Kort het probleem:
Op beide pc's werkt singleplayer prima, multiplayer (LAN) werkt alleen niet.
De pc's zien elkaar gewoon, in de verkenner en andere games werken wél. Ik heb al Delay ingesteld in het spel maar nogsteeds zien ze elkaar niet.
Ik zal ff uitleggen hoe ons netwerk eruit ziet:
- 1 hub
- 1 server met de internet verbinding (adsl).
- 3 client pc's (100 mbit)
PC1 (server): 10.0.0.1
PC2 (Mijne): 10.0.0.2
PC3 (Zusje): 10.0.0.3
PC4: (Vader): 10.0.0.4
Het gaat hier dus om PC2 en PC3, daar wil ik de game op starten, maar ze 'zien' elkaar simpelweg niet 'ingame'. Beide pc's hebben Xp prof...
Ik heb geen firewall draaien op de client pc's en op de server heb ik hem uitgeschakeld. Maar mocht niet baten
Het probleem is dus gewoon dat de pc's elkaar niet zien in de lobby van C&C en ook direct ip werkt niet
Wat kan ik nog doen!?
Dit heb ik al geprobeerd:
- 1,2 patch op beide pc's gezet en dat helpt niet, zelfde probleem
- Ook heb ik op beide pc's IPX/SPX gezet, maar nogsteeds zien de 2 pc's elkaar niet in de lobby. Als ik direct connect doe kijg ik: 'Connection timed out'
- Beide pc's is hebben een andere serial code.
Wat nu?!
Op beide pc's werkt singleplayer prima, multiplayer (LAN) werkt alleen niet.
De pc's zien elkaar gewoon, in de verkenner en andere games werken wél. Ik heb al Delay ingesteld in het spel maar nogsteeds zien ze elkaar niet.
Ik zal ff uitleggen hoe ons netwerk eruit ziet:
- 1 hub
- 1 server met de internet verbinding (adsl).
- 3 client pc's (100 mbit)
PC1 (server): 10.0.0.1
PC2 (Mijne): 10.0.0.2
PC3 (Zusje): 10.0.0.3
PC4: (Vader): 10.0.0.4
Het gaat hier dus om PC2 en PC3, daar wil ik de game op starten, maar ze 'zien' elkaar simpelweg niet 'ingame'. Beide pc's hebben Xp prof...
Ik heb geen firewall draaien op de client pc's en op de server heb ik hem uitgeschakeld. Maar mocht niet baten
Het probleem is dus gewoon dat de pc's elkaar niet zien in de lobby van C&C en ook direct ip werkt niet
Wat kan ik nog doen!?
Dit heb ik al geprobeerd:
- 1,2 patch op beide pc's gezet en dat helpt niet, zelfde probleem
- Ook heb ik op beide pc's IPX/SPX gezet, maar nogsteeds zien de 2 pc's elkaar niet in de lobby. Als ik direct connect doe kijg ik: 'Connection timed out'
- Beide pc's is hebben een andere serial code.
Wat nu?!