radiaal fan in voeding

Pagina: 1
Acties:

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:08

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
ok here tha situation:

ben (nog steeds, zie eerdere topics) bezig met een stilte mod. Dit zijn de herrieschoppers:

AMD Athlon 1800+ @ 2000+ (1667Mhz) met daarop een Whisperrock II Koeler met de fan op 1400rpm -> stil dus klaar

videokaart: Leadtek GF4 TI4200 64MB. Standaard fan eraf gesloopt en een 80mm fan op geschroeft uit een oude voeding. loopt op 5v en doet 1300rpm -> stil en ook klaar

case fan: 1x outtake sunon 80mm op 5v -> ook maaar 1400rpm ook stil!

maar dan:

VOEDING !!! -> vond de 300w voeding uit mijn antec 2800 case te veel lawaai maken.
had toevallig van mijn werk een DEll voeding 250w over. deze is behoorlijk stil maar helaas niet stil genoeg voor mij >:) ik heb er dus de fan op 7v gezet (rond de 1800rpm) maar vind dit toch nog teveel herrie maken.

mijn id komt eigenlijk van een dell desktop systeem waar ze alles met radiaal fans hebben draaien. inclusief de voeding en dat systeem is STIL! :9~

waar kan ik een radiaal fan kopen (deze zijn toch stiller als axiaal? ) en kan ik die in een voeding plaatsen? dacht zelf dat dat aan de voorkant (in de kast dus) van de voeding geplaatst kon worden misschien.

ideeen? ervaringen?

misschien ter info: systeem doet momenteel ongeveer 26 - 28db

[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 20-02-2003 08:09 ]

Verwijderd

Metro2002 schreef op 20 February 2003 @ 08:07:
mijn id komt eigenlijk van een dell desktop systeem waar ze alles met radiaal fans hebben draaien. inclusief de voeding en dat systeem is STIL! :9~
Idd, ik krijg er elke dag een stuk of 20 van die dingen door mijn handen en ze zijn enorm stil. Waar je die fans kan kopen weet ik niet. Ik weet alleen dat het merk NMB is.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
nbm he
ok, dat is al iets. vind het echt bizar hoe stil dat dell systeem is :P echt relaxed

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Papst heeft ook dit soort fans. Je zou even de catalogus (10 mb) kunnen downloaden voor de specificaties.

Ben wel heel benieuwd hoe jij het geluidsniveau van je PC meet.

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 20-02-2003 08:30 . Reden: vraagje erbij gezet ]

ARME AOW’er

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
heel fout :P
mijn seagate harddisk heeft een specificatie van 25db en aangezien dat zo het enige is wat je hoort (voeding komt er beetje boven uit) gok ik zo rond de 26-28db.
als voedingsfan uitstaat is de harddisk het enige wat ik hoor (25db) dat punt wil ik bereiken :P

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
maar even ontopic weer: is het uberhaupt mogelijk om een radiaal fan in een normale atx voeding in te bouwen?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

Metro2002 schreef op 20 February 2003 @ 08:20:
nbm he
ok, dat is al iets. vind het echt bizar hoe stil dat dell systeem is :P echt relaxed
op mijn stage plek staan ongeveer 100 van die del krengen
en jah die zijn inderdaad mega stil voral die voedingen
ik heb zelf dan ook mijn zinnen gezet op een gemodde dell kast >:) dan ipv dat die 12 cm koeler de cpu koelt (waterkoeling he ) gaat die mijn vidkaart + chipset koelen en mod ik de fans uit de voeding in mijn voeding :P wor nog een leuk projectje wel ffe die plaatjes van del weg werken O-)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Shunt schreef op 20 February 2003 @ 09:19:
[...]

op mijn stage plek staan ongeveer 100 van die del krengen
en jah die zijn inderdaad mega stil voral die voedingen
Hier staan er 2000(!), en het zijn idd krengen >:)
Ik ben er trouwens juist op één aan het werken(?)

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
heb zojuist (ben op me werk) een qtec slot koeler gekocht met radiaal fan >:)
ff geprobeerd en op 12v maakt ie een herrie 8)7
maar op 7 en 5v niet, dan is ie echt heeeel stil :P

nog ideeen hoe ik dat ding moet bevestigen op een atx voeding?
achterkant? binnenkant? buitenkant?

help plz :x

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
niemand een idee hoe je zo'n fan het beste kan monteren op een voeding?
:S

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

Metro2002 schreef op 20 February 2003 @ 12:03:
niemand een idee hoe je zo'n fan het beste kan monteren op een voeding?
:S
schoppen binnen 24 uur mag niet lees de faq daar eens op na :>

mare gewoon aan de binnenkant :P das wel zo fijn :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Ik had al eens eerder zo'n voeding gezien, toevallig van 't zelfde merk als de radiaal fan die ik hier in de kast heb hangen. :)

Klik HIER voor de review van de SP-300.

Leuk detail is dat die 4 extra IEC aansluitingen met een relais geschakelt worden. Dus in principe zou deze voeding een uitkomst zijn voor mensen met een WC-setup. Op de website staat naast de (SP-300 ook de 400Watt variant.)

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/jcsp300/psu280.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/jcsp300/open260.jpg

Hoewel ik erbij moet zeggen dat de 'radiaalfan' in deze review eigenlijk gewoon een axiaal model is, heeft ie wel dezelfde afmetingen als een échte radiaalfan. :P

Leef je uit ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit misschien een oplossing om hem stil te maken: http://www.warp2search.ne...?op=showcontent&id=35

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
ok, ik heb dus die fan erin gebouwd (of eigelijk eraan gehangen) hij blaast nu van achter de voeding, over de koelblokken naar buiten toe. en it works :+
moest alleen ff de dvd speler een slot lager doen want me voeding is nu wel erg lang 8)7
temperatuur ligt rond de 45 graden van het warmste koelblok, de andere schommelt rond de 40.
en stil :9

alleen nu hoor ik me seagate barracuda schijf overal boven uit |:(

weet iemand nog een stillere schijf?

binnenkort picz ;)

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:38

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Je kunt het proberen met de feature tool van IBM die inmiddels in handen van Hitachi is. Met die tool kun je de meeste schijven een behoorlijk stukkie stiller krijgen. Heb em zelf gebruikt op me Maxtors om een zo stil mogelijk VIA EPIA systeem te krijgen. Je kunt de tool hier downloaden (wel ff een stukkie naar beneden scrollen :p) http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
haha staat standaard al op stilste stand bij seagate dus helaasz, experiment is trouwens WEL mislukt
enermax voeding vond die extra hitte toch niet zo leuk volgens mij ;)
test 2: slachtoffer Qtec300w :P
ill let ya know

Verwijderd

hey . die radiaal fan is gewoon een pci blower lijkt het wel. cool .

zelf maken :P zekerzz
gewoon een paps in een oude blower

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 19:55 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 22:02
Metro2002 schreef op 21 februari 2003 @ 09:21:
ok, ik heb dus die fan erin gebouwd (of eigelijk eraan gehangen) hij blaast nu van achter de voeding, over de koelblokken naar buiten toe. en it works :+
moest alleen ff de dvd speler een slot lager doen want me voeding is nu wel erg lang 8)7
temperatuur ligt rond de 45 graden van het warmste koelblok, de andere schommelt rond de 40.
en stil :9

alleen nu hoor ik me seagate barracuda schijf overal boven uit |:(

weet iemand nog een stillere schijf?

binnenkort picz ;)
Een cuda 3 of 4 ?

de 3 maakt een rot herrie terwijl de 4 een van de stilste hd's op de markt is.

Repareren doe je zo.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
4, dus dan weet je ongeveer hoeveel herrie me systeem maakt :9
alleen tja, voeding vind het niet leuk. fannetje van een slotkoeler is blijkbaar toch te zwak,
poging 2 is ook niet gelukt, koelelementen werden 65graden ! dus maar ff uitgezet ;)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

D'r is net een review geweest van een koeling die PASSIEF (dus zonder fan) koelt op de TNet frontpage. Wellicht een optie? :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Dag. ik heb mijn CPU en GPU nu vloeistof gekoeld (voor link zie zig) en wil nu ook mijn hd stiller maken heeft iemand een link voor mij hoe een HD aan te pakken voor vloeistofcooling ?? mijn voeding heeft namelijk een klere ventilator :(

k'zal dit draatje wel blijven volgen voor mensen die dit al een keer gedaan hebben of advies voor mij hebben.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Aetje schreef op 21 February 2003 @ 20:22:
D'r is net een review geweest van een koeling die PASSIEF (dus zonder fan) koelt op de TNet frontpage. Wellicht een optie? :)
ja gelezen ja, is een optie alleen beetje duur.
moet toch ook zelf lukken :'(

heb nu maar een combimod gedaan.
axiaal 80mm fan achter die naar buiten blaast in de voeding en
aan de andere kant mijn radiaal fan die wat koele lucht naar binnen blaast.
deze mod uitgevoerd op een 250w dell voeding (ja ik heb best veel voedingen ;) )
die is van zichzelf al stil, alleen niet als ie erg warm wordt. vandaar dat ik dat ding nu dmv die radiaal fan probeer koeler te houden.

maar ik moet nog even dit kwijt: als al die fabrikanten nou eens een keer kapten met zo snel mogelijk een nieuwe videokaart / nieuwe cpu / 128392 watt voeding uit te brengen en eens een x apparatuur ontwikkelden die STILLER is dan zou dat echt een stuk pretttiger werken :9

maar voor nu: operatie radiaal fan in voeding: FAILURE
:X

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

lameeuw schreef op 21 February 2003 @ 16:35:
Je kunt het proberen met de feature tool van IBM die inmiddels in handen van Hitachi is. Met die tool kun je de meeste schijven een behoorlijk stukkie stiller krijgen. Heb em zelf gebruikt op me Maxtors om een zo stil mogelijk VIA EPIA systeem te krijgen. Je kunt de tool hier downloaden (wel ff een stukkie naar beneden scrollen :p) http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm
is dat dan voor alle hd's?
er staat namelijk
The Feature Tool allows you to control some of the features in our newer Deskstar and Travelstar high performance ATA hard disk drives

I don't want no cake, I want me some pie!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
die tool is voor alle nieuwe schijven te vinden, zoek maar eens op: aamset
in google
Pagina: 1