[Win2k + ISA] Nieuwe netwerkkaart -> geen Internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:31
Ik heb thuis een Win2k Server staan met daarop ISA Server. Dit werkte allemaal goed.
Maar nu wil ik een nieuwe server opzetten en de oude dan vervangen. Maar in die nieuwe wilde ik dus m'n 2 3Com-kaartjes hebben, waarvan er 1 in de oude server zat (als internal). Die heb ik dus omgewisseld met een ISA-netwerkkaartje die ik nog had liggen.
Windows herkent de kaart goed, maar ik heb geen Internetverbinding meer. Hij zegt steeds dat ie de DHCP-server niet meer kan vinden en ik kan ook niets pingen (alleen de gateway van @Home).

Weet iemand waar ik misschien nog een fout heb zitten?
(ik heb de IP-nummers gelijk gehouden)

Verwijderd

mmmz ik ben geen kabelexpert maar bij chello ,en bij @home ook d8 ik,moet je mac-address
hetzelfde zijn als het door de isp geleverde nic.
verander dus je mac-adres van je nieuwe 3com, in dat van je oude wan-nic.
disclaimer:ik heb zelf adsl :)

• maikel
Nee, dat is het niet. De kaart die aan m'n kabelmodem hangt, is namelijk niet gewijzigd. Dat is nog steeds exact dezelfde. De interne kaart is vervangen.
Ik heb overigens wel 1 keer even kort verbinding gehad, want toen kreeg ik wel meteen een IP-adres toegewezen. Maar dat krijg ik nu dus niet meer voor elkaar en ik weet ook niet wat ik gewijzigd heb.

Kan iemand het even bevestigen of je MAC-adres hetzelfde moet blijven?
In de nieuwe server zit namelijk wel een andere kaart voor naar de modem, dus dan kan ik daar al rekening mee houden.

[ Voor 22% gewijzigd door maikel op 20-02-2003 10:31 ]

Verwijderd

Mag jij me vertellen hoe je je mac adres verandert ;)
-was voor malaria-

heb je wel de goeie nic te pakken voor de uitgaande verbinding? niet dat je de verkeerde pakt?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 11:44 ]

• maikel
Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 11:42:
Mag jij me vertellen hoe je je mac adres verandert ;)
-was voor malaria-

heb je wel de goeie nic te pakken voor de uitgaande verbinding? niet dat je de verkeerde pakt?
Bij de properties van de NIC kun je naast bijv. de 'link speed' vaak ook het MAC-adres instellen.

Bedoel je 'goeie nic' in de zin van 'de juiste kabel in de juiste nic' ? Zo ja: ja, want m'n netwerk werkt gewoon goed.
Als je bedoelt 'in Windows ergens opgegeven dat die NIC voor uitgaand verkeer is': dat weet ik niet, waar kan ik dat checken? Want daar zat ik dus eigenlijk ook al aan te denken, maar ik kon het nergens vinden.

Verwijderd

maikel schreef op 20 February 2003 @ 12:07:
[...]

Bij de properties van de NIC kun je naast bijv. de 'link speed' vaak ook het MAC-adres instellen.

Bedoel je 'goeie nic' in de zin van 'de juiste kabel in de juiste nic' ? Zo ja: ja, want m'n netwerk werkt gewoon goed.
Als je bedoelt 'in Windows ergens opgegeven dat die NIC voor uitgaand verkeer is': dat weet ik niet, waar kan ik dat checken? Want daar zat ik dus eigenlijk ook al aan te denken, maar ik kon het nergens vinden.
ah...nooit gezien.. :/ maargoed..

ik bedoelde dat laatste.. de enige plek waar ik gezien heb waar je de uitgaande nic kan kiezen is in een network wizard..

• maikel
Maar ik gebruik dus ISA Server. En volgens mij hoort die te regelen dat dat verkeerd goed geleidt wordt. Dus ik neem aan dat ik het daar ergens moet zoeken.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
/edit

[ Voor 95% gewijzigd door KingNothing op 20-02-2003 13:10 ]

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

ja met ISA server moet je gewoon alles kunnen regelen. misschien effe config. checken van je isa? ben er zelf nog maar net mee begonnen (ISA) dus zou je effe niet kunnn vertellen waar je moet zoeken.. maargoed.. als ik iets vind post ik het wel.

• maikel
Daar heb ik dus al gezocht. Maar ik zag geen fouten. Vooral ook omdat er geen IP-nummers zijn gewijzigd en het daarvoor allemaal goed werkte.

Verwijderd

erg raar verhaal. misschien dat je provider iets kan zien? die moet jou een ip toewijzen namelijk..

• maikel
Hmm, om de een of andere reden heeft ie nu besloten het maar weer gewoon te doen. Ik weet echt niet wat ik aangepast heb, maar het werkt dus weer. :)
Ik heb nog wel wat rondgekeken en geklikt, maar ben niks tegengekomen wat volgens mij echt fout was.
Pagina: 1