[RC5] Wat te doen na RC5-72, vervolg?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 11:35
Het klinkt allemaal toekomstmuziek, maar het KAN zomaar zijn dat morgen RC5-72 afgelopen is omdat de sleutel gevonden is.

Statsfreaks dat wij allemaal zijn, willen we natuurlijk niet dat onze CPU's idle time krijgen. >:)

Na RC5-64 duurde het een aantal maanden voordat RC5-72 gestart werd. Ik vraag mij af waarom het zolang duurde. Lag dat aan RSA Labs, of aan Dnet??

Tevens onstaat dan de vraag,..... Komt er een vervolg op RC5-72?
Zo ja, dan zou het mooi dat Dnet alvast voorzichtig voorbereidingen treft, om zo snel en soepel het nieuwe project van start te laten gaan.
Ze kunnen dan eventueel een bewuste pauze inlassen, maar in die tijd kunnen ze wel aankondigen wanneer het van start zou gaan. De stats zouden dan meteen goed moeten werken etc.

Wat vinden jullie?

Strix (Skullflame)

Verwijderd

The odds are 1 in 699,451 that we will wrap this thing
up in the next 24 hours. (This also means that we'll
hit 100% in 699,451 days at yesterday's rate.)
Voorlopig niet druk over maken :+

• mcB
Let wel.....de kans IS aanwezig, ook al is ie klein.
Op basis daarvan stel ik het bovenstaande.

Strix (Skullflame)

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

LOL@mcB... Regeren is vooruit zien, dat klopt. Maar is dit niet een beetje erg voor vooruit kijken? ;)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• IceStorm
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mwa, we hebben nog niet 1/10.000e deel gedaan. Stel dat RC5-72 morgen gekraakt is heeft het gewoon geen zin om RC5-80/whatever te gaan doen want dan duurt het helemaal jaren voordat we het gekraakt hebben.
Het lijkt me dan nuttiger om OGR 24, 25 en 26 even af te gaan ronden :D.

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

IceStorm schreef op 20 februari 2003 @ 11:13:
Mwa, we hebben nog niet 1/10.000e deel gedaan. Stel dat RC5-72 morgen gekraakt is heeft het gewoon geen zin om RC5-80/whatever te gaan doen want dan duurt het helemaal jaren voordat we het gekraakt hebben.
Het lijkt me dan nuttiger om OGR 24, 25 en 26 even af te gaan ronden :D.
idd de kans dat het vandaag of morgen is afgelopen is zo klein dat je je er nog niet druk om hoeft te maken, gebeurt het toch dan zijn er nog genoeg projecten waar [DPC] nog geen eerste staat. loop de DPCH's maar een af, binnen 5 minuten kan je al een andere client hebben lopen....

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou DPC staat nog lang niet 1e in Folding@Home, echt nog laaaaaaaaaang niet. Daar kunnen we wel wat hulp gebruiken.

Ik zou haast RC5 gaan doen omdat iedereen dan sneller kan overstappen naar Folding :?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• mcB
OGR zou inderdaad wel een optie zijn. Zeker omdat ik de Dnet client een goed progje vind.
Kheb tussen RC5-64 en 72 SETI gedraaid,.... die client verneukte mn hele bak!!

Nu vind ik het wel dat OGR een beetje onduidelijk is. 24, 25 en 26 ???? :?
Waar kan ik hier meer info over krijgen?

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Het lijkt me verstandig om na RC5-72 de hele RC5 reeks even te laten voor wat het is en andere projecten te helpen. Er zit zo veel power bij D.net terwijl er bij andere projecten zoals ECC2 (vervolg op het succesvolle ECCp) wereldwijd slechts 811 leden zijn.

Waarvan maar 59 DPC'ers. Volgens mij kunnen we er na RC5 dus beter ff voor zorgen dan we bij andere projecten ook een goede indruk achterlaten en iig in de top3 eindigen. Weer een nieuw project oppikken lijkt me dan geen goed idee.

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 12:10:
Waarvan maar 59 DPC'ers. Volgens mij kunnen we er na RC5 dus beter ff voor zorgen dan we bij andere projecten ook een goede indruk achterlaten en iig in de top3 eindigen. Weer een nieuw project oppikken lijkt me dan geen goed idee.
beter een project nemen waar nog wat rek inzit (bijv. TSC waar we hoger scoren dan dat we staan) of een project waar we posities dreigen te verliezen ( bijv. G@H)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Not again..

