Word: Hoe kantlijnen op etiketten instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wil m'n tekst standaard zo'n 1,5 cm naar rechts afdrukken op m'n etiketten, omdat ik het niet mooi vind als de tekst helemaal op de linkerrand van het etiket wordt afgedrukt. Vreemd genoeg krijg ik dit niet voor elkaar.

Je kunt de tekst wel vertikaal uitlijnen of centreren, maar voor het opschuiven van de complete tekst kan ik geen optie vinden. Ook heb ik Avery Wizard geïnstalleerd (handig progje trouwens) maar ook hier niet de mogelijkheid om de linkerkantlijn te verschuiven.

Ik kan me niet voorstellen dat dit niet mogelijk is en zie waarschijnlijk iets voor de hand liggends over het hoofd.

Wie helpt me even op weg?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Staat bij WP onder etiketmarges en zal in Word niet veel anders zijn. Klik eens op F1 in Word, dat wil ook wel eens uitsluitsel geven.

ARME AOW’er

• EdGnoj
  • Niet online
Stom, stom, stom.... ik zie nu dat als ik de zijmarge verander, de etiketbreedte ook moet aanpassen (verkleinen). Hier ging ik telkens de mist in blijkbaar. De voorinstellingen van de etikkettenfabrikanten veranderen dus als je de marges aanpast. Vandaar dat je de etiketnaam moet wijzigen als je de marges verandert. Bah wat simpel !!

Gek genoeg geeft F1 hierover helemaal geen uitsluitsel. Ook vreemd dat de Avery Wizard geen optie biedt om de kantlijnen aan te passen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uhhh, bij mij in WP veranderen de maten van het etiket absoluut niet (zou ook heel erg vreemd zijn). Wat je veranderen moet, maar dat was je al duidelijk, is de marge vanaf de zijkant naar het punt waar je wilt starten.

Zou te gek voor woorden zijn als je de naam zou moeten veranderen om dit in orde te krijgen. Het werkt zo wel maar kom je dan niet in problemen als je meer kolommen stickers hebt? Alles schuift dan toch op?

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 20-02-2003 11:49 . Reden: typo's ]

ARME AOW’er

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

• Bestand
• Nieuw
• Tabblad 'brieven en faxen'
• Wizzard Adres Etiketten
• Kiezen voor een pagina met identieke etiketten
• Kies voor optie's
• Kies voor de optie 'nieuw'

Dan kan je je eigen indeling maken met zelf in te stellen hoogte, beedte, zijmarge, bovenmarge etc. ect.

p.s. het zou wel handig zijn om te vermelden om welke versie van Word het gaat: '95, '97, 2000 of 2002 ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Han op 20-02-2003 12:00 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• EdGnoj
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 20 February 2003 @ 11:48:

Zou te gek voor woorden zijn als je de naam zou moeten veranderen om dit in orde te krijgen. Het werkt zo wel maar kom je dan niet in problemen als je meer kolommen stickers hebt? Alles schuift dan toch op?
Juist omdat alles opschuift moet je de ruimte van rechts dus inkrimpen, omdat je anders buiten de papiermaten komt en er een foutmelding verschijnt. Ik heb een stickervel afgedrukt met drie etiketten naast elkaar. Nu werkt het wel. op een andere manier krijg ik het niet voorelkaar binnen Word2002
Pagina: 1