[ups] Fortness Li660 - va

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 18:53
K heb hier dus een Fortness Li660 staan, maar weet in principe nix over dit apparaat.

Op internet kan ik der echt nix over vinden, wel dat hij dus gemaakt is door "Best Power Technology". Echter op hun homepage is er nix meer te vinden over deze ups. Wel over "waarschijnlijk" nieuwere modellen, maarjah hier heb ik weinig aan.

Weet iemand hier iets over, techinische details ben ik niet echt geintereseerd in, wel hoe lang m'n pc met een 300watt voeding er op kan blijven draaien als de stroom weg valt. En of ik een mooie stroom sinas (ofzo) van krijg...

Het lijkt mij namelijk dat de stroom uit de wandcontactdoos de accu's vult, en vanuit de accu's wordt m'n pc van stroom voorzien, of is het zo dat de accu's gevuld raken met stroom en daarna zich "afsluiten" en de stroom rechtstreeks uit de wandcontactdoos naar m'n pc?

Aanvulling, ik heb even alles opgeschreven wat op de UPS staat:

Manufacturer: Best Power Technology Inc.
Model: LI660VA D

AC input:
Watt .470k
Volts: 230, amps: 3,4

AC output:
Volts: 230, amps: 2,9
660 VA/ 400W

Phase 1, Hz: 50/60

S/N: LI660VD08866

Dan staat er ergens nog:

00/94B
en
6,3A 250V F met een vierkantje met een streep der door loopt.

helemala onder op staat:

MFG under Pat NO 5,160,832

Misschien heeft iemand hier iets aan...

[ Voor 26% gewijzigd door Sa1 op 20-02-2003 11:57 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:17

Shuriken

Life is all about priorities

Kijk hier maar:
http://www.powerware.com/...Rationalization_chart.asp

Best Power heet tegenwoordig powerware. Ik neem aan dat de naam Fortress moet zijn en niet Fortness.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Sa1
Shuriken schreef op 20 February 2003 @ 12:59:
Kijk hier maar:
http://www.powerware.com/...Rationalization_chart.asp

Best Power heet tegenwoordig powerware. Ik neem aan dat de naam Fortress moet zijn en niet Fortness.
Ja goed, typo :), maar ik neem aan dat jij het zelfe voor je krijgt als ik dat krijg.. maar zie jij ergens de li660 staan? Ik niet iig..

• Shuriken

Shuriken

Nee zal wel oud model zijn. Maar als je even verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat er een ander type van 600VA staat.
Als je dan bij de load kijkt zie je dat bij Full belasting (600VA) je 3,5 min hebt. En bij +/- halve belasting (310VA) 11 min hebt.

Dus daar zal je vanuit moeten gaan.

• Sa1
ik zou bijna iets over je "toon" zeggen, maar nee, ik doe het niet...

jij doelt prolly op die patriot 600va, dit is dus een totaal ander model en dus dacht ik (waarschijnlijk omdat ik niet echt veel verstand van deze dingen heb) dat het iets heel anders was.. maarjah, als jij zegt dat het ongeveer het zelfde is.. dan vertrouw ik op jou..

• Shuriken

Shuriken

Je hoeft verder niets over mijn toon te zeggen hoor. Het is wel overduidelijk dat ik vind dat je wat beter had kunnen kijken. Met 5 min op google kom ik nl. al een heel eind.

Maar om even terug op subject te komen 600va is 600va, daar doet het model verder niets aan af. Hoeveel load je systeem is geen idee, kwestie van testen denk ik.

Zit er eventueel een serieel poortje op de ups? dan kan je em misschien nog monitoren.

• Sa1
Shuriken schreef op 20 februari 2003 @ 14:59:
Je hoeft verder niets over mijn toon te zeggen hoor. Het is wel overduidelijk dat ik vind dat je wat beter had kunnen kijken. Met 5 min op google kom ik nl. al een heel eind.

Maar om even terug op subject te komen 600va is 600va, daar doet het model verder niets aan af. Hoeveel load je systeem is geen idee, kwestie van testen denk ik.

Zit er eventueel een serieel poortje op de ups? dan kan je em misschien nog monitoren.
met 5 min @ google had ik ook idd wel die site te pakken, maar of 600va op t ene ding zelfde was qua output enzo als op het andere model dat wist ik niet.

Der zit idd een seriele poort op... maar, als ie slechts 11 min kan draaien zit ik der niet echt op te wachten...

maar je krijgt mocht je je pc der aan hangen wel een mooie sinas of blijft ie net zo kut als ie rechtstreeks uit het wandcontactdooske komt....

reden dat ik dit vraag is omdat ik thuis prolly super veel last van stroom pieken heb, al m'n gevoelige elektrische apparatuur gaat kadoek :( en 't begint een b'tje veel geld te kosten namelijk...

En deze ups kan ik van m'n werk krijgen, als ik aan de netfilters moet, tjah moet ik die wel weer kopen ...

• Shuriken

Shuriken

ah, dat suckt ik heb hier ook last van pieken. Na 2 reepjes ddr geheugen heb ik er ook maar een ups tussen gehangen. Werkt echt goed. Geen problemen meer gehad de afgelopen 1,5 jr.

Dus je antwoord is ja hij filtert. Als ie buiten spec komt moet ie erin springen.

Ik heb af en toe een piek. Dan gaat ie voor 15 sec aan. Dus opzich zou je met dat ding goed uit de voeten kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Shuriken op 20-02-2003 15:22 ]

• Sa1
twee adsl routers, 1 ddr bankje, 1 moederbord, 1 processor...

verder weinig :p

• Shuriken

Shuriken

pfff, heb je het nog wel onder garantie kunnen omruilen?

• Sa1
de adsl routers en het ddr bankje wel.. mainboard en processor niet.. maar was toch aan vervanging toe, maar tis wel bruuuuut vervelend...
Pagina: 1