Iedereen doet de projecten die hij zelf leuk vind. Ga nu niet mensen zitten pushen andere projecten te doen. Dat werkt niet.

Organiseer maar een gauntlet op jouw project als je mensen wilt hebben ;) En zorg maar dat je de grootste subteams voor die gauntlet mee krijgt ;)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 22:11

Struis

Tis wat he.....

Diadem schreef op 20 februari 2003 @ 13:40:
Not again..

Iedereen doet de projecten die hij zelf leuk vind. Ga nu niet mensen zitten pushen andere projecten te doen. Dat werkt niet.

Organiseer maar een gauntlet op jouw project als je mensen wilt hebben ;) En zorg maar dat je de grootste subteams voor die gauntlet mee krijgt ;)
* Struis stelt voor om gauntlet te organiseren voor Ecc2 :)

Verwijderd

Diadem schreef op 20 February 2003 @ 13:40:
Not again..

Een van de grootste sub-teams (TCF) is al bij ECC2, staat bovenaan en heeft al evenveel gedaan als alle nummer 2 t/m 15 bij elkaar ofzo. Is een mooie uitdaging toch voor andere (grote) subteams. :D

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:33
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 11:10:
[...]

Voorlopig niet druk over maken :+
Mochten we echt de sleutel op de laatste dag vinden dan zijn we met de huidige snelheid 1916 jaar verder :P

Wordt het rustig, dan wordt het ws. think of seti.

[ Voor 10% gewijzigd door ge-flopt op 20-02-2003 13:57 ]

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Slotje dan maar :?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• mcB
Indien er een slotje op komt is het dus zo dat jullie allemaal geen vervolg willen op RC5 na dit project.....
Dat is wat ik er uit op kan maken.

Die discussie probeerde ik een beetje op gang te brengen, maar er is niemand die pleit VOOR een vervolg, mocht morgen bekend worden dat de sleutel gevonden is.

[ Voor 38% gewijzigd door mcB op 20-02-2003 15:04 ]

Strix (Skullflame)

• Diadem

Diadem

fossiel

Wij kunnen toch geen vervolg organiseren zelf?

We stappen gweoon over op de andere d.net of DPC projecten. En kijken of er nog eens een RC5-80 komt.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• mcB
Diadem schreef op 20 February 2003 @ 15:14:
Wij kunnen toch geen vervolg organiseren zelf?
Dat weet ik wel,...maar als het WEL wordt georganiseerd, moet er wel bereidheid zijn om mee te doen....

Strix (Skullflame)

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

mcB schreef op 20 February 2003 @ 15:01:
Indien er een slotje op komt is het dus zo dat jullie allemaal geen vervolg willen op RC5 na dit project.....
Dat is wat ik er uit op kan maken.

Die discussie probeerde ik een beetje op gang te brengen, maar er is niemand die pleit VOOR een vervolg, mocht morgen bekend worden dat de sleutel gevonden is.
Als je het mij persoonlijk vraagt hoef ik na RC5-72 inderdaad geen vervolg meer. En gezien de geplande duur van het project is dat ook helemaal niet interessant meer.

En (helaas) verzanden dit soort goedbedoelde topics altijd in topics waarin ronselende DPC'ers hun kans schoon zien....

[ Voor 1% gewijzigd door Mobster op 20-02-2003 16:53 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Mobster schreef op 20 February 2003 @ 15:35:
[...]

Als je het mij persoonlijk vraagt hoe ik na RC5-72 inderdaad geen vervolg meer. En gezien de geplande duur van het project is dat ook helemaal niet interessant meer.

En (helaa) verzanden dit soort goedbedoelde topics altijd in topics waarin ronselende DPC'ers hun kans schoon zien....
... hetgeen meestal een roep in de woestijn is, zeker gezien de beperkte stijging
edit:
in andere projecten
van CPU-power toen ECCp en RC5-64 stillagen.
De sturende kracht van een DPC-crew is zo klein geworden dat bijna iedereen het project draait wat hij (m/v ;) ) het meest geschikt of het leukst acht. De opzet van een Team Switch is volgens mij ook aardig mislukt. Ik zou het ook leuker vinden als de power van RC5 wat meer verdeeld werd maar waarschijnlijk is een groot deel van de power weg op het moment dat RC5 stopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 16:22 ]

• Diadem

Diadem

fossiel

Helaas wel.

