Toon posts:

5 op een router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We delen met onze 3 buren al een tijd met succes een breedband verbinding.
Onze 4 aansluitingen op de router zijn feite allemaal gebruikt.
Nu wil een van de buren (die noemen we maar nummer 4) ook op een kamer voor de kinderen een internet aansluiting. We zijn allemaal niet zo op de hoogte van alles, en mijn vraag is:
1. Moeten we bij buur 4 een HUB aansluiten waar de verbinding gesplitst wordt ?
2. Moet die splitsing naar boven een gewone kabel zijn of een zgn crossedcabel ?
3. Moet computer 4 altijd aan blijven staan, om die vijfde verbinding in stand te houden ?

Verwijderd

kabel die binnenkomt bij de buren op een switch gooien...en dan kan je daar weer andere pc's op aansluiten

Verwijderd

1. Lijkt me het beste jah.
2. Uitgaand van het gebruik van een hub bij 1. Nee, gewoon straight.
3. Pc hoeft niet altijd aan staan, weer uitgaand van het gebruik van een hub bij1.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

denk er weel aan als je punt 1 gaat doen, wat mij ook de beste lijkt dat je natuurlijk wel een uplink aanzet van je router naar de HUB (met uplink mogelijkheid) bij je buur en dat hij dan 2 PC´s in die HUB plugt.

Ook veel goedkoper voor jou, nu hoeft alleen je buurman te investeren in nieuwe hardware voor zijn deel van de netwerkuitbreiding.

Met een HUB hoeft alleen de PC aan te staan waar je op wil internetten, en natuurlijk je HUB & router :P, maar goed die staan bij vrijwel iedereen 24/7 aan.

[ Voor 19% gewijzigd door aardbeix15 op 20-02-2003 10:07 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor informatie !
De Kids ook blij !
Kunnen we aan het werk !