Toon posts:

Novel Netware 5.1 Support Pack 5 Update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met novell support pack 5, als ik namelijk de installatie van het support pack start, dan gaat alles goed, maar na ongeveer 60% geeft hij een melding dat de admin die ik in het begin had ingevuld te weinig rechten heeft , maar dit is de hoogste gebruiker. 8)7

Melding:

"This username had insufficient rights to extend the schema, or the password is invalid. Please try again."

Het wachtwoord is zeker weten goed, maar hij wil het maar niet doen, wie kan mij helpen :?

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 08:47:
Ik heb een probleem met novell support pack 5, als ik namelijk de installatie van het support pack start, dan gaat alles goed, maar na ongeveer 60% geeft hij een melding dat de admin die ik in het begin had ingevuld te weinig rechten heeft , maar dit is de hoogste gebruiker. 8)7

Melding:

"This username had insufficient rights to extend the schema, or the password is invalid. Please try again."

Het wachtwoord is zeker weten goed, maar hij wil het maar niet doen, wie kan mij helpen :?
Dan heb je wachtwoord of user niet goed. Doe je wel:
code:
1
.admin.context ?

Anders is je wachtwoord fout, of heeft iemand Supervisor rechten van de admin afgehaald :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je die context weet je wat dat precies moet wezen ?
En admin, heeft nog steeds supervisor rechten

Verwijderd

Topicstarter
die context is toch iets met u=bla.ou=bla.ou=bla.o=bla

Verwijderd

geef je context goed aan. let op de punten.

bijv .admin.organisationnaam

dus .naam.container waar hij inzit

heb je wel rechten op de root?
standaard heeft admin dat niet direct bij installatie maar een container hoger.

Check in nwadmin/console one of admin op de root supervisor rechten heeft en vink ook even alle vinkjes eronder aan zodat je echt alle rechten hebt voor admin. en je jezelf dus ook niet kan uitsluiten door een verkeerd gezet filter o.i.d.

Verwijderd

je wil het nds schema extenden dus heb je echt alle rechten nodig! op de root van je tree!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt hoor, bedankt voor de ideen, ik had iets fout gedaan met de context !

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 08:59:
Het is gelukt hoor, bedankt voor de ideen, ik had iets fout gedaan met de context !
Zei ik toch :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Pagina: 1