Kijk maar naar de enorme hoeveelheid power die we verloren hebben nadat RC5-64 stopte. Dat is zonde, maar ik denk niet dat het te voorkomen valt. er zijn toch altijd mensen die mee gaan doen, en na een tijdje zoiets hebben van 'ach, who cares', maar toch door blijven gaan want waarom niet? Bij het einde van een project stoppen die dan.
Mobster schreef op 20 February 2003 @ 15:35:
[...]

Als je het mij persoonlijk vraagt hoe ik na RC5-72 inderdaad geen vervolg meer. En gezien de geplande duur van het project is dat ook helemaal niet interessant meer.
Bedoel je dat je dan helemaal gaat stoppen met DPC, of alleen met de RC5 competitie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 16:20:
[...]

... hetgeen meestal een roep in de woestijn is, zeker gezien de beperkte stijging
edit:
in andere projecten
van CPU-power toen ECCp en RC5-64 stillagen.
De sturende kracht van een DPC-crew is zo klein geworden dat bijna iedereen het project draait wat hij (m/v ;) ) het meest geschikt of het leukst acht. De opzet van een Team Switch is volgens mij ook aardig mislukt. Ik zou het ook leuker vinden als de power van RC5 wat meer verdeeld werd maar waarschijnlijk is een groot deel van de power weg op het moment dat RC5 stopt.
Volgens mij is Team Switch juist helemaal niet mislukt.

Ze switchen nog steeds langs allerlei projecten, waar hulp nodig is EN verschil uit maakt, en maken dan ook wel degelijk een verschil uit. Alleen om echt veel verschil uit te maken bij de wat grotere projecten zouden ze wat meer leden moeten hebben.

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Struis schreef op 20 februari 2003 @ 13:49:
[...]

* Struis stelt voor om gauntlet te organiseren voor Ecc2 :)
ok ik help dan wel mee :P wie nog meer :Y)

Als rc5-72 over 4 jaar klaar is zal er denk ik wel een een nieuwe rc5 project komen.
Als het morgen klaar zullen ze denk ik wel even w88. Anders duur het nieuwe rc-5 project zo lang

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Diadem schreef op 20 February 2003 @ 16:31:
Bedoel je dat je dan helemaal gaat stoppen met DPC, of alleen met de RC5 competitie?
Ik doe nu uit/in principe niet mee met de rc5 competitie en zal ook niet snel meer aan een vervolg meedoen. Stoppen met DPC zie ik ook niet zo snel gebeuren tenzij er hele gekke dingen op privé gebied gebeuren... :/

Verwijderd

Diadem schreef op 20 februari 2003 @ 13:40:
Not again..

Volgens mij ging het niet om dat iedereen zelf mag uitmaken welk project ie doet, maar welk project versterking kan gebruiken :Z

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Mobster schreef op 20 February 2003 @ 16:52:
[...]

Ik doe nu uit/in principe niet mee met de rc5 competitie en zal ook niet snel meer aan een vervolg meedoen. Stoppen met DPC zie ik ook niet zo snel gebeuren tenzij er hele gekke dingen op privé gebied gebeuren... :/
Daarom ben ik"overgestapt" naar OGR ... vind ik wat zinvoller dan RC5 ...
maarja .. ook dat is finite .. dus hoop ik maar dat er weer eens een echt goed project met een goeie (small-footprint) client komt wat echt aan een goed doel werkt.

Al die genome & folding projecten zijn leuk & aardig .. maar met 40mb geheugengebruik voor een cruncher ga ik er niet aan meedoen.

1: geen commercieel geneuzel.
2: goeie kleine & stabiele client.
3: goed goed-doel waaraan je werkt.
4: goeie stats

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Blablabla.. ik denk dit, jij denkt dat en wij zijn het niet eens.

Dit is nou een prototype van een oeverloze discussie, alle mensen en subteams zijn prima in staat om zelf het project uit te kiezen wat hen het meest ligt.
Zo intelligent schat ik de DPC'er echt wel in :)

Maar voorlopig denk ik niet dat RC5-72 wordt gekraakt, misschien tijd voor een nieuwe weddenschap daarover }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.