Toon posts:

win 98se op PI 75 mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal....

ik zit al een tijdje te klooien met een PI 75 mhz...
ik zou heel graag win98se installeren op een hd van 1.3 gig, maar ik krijg de aloude probleempjes vandien.

ik ben zover geraakt dat het me lukt fdisk te gebruiken en te formateren maar bij de setup geeft hij onmiddelijk de melding dat hij niet kan starten zonder een hogere dos versie dan 5.0.
of het schijcache programma moet uitgeschakeld worden of er is een compressieprogramma aanwezig wat uitgeschakeld moet worden.

als ik een hogere dos installeer is het dan daadwerkelijk opgelost of ligt het probleem ergens anders ?

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

booten vanaf cd is geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
jawel dat probeer ik eigenlijk al

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 21:16

job

gebruik je geen bootdisk dan??
met een bootdisk moet het toch echt kunnen.
download anders eens een bootdisk van http://www.bootdisk.com
dit is een goede: http://www.tvtservices.com/boot98sc.exe

[ Voor 18% gewijzigd door job op 20-02-2003 02:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx ga ik eens uitproberen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je moet helemaal geen DOS installeren.
Eerst zorgen voor een Win95/98 opstartfloppy met FAT32 support (op bootdisk.com dus)
- Opstarten van Win98 bootdisk
- Alle partities wegdonderen
- Met FDISK van de Win98 bootdisk maak je een nieuwe partitie aan (FAT32!!)
- Op de bootdisk of de Win98 CD (in \WIN98) staat FORMAT, formatteer de harde schijf.
- Ga naar de CDROM
- Tik SETUP en Gaaaaaaannnn!!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

sinds wanneer was dos5 FAT32?? Windows kan zelf je harddisk formatteren en fat32 maken.. gewoon bootdisk maken met mscdex erop, klaaaar.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Who said DOS has any FAT32 support?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Hey echt bedankt allemaal voor de tips.. het is me na een lange tijd gelukt om dit mormel aan de praat te krijgen. ik heb idd een bootdisketje gedownd en het werkt nu perfect...

voor mij is de topic closed..

Thanx

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

limoentje schreef op 20 February 2003 @ 02:21:
Eerst zorgen voor een Win95/98 opstartfloppy met FAT32 support (op bootdisk.com dus)
"dus" mag je wel weg laten ;)

Overigens kan je in de FAQ gewoon de bootfloppies vinden.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Hmm.. je kunt, voor de goede orde, niet met Win9x je schijf formatteren bij de installatie. Dit kan met een NT based (dus ook 2000/XP) operating system weer wel.

You can't have everything. Where would you put it?

• ferdinand
  • Laatst online: 28-02-2025
heeft die pI 75MHz dan wel genoeg geheugen?

Verwijderd

Draait hier prima op 64Mb met P1 75Mhz. :z

Verwijderd

tweakerbee schreