Toon posts:

[access2000] word document in DB opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag: is het mogelijk om een word-document op te slaan in een access-tabel?

Ik wil namelijlk het volgende bereiken:

Ik heb een programma nodig dat gegevens vasthoudt over een word-document. Voorbeeld: Ik start het programma op, zie een lijst met word-documenten die ik heb gemaakt, klik op zo'n document en er verschijnen bepaalde gegevens (voor wie heb ik het gemaakt, wanneer, waar is het geplaatst e.d.).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al een beetje uit, je kunt een OLE-object in een DB veld kwijt, maar ik vraag me af of iemand weet hoe lang dit goed gaat ivm grootte van de db etc.

Weet iemand dit?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

boven de 65 MB wil het al kuren geven.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:13
Kun je het niet beter met een hyperlink naar de fysieke locatie oplossen??

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Maar er zijn er op GoT die verbaasd reageren dat hun 700MB mdb zo traag reageert...... :P

de drivers zijn niet gemaakt voor zulke grote db's. Maak het niet te groot en je kan er relaxed mee knoeien/beheren.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

De maximale grootte voor een Access databse lag bij Access 2000 nog op 2 Gig. Of dat bij Access XP nog steeds zo is weet ik niet, maar ik kan me er zo iets bij voorstellen van wel...
Wellicht is het dan toch verstandiger om het pad naar het document op te slaan...?
Mocht je bang zijn dat gebruikers de documenten gaan verwijderen kun je altijd deze nog kopieren en (hidden) in een map zetten in de buurt van de applicatie.
Als je dat niet wil en je wil perse de documenten in een database, zet ze dan in een aparte database en link naar de tabel/tabellen waar de documenten in staan. Dan worden ze alleen gebruikt als ze nodig zijn, en verzwaren ze je database niet onnodig.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
VisionMaster schreef op 20 februari 2003 @ 10:27:
Maar er zijn er op GoT die verbaasd reageren dat hun 700MB mdb zo traag reageert...... :P

de drivers zijn niet gemaakt voor zulke grote db's. Maak het niet te groot en je kan er relaxed mee knoeien/beheren.
Maar een Access DB van 150MB met zo'n 1000 records is werkbaar? Want dat zal het maximum in een paar jaar tijd zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Masch schreef op 20 February 2003 @ 10:27:
Kun je het niet beter met een hyperlink naar de fysieke locatie oplossen??
Heb jij misschien een stukje VB-code (toevallig) dat ik achter een knop kan hangen zodat het betreffende document dat bij een record hoort in Word wordt geopend als er op die knop geklikt wordt?

Want ik weet niets van VB-script _/-\o_

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ik vrees dat deze wel eens op slot zou kunnen gaan als je scriptrequests gaat posten... :/

My personal website

Verwijderd

"de drivers zijn niet gemaakt voor zulke grote db's. Maak het niet te groot en je kan er relaxed mee knoeien/beheren."

Allemaal onzin. Access databases kunnen prima groot worden. Zoals OZ-Gump al aangeeft, de enige beperking van een Access-database is dat ie 2 Gb groot kan worden en dat een tabel maximaal 1 Gb groot mag worden. Documenten opslaan in een database lijkt me niet zo zinvol, maar het kan wel. Ik zou inderdaad een linkje maken naar de daadwerkelijke file, en bij het openen van je scherm gewoon alle word-documenten uit een bepaalde directory tonen en de bijbehorende gegevens daarbij.

Als je niets van VB-script weet geeft dat niks hoor. In Access wordt gebruik gemaakt van VBA, dat is iets heel anders!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 11:50 ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 11:37:
[...]

Heb jij misschien een stukje VB-code (toevallig) dat ik achter een knop kan hangen zodat het betreffende document dat bij een record hoort in Word wordt geopend als er op die knop geklikt wordt?

Want ik weet niets van VB-script _/-\o_
Nee, heb ik niet..

Dat is trouwens ook niet wat ik bedoel met 'hyperlink'. Je kunt van een veld het gegevenstype op hyperlink zetten. Hier kun je dan het pad en bestandsnaam neer zetten, en als het goed is, wordt word en het document geopend als je op de link klikt.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Pagina: 1