C&C Generals LAN-Multiplayer

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Kort het probleem:
Op beide pc's werkt singleplayer prima, multiplayer (LAN) werkt alleen niet. :|

De pc's zien elkaar gewoon, in de verkenner en andere games werken wél. Ik heb al Delay ingesteld in het spel maar nogsteeds zien ze elkaar niet.

Ik zal ff uitleggen hoe ons netwerk eruit ziet:
- 1 hub
- 1 server met de internet verbinding (adsl).
- 3 client pc's (100 mbit)

PC1 (server): 10.0.0.1
PC2 (Mijne): 10.0.0.2
PC3 (Zusje): 10.0.0.3
PC4: (Vader): 10.0.0.4

Het gaat hier dus om PC2 en PC3, daar wil ik de game op starten, maar ze 'zien' elkaar simpelweg niet 'ingame'. Beide pc's hebben Xp prof...
Ik heb geen firewall draaien op de client pc's en op de server heb ik hem uitgeschakeld. Maar mocht niet baten
Het probleem is dus gewoon dat de pc's elkaar niet zien in de lobby van C&C en ook direct ip werkt niet

Wat kan ik nog doen!? :?

Dit heb ik al geprobeerd:

- 1,2 patch op beide pc's gezet en dat helpt niet, zelfde probleem
- Ook heb ik op beide pc's IPX/SPX gezet, maar nogsteeds zien de 2 pc's elkaar niet in de lobby. Als ik direct connect doe kijg ik: 'Connection timed out'
- Beide pc's is hebben een andere serial code.

Wat nu?! }:O

Anoniem: 71090

Ok, eerst: welke os zitten er op de pc's :? Als je XP hebt draaien, moet je misschien ook ff de firewall van XP uitzetten (zie XP FAQ).

Daarnaast snap ik niet wat je bedoelt met "die 2 pc's zien elkaar niet", omdat je in LAN gewoon in een soort chat room terecht komt waarin je dan alledrie zit. PC4 ziet dan PC2 en 3 wel, en PC2 en PC3 zien PC4 ook in die chatroom, maar PC2 ziet PC3 niet en andersom :? Als dat zo is, zou ik proberen PC4 een game te createn en dan PC2 en PC3 die allebei te laten joinen en kijken wat er dan gebeurt...

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Probeer eens ff een automatisch ip te verkrijgen ipv een vast ip. Dat werkte hier ook

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Race Eend
Anoniem: 71090 schreef op 20 februari 2003 @ 11:15:
Ok, eerst: welke os zitten er op de pc's :? Als je XP hebt draaien, moet je misschien ook ff de firewall van XP uitzetten (zie XP FAQ).

Daarnaast snap ik niet wat je bedoelt met "die 2 pc's zien elkaar niet", omdat je in LAN gewoon in een soort chat room terecht komt waarin je dan alledrie zit. PC4 ziet dan PC2 en 3 wel, en PC2 en PC3 zien PC4 ook in die chatroom, maar PC2 ziet PC3 niet en andersom :? Als dat zo is, zou ik proberen PC4 een game te createn en dan PC2 en PC3 die allebei te laten joinen en kijken wat er dan gebeurt...
Het gaat gewoon om PC2 en PC3, die andere pc's zitten in het netwerk, maar zijn te oud om mee te kunnen gamen.

PC2 en PC3 zijn de enige waar C&C opstaat en die zien elkaar niet in de lobby..
Allebei hebben ze XP prof, dat staat ook in mn verhaal.

Zijn er mensen waarbij het wél lukt, LANNEN met C&C'?

• Race Eend
Dond3r schreef op 20 February 2003 @ 12:03:
Probeer eens ff een automatisch ip te verkrijgen ipv een vast ip. Dat werkte hier ook
Vast IP staat al uit, moet om de internet verbinding te kunnen delen :)

Anoniem: 73631

Waarom ga je tegen je zusje gamen triest figuur ;)

Nee maar ff kijken andere spelen werken wel hmmz :? misschien dat op de server toch de poorten geblokt staan ?

hier is westwood link:
Westwood TechSupport Netwerk

En probeer misschien iets op PC1 en PC4 wel kunnen misschien dat dat wel werkt of iig andere combinatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 73631 op 20-02-2003 12:35 ]

Hier lannen we gewoon C&C hoor en waarom lul je over PC4 als die er hier helemaal niet toe doet :?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:26
Anoniem: 71090 schreef op 20 February 2003 @ 12:41:
Hier lannen we gewoon C&C hoor en waarom lul je over PC4 als die er hier helemaal niet toe doet :?
offtopic:

Als jij nou gewoon verder je mond houdt :X
De openingspost had je maar half gelezen, dus jouw eerste post sloeg helemaal nergens op. Je tweede post gaat ook nergens over. Als je dat allemaal niet kunt bevatten ga dan maar weer in de zandbak spelen. }:O

Ontopic: Er is geloof ik ook een patch 1.3 uit :?

