Toon posts:

[WinXP] Com1 foutcode 43 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet als ik hier goed zit maar toch.

Ik heb een pc geformateerd en opnieuw XP op gezet nu heb ik de vogende fout melding op COM 1 en 2
Communicatiepoort (COM1) ACPI\PNP0501\1 foutcode 43
Communicatiepoort (COM1) ACPI\PNP0501\2 foutcode 43

Bij systeem info heb ik die gegevens gehaald
Ik heb ze verwijderd en opnieuw laten installeren maar dat mocht niet baten.
Verder heb ik even op het forum gezocht dit probleem is al wel eens voorbij gekomen zag ik maar kon daar geen oplossing vinden.
Op google gezocht op foutcode 43 leverde ook geen oplossing op

Os Xp
128 mb
PII 350
ASUS MOBO p25
Bios Award van 12/23/98-i440bx-<<P2B>>-00

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 06:23

keur0000

-------- N O N E --------

al eens op www.technet.com gekeken? de exacte foutmelding intypen in de search en .................... suc6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoals vaak gaat zoeken beter als het vertaald naar het engels: 'error code 43' ipv foutcode 43 (en inderdaad helpt het dan als je al ongeveer weet welke termen er dan gebruikt gaan worden, dus ik speel vals :+ )

[google=error code 43 site:microsoft.com] geeft o.a.
Device Manager Error Codes
A driver has reported a device failure. (Windows XP and later.)

Maar meer zeggen dan wat je al hebt gedaan, staat er niet. Fysiek (en in het BIOS) staat alles goed?

Ik verplaats je vraag trouwens naar Windows Operated Systems en pas je topictitel aan volgens het daar geldende policy (oftewel: ik zet het OS er bij). Succes :)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 20-02-2003 11:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 20 February 2003 @ 11:04:
Zoals vaak gaat zoeken beter als het vertaald naar het engels: 'error code 43' ipv foutcode 43 (en inderdaad helpt het dan als je al ongeveer weet welke termen er dan gebruikt gaan worden, dus ik speel vals :+ )

[google=error code 43 site:microsoft.com] geeft o.a.
Device Manager Error Codes
A driver has reported a device failure. (Windows XP and later.)

Maar meer zeggen dan wat je al hebt gedaan, staat er niet. Fysiek (en in het BIOS) staat alles goed?

Ik verplaats je vraag trouwens naar Windows Operated Systems en pas je topictitel aan volgens het daar geldende policy (oftewel: ik zet het OS er bij). Succes :)
Mijn kennis van een bios is niet zo goed waar kan ik in de bios iets van de COM poort veranderen.
Ik zie daar alleen maar irq ide maar kan nergens iets vinden van een compoort of wat er op lijkt

Verwijderd

Topicstarter
Bios geflasht en probleem opgelost

Slotje