Pay peanuts get monkeys !
Een externe CSS file in een HTML mail kan redelijk grote problemen opleveren ja. Definieer je styles gewoon tussen style-tags, in de head én in de body (ja, ik weet het:
), aangezien Hotmail de style in de head er zelf tussenuit sloopt. Door het tevens in de body te definieren, kun je dat dus weer overrulen.
Ben zelf overigens een grote tegenstander van HTML mail.
Ben zelf overigens een grote tegenstander van HTML mail.
Bedankt voor je antwoord, heb ik nog 1 vraagje:
Ik gebruik nu voor mijn links in de <head> het volgende:
Hoe kan ik hier een inline CSS van maken? Ik heb geen idee, hoe ik al die elementen als 1 kan definieren. (link, hover, etc.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| .lnkblack A:link {
font-weight : bold;
color : black;
text-decoration: none;
}
.lnkblack A:active {
}
.lnkblack A:visited {
}
.lnkblack A:hover {
color : red;
text-decoration: none; |
Hoe kan ik hier een inline CSS van maken? Ik heb geen idee, hoe ik al die elementen als 1 kan definieren. (link, hover, etc.)
Wat bedoel je precies, ik snap 't niet echt.
Het zijn op deze manier al inline elementen, als je ze maar tussen de head en style tags plaatst. Wel zou ik alleen van je classnames het volgende maken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| a.lnkblack {
/* */
}
a.lnkblack:hover {
/* */
}
etc... |
Verwijderd
<style type="text/css">Dutch_guy schreef op 20 February 2003 @ 11:07:
Bedankt voor je antwoord, heb ik nog 1 vraagje:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20.lnkblack A:link { font-weight : bold; color : black; text-decoration: none; } .lnkblack A:active { font-weight : bold; color : black; text-decoration: none; } .lnkblack A:visited { font-weight : bold; color : black; text-decoration: none; } .lnkblack A:hover { font-weight : bold; color : red; text-decoration: none;
<!--
hier je style tussen
-->
</style>
je kunt voor htm mail geen EXTERNE stylesheet gebruiken, dus niet een apart css bestand, zoals hierbiven maak je een een style alleen voor deze pagina.
Ok, bovenstaande style is dus nu geplaatst in de <head>. Echter alles tussen <head> </head> stuur ik niet mee in de HTML-mail omdat bijvoorbeeld Hotmail daar niets mee doet.
Nu wil ik wel dat de bovenstaande style wordt gebruikt in mijn HTML mail. Dus wil ik die, net als mijn andere styles inline plaatsen in de body, in dit geval bij iedere link.
Normaal heb je iets als:
Zo wil ik ook die "hover" functionaliteit maken voor iedere link
Nu wil ik wel dat de bovenstaande style wordt gebruikt in mijn HTML mail. Dus wil ik die, net als mijn andere styles inline plaatsen in de body, in dit geval bij iedere link.
Normaal heb je iets als:
code:
1
| style="font-family : verdana, arial, helvetica; font-size: 12px; font-weight: bold; color: red" |
Heb je dit uberhaupt wel gelezen?Dutch_guy schreef op 20 February 2003 @ 11:24:
Ok, bovenstaande style is dus nu geplaatst in de <head>. Echter alles tussen <head> </head> stuur ik niet mee in de HTML-mail omdat bijvoorbeeld Hotmail daar niets mee doet.
[nohtml]
[/nohtml]Pelle schreef op 20 February 2003 @ 11:02:
Definieer je styles gewoon tussen style-tags, in de head én in de body (ja, ik weet het:), aangezien Hotmail de style in de head er zelf tussenuit sloopt. Door het tevens in de body te definieren, kun je dat dus weer overrulen.
Volgens mij niet...
Normaal heb je iets als:
code:
1 style="font-family : verdana, arial, helvetica; font-size: 12px; font-weight: bold; color: red"
Nogmaals, definieer je styles in zowel head en body tussen style-tags, en je bent overal vanaf. Inline styles zuigen.
OK, maar als ik als test de styles niet in de head plaats en uitsluitend in de body, dan werken sommige style-elementen gewoonweg niet. O.a. de hoverfunctie werkt dan niet.
Daarom leek het mij beter om Inline styles te gebruiken.
Verwijderd
dus niet,.. al een generieke "hover" voor de a gedefinieerd?Dutch_guy schreef op 20 February 2003 @ 11:47:
OK, maar als ik als test de styles niet in de head plaats en uitsluitend in de body, dan werken sommige style-elementen gewoonweg niet. O.a. de hoverfunctie werkt dan niet.
Als je html-mail wilt versturen kun je zelfs beter helemaal geen CSS gebruiken. Niet alle mailclients (voornamelijk business groupware applicaties) ondersteunen dit niet.
Wil je zeker zijn van je zaak gebruik dan alleen plain HTML. Ja font-tags zijn lelijk, maar ze werken wel in ALLE html-enabled emailclients.
Wil je zeker zijn van je zaak gebruik dan alleen plain HTML. Ja font-tags zijn lelijk, maar ze werken wel in ALLE html-enabled emailclients.
Verwijderd
volgens mij kan je ook wel een externe stylesheet gebruiken, alleen moet je deze opinternet zetten, en de link naar het absolute adres zetten. Maar dit is niet aan te raden
Bosmonster » Daar heb je helemaal gelijk in
Maar ehm, was hier overigens niet al een artikeltje (topic) over geweest. * Woudloper meent zich te herinneren dat er in het verleden reeds meerdere keren een topic is geweest over het gebruik van CSS binnen HTML e-mails...
ff zoeken, ja het klopt! Zie hieronder wat linkjes:
ff zoeken, ja het klopt! Zie hieronder wat linkjes:
- Hoe maak ik HTML-emails...?
- HTML Mail niet goed in hotmail
- Hoe HTML te gebruiken in E-mailtje van Hotmail?
edit:
Hmm, het voelt toch wel goed zo'n 1000ste post te doen in W&G
Hmm, het voelt toch wel goed zo'n 1000ste post te doen in W&G
[ Voor 8% gewijzigd door Woudloper op 20-02-2003 14:18 ]
Pagina: 1