Verder: Heb je het spel legaal of illegaal?
Het is ook zo dat je het spel niet tegen elkaar kan spelen als op beide PC's met dezelfde cd-key is geïnstalleerd, maar zo te zien heb je dat ook niet gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 20-02-2003 12:49 ]

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

• Race Eend
Spel is idd legaal, wel voor de andere pc ff een andere serial gehaald natuurlijk en ik gaf de andere PC's aan omdat ik ff liet zien hoe ons netwerkje eruit ziet, ik heb er ook duidelijk bijgezet dat het om PC2 en PC3 gaat.
Verder speel ik niet tegen mn zusje, maar als mn vrienden hier zijn trappen we haar natuurlijk van der pc ;)

• Race Eend
Ik zie dit staan op http://www.gametactics.com/

-----
Wow, already another patch for Command and Conquer Generals coming this week even though two patches were released over two days last week. Here's a snip of the post on the official C&C Generals Website:

Patch 1.3 will be designed to address some of the more irritating problems we've seen. Here's a short (tentative) list below...

1. Fix the remaining connectivity issues with firewalls/routers, etc. We got most of them last time but we at least need to provide a reliable workaround for players and at best will provide a patch to fix all the problems. (PS...I'm referring to players entering games and immediately getting the disconnect screen...sometimes games don't load for all players, etc)

2. Fix QuickMatch as its not reliable at present.

3. Fix the serious error problem.

4. Make clicking on player names in the player list easier.

5. Add a refresh button in the Custom Match lobby.

6. Fix the "lost connection to Generals Online" issue.

7. Make the "add a buddy" process much clearer.

8. Fix the innaccurate number of players listed per game in the Custom Match lobby game list.

9. Fix the dupped games in the Custom Match lobby game list.

10. Misc other smaller issues.

Again, thanks for your continued patience. The list above is our current target but it may alter depending on how it goes over the next few days.

Our goal is to get it done this week. We can't promise a specific day right now but more info will be posted soon.

Harvard Bonin
Producer
Command & Conquer Generals
Electronic Arts

--------

Misschien wordt dat de oplossing 8)7

FlowDesign schreef op 20 February 2003 @ 12:46:
[...]

offtopic:

Als jij nou gewoon verder je mond houdt :X
De openingspost had je maar half gelezen, dus jouw eerste post sloeg helemaal nergens op. Je tweede post gaat ook nergens over. Als je dat allemaal niet kunt bevatten ga dan maar weer in de zandbak spelen. }:O

Ontopic: Er is geloof ik ook een patch 1.3 uit :?

Verder: Heb je het spel legaal of illegaal?
Het is ook zo dat je het spel niet tegen elkaar kan spelen als op beide PC's met dezelfde cd-key is geïnstalleerd, maar zo te zien heb je dat ook niet gedaan.
WTF, does normaal. Ik had hem prima gelezen, zelfs een paar keer, maar waarom wordt PC4 genoemd als deze er helemaal niet toe doet in het verhaal, dat is toch alleen verwarrend.

1.3 is nog niet uit en hij vraagt erom of het lannen bij andere mensen wel werkt, nou bij ons dus wel |:(

Anoniem: 73631

Dat is niet verwarrend want nu weet jij dat er 4 PC's in dat netwerk zitten en dat hij het dus misschien op de 4e PC en 3e PC kan installeren en uittesten ipv de 2e en 3e, misschien zit het probleem wel in de 2e of 3e PC of iets dergelijks. BLAAT!!!!!!!!!! :P

Anoniem: 47289

werkt de patch nu of niet?? en kun je elkaar wel pingen?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:26
ik zou zeggen, installeer op beide PC's Generals ff opnieuw...
als het niet aan het connecten ligt dan zullen veel andere dingen niet helpen ben ik bang

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

• Race Eend
Ik heb ook nog een crosskabel liggen, ik zal die eens tussen PC2 en PC3 doen, dan kijken of het dan wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Met een crosskabel werkt het dus wél 8)
Misschien kan het met patch 1,3 ook goed, dat zien we dan wel weer...
Pagina: 1