuit RightFax afgedrukt moet worden spuugt hij er een blanco pagina achteraan.

Bovenstaande instellingen staan goed ingesteld, en in RightFax valt weinig te wijzigen aan de instellingen.

Iemand een goede ingeving die kan helpen? :P