Toon posts:

Keuze tussen Mission 70 en Mission 701

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment de volgende config staan.

Frontspeakers: Mission 701
Surroundspeakers: Mission 70

Zie http://www.mission.co.uk/70.htm

En als

Centerspeaker: Mission 70C1

Zie http://www.mission.co.uk/7as.htm

Nu heb ik niet zo veel ruimte in mijn woonkamer, dus ik zit er over te denken om de 701's te vervangen door Mission 70's.
Ik heb een Onkyo Tx575 receiver,dus is dit een goed idee of niet.?
Deze receiver kan twee speakersets aansturen (A/B) dus als ik voor de muziek de 701 er aan laat hangen (aan A) en voor Home Theater er 70 aan hang (aan B) dan moet dit toch ook lukken??

De Mission 701 speakers hebben het liefst een versterker van 25-100 Watt en de Mission 70 zijn 20-50 Watt.

Wat zouden jullie doen?

Ik kan de Mission 70's nog kopen bij http://www.thehifistore.co.uk/eshop/19371/groups/HIFIS.htm
>:)

Verwijderd

Topicstarter
Die smilie met dat briltsje moet een B zijn (van kanaal B op mijn receiver)
Dit ter informatie

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Heb je een sub? Zonee, niet doen, of een Sub erbij kopen. De 70's zijn wel fullrange natuurlijk, maar alles onder de 80Hz zullen ze niet zo goed produceren. ;)

Wat ik sowieso niet snap: Je wilt de 701's vervangen door 70's, maar ze eraan laten zitten voor muziek?

* GaMeOvEr snapt het niet helemaal.

[ Voor 32% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-02-2003 10:47 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Nou qua ruimte wil ik de 701's vervangen omdat de 70 mooi met steuntjes aan de muur kunnen hangen en ze dan niet meer zo de kamer vullen.

Maar qua muziek ben ik bang dat de 70's niet zo mooi geluid geven als de 701's!

En nee ik heb geen sub, komt nog wel eens maar nu nog niet.
Die rotdingen zijn veel te duur.!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je geen Sub hebt of van plan bent te kopen, zou ik die 701's nog niet weg doen totdat het moment daar is dat je wel een sub hebt.

Prik voor de gein die 70's van je maar eens op je front uitgangen ipv die 701's, en luister een stukje muziek dan hoor je wel wat ik bedoel.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

De 701's klinken ook in surround beter de helft van het geluid komt hieruit. En voor stereo is het inderdaad niet verstandig om ze om te wisselen, je gat dan een redelijke stap achteruit en dat hoor je... Je mag ook niet speakers A en B tegelijk gebruiken, dan kun je de versterker opblazen als je hem wat harder zet. A en B is bedoeld voor Bi-wiring. Dus ik zou gewoon je oude speakers behouden... scheelt ook nog centen 8)7

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 11:11:
De 701's klinken ook in surround beter de helft van het geluid komt hieruit. En voor stereo is het inderdaad niet verstandig om ze om te wisselen, je gat dan een redelijke stap achteruit en dat hoor je...
Tot hier ben ik het met je eens. ;)
Je mag ook niet speakers A en B tegelijk gebruiken, dan kun je de versterker opblazen als je hem wat harder zet. A en B is bedoeld voor Bi-wiring. Dus ik zou gewoon je oude speakers behouden... scheelt ook nog centen 8)7
Dat is dus niet zo. ;)

A + B zijn voor verschillende speakerparen, maar is _ook_ te gebruiken voor Bi-Wiren, maar daar is het niet voor bedoelt. (Eerder voor Multi-room) Je moet echter wel de impedantie in de gaten houden als je A + B gebruikt, staat vaak op de achterkant van de Amp.

Gemiddeld blaas je ze niet zo vaak op hoor, met een beetje normale speakers. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Gewoon de 701's als fronts eraan hangen, en als je echt een achterkanaal wilt (je versterkers is toch gewoon stereo) hebben, dan de 700 aan de b aansluiting hangen. Dit kan verder geen kwaad, maar is eigenlijk niet echt mooi.

Dit is uiteraard een kwestie van smaak, dus proberen is het devies. :)

@Huttermans: Ik heb een 5 jaar oude DPL recever van sony, budget of budget, denk je nou echt dat de b aansluiting alleen voor biwiring is. :+

heb even op je receiver gegoogled, maar het enige wat ik kon viinden is dit
Ajattelin ostaa sound blaster live 5.1:n ja haluaisin liittää sen kotiteatterivahvistimeeni, joka on onkyo tx575, eli siis tukee pro logic fully digitalia. Onko olemassa jokin universaali piuha, jolla saan koneeni siihen yhdistettyä (vahvistimessa 2x ditiaalinen + 2x koaksiaali sisääntuloa). Kulkeeko dolby 5.1 signaali esim. rca:ta analogisesti, vai pitääkö olla digitaalinen liitin? Saako sound blasterin liitettyä vahvistimeen?
Kan ik daaruit opmaken dat je receiver DD/DTS is? 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 11:51 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

De 575 is idd DD/DTS. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de voorloper van deze (575X) Hier staat ook beschreven wat de 575X meer heeft.
Ik heb dus niet de X !

http://www.onkyo.net/uk/c.../fp_hometh/0400-TXDS575X/

Ik wil trouwens ook niet de A en B speakers gelijk gebruiken (stel dat ik een set Mission 70's er bij koop ) maar op aansluiting A de 701's bijvoorbeeld voor radio en cd luisteren en voor Home Theatre op aansluiting B de Mission 70's aansluiten.
Dit kan toch.??

Verwijderd

Ja het kan, maar als je receiver DD/DTS is, waarom sluit je dan de 70's niet op de rear aansluiting aan. Je onkyo kan vast wel iets simuleren dat bij film het center kanaal over de fronts wordt gestuurd.

Of zie IK nu wat over het hoofd? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Mission 70's al op de rear aansluiting aangesloten.
Ik wil gewoon naast de 701's die nu op de front A aangesloten zijn, een set 70's aansluiten op de front B aansluiting. En dan zit er voor op de receiver een knopje met speakers A of B en daar wil ik dan tussen kiezen als ik muziek of Home Theatre luister.

In totaal wil ik dus gewoon 7 luidsprekers aansluiten. (4 x 70's, 2 x 701 en 1 maal 70C1)
Maar ik vraag me af of dit kan i.v.m. ohmages (is dit een goed woord?:))

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

JWO

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 13:50:
Ik wil gewoon naast de 701's die nu op de front A aangesloten zijn, een set 70's aansluiten op de front B aansluiting. En dan zit er voor op de receiver een knopje met speakers A of B en daar wil ik dan tussen kiezen als ik muziek of Home Theatre luister.

In totaal wil ik dus gewoon 7 luidsprekers aansluiten. (4 x 70's, 2 x 701 en 1 maal 70C1)
bij mij kan het wel, maar ze kunnen niet allemaal tegelijk draaien..

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 13:50:

Waarom zou je dit in vredesnaam willen? Je kunt ook gewoon muziek _en_ HT over die 701's doen??

Je laat gewoon die 701's op A, op B doe je niets, en de rest sluit je aan op de juiste uitgangen. (Center op Center uitgang, de 70's op de rear uitgangen.)

Als je dan muziek luistert zet je je surround meuk uit en heb je gewoon stereo over je (betere) 701's.

Je hebt helemaal geen extra speakers nodig, dus het nut van nog een setje 70's puur voor HT ontgaat mij volledig.

[ Voor 3% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-02-2003 14:40 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het was dus eerst de bedoeling de 701's vanwege ruimtegebrek weg te doen en daarvoor in de plaats 70's te kopen.

Nu kan ik ze nog krijgen via een webshop in de UK en over een paar maanden misschine niet meer.

En dus was de eigenlijk alleen maar of de 70's qua muziek en ht (overall dus) een goede vervanger van de 701's zijn.

Maar bij nader inzien doe ik denk ik toch maar niet.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee, de 70's zijn geen goede vervanger voor de 701's, voor zowel muziek als HT, omdat ze gewoon te weinig laagcapaciteit hebben.

Aannames zijn fataal.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Koop je een tweedehands passieve sub erbij als je dan toch wilt veranderen naar die 70's die zoals gameover zegt weinig laagcapaciteit hebben .. mijn centerspeaker heeft ongeveer dezelfde laagcapaciteit , zegt genoeg é?;)
Ikzelf heb een passieve mission sub voor een paar pleuros kunnen kopen en het is een pracht van een subje ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Pagina: 1