[Bios Flashen] Asus Medion 2001

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
Hallo,

Na google, faq ed door te hebben gelezen, er toch niet uitgekomen..

Kheb de beroemde aldi pc, van mei 2001, met daarin een Asus plank, met het beroemde asus Medion 2001 bios ...

Processor is een p3 1ghz, fsb is 133 mhz .. als ik het goed heb is het een a7v133 :?

Is het mogelijk om met een ander bios te flashen, (natuurlijk welke geschikt is voor deze plank)?

Waarom zou je denken? Als ik het goed (zit nu ff op school, dus kan ff niet checken) heb kan ik met deze bios het aantal volt niet omhoog gooien, wat vanmiddag ff de bedoeling is })

Zoja, welke?

Bvd...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aldi/Medion gebruikt gestripte Asus plankjes met een eigen BIOS. Kijk eens op de site van de OEM fabrikant voor BIOS updates B)

www.medion.com en/of www.medion.de

• Matthijs
Als ik me niet vergis had ik daar een paar weken geleden al gezocht, maar kon ik toen nix viunden :( Me kw-uur is nu afgelopen, ff pauze houden.. :) Ben vanmiddag weer terug ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niks gevonden? Had je hier ook gekeken? http://download.medion.de...name1=PC%20Bios&name=Bios

Overigens moet je niet verwachten dat je dan opeens je voltages kan aanpassen.. Het is niet voor niks zo'n foolproof OEM systeem. Anders koop je de volgende keer maar een fatsoenlijke PC, dat uit zelf samengestelde componenten bestaat :Y)

[ Voor 48% gewijzigd door BalusC op 20-02-2003 10:59 ]

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
BalusC schreef op 20 February 2003 @ 10:57:

Overigens moet je niet verwachten dat je dan opeens je voltages kan aanpassen.. Het is niet voor niks zo'n foolproof OEM systeem. Anders koop je de volgende keer maar een fatsoenlijke PC, dat uit zelf samengestelde componenten bestaat :Y)
Woei een troll van een mod!

[ontopic]

Je moet oppassen als je de pc flashed met een ander bios dan eentje die strikt bedoelt is voor de medion pc. De restore cd die bij je pc zit checkt nl. een bepaalde string in je bios voor de installatie als deze er niet is zal je dus niet opnieuw kunnen installeren.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• Matthijs
BalusC schreef op 20 februari 2003 @ 10:57:
Niks gevonden? Had je hier ook gekeken? http://download.medion.de...name1=PC%20Bios&name=Bios

Was verrassing van me pa... :Y)

Btw, die url had ik al gezien ja, die update werkte niet... :(

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Ik denk eerder dat je een CUV4X hebt. De A7V133 is een moederbord voor AMD CPU's.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Matthijs
Leek me ook al logisch ja, maar kzag dat op 2 sites staan ... maar er is niet gewoon een bios die ik er overheen kan flashen?

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
OK ik heb de oplossing voor je
Aldi PC 1 GHZ Maart 2001 Bios update v1009XP
Die file heb ik ooit gemaild gekregen van lifectec.nl volgens mij is ie nooit officieel uitgebracht, maar hij werkt prima voor het oplossen van de ACPI BIOS foutmeldingen. Ik heb dezelfde PC als jij. Wel nog altijd last van blauwe schermen soms. Dat ging er niet door weg. Onze PC draait alleen echt lekker onder ME lijkt wel. Overigens nooit zelf op zoek gaan naar een bios, want het is nooit hetzelfde bordje volgens mij. je kan ook naar support@lifetec.nl mailen die zijn erg vriendelijk en behulpzaam. kijk ook eens op www.gsc.be!

http://download.medion.de...3&name1=PC-Bios&name=Bios
Hier staat ook nog een 1009 op de duitse site, misschien dat je daar ook wat aan hebt?
Laat je me even weten of het werkt en of dit een antwoord is op je vraag?

[ Voor 101% gewijzigd door Sneak[3G] op 27-02-2003 21:50 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Pagina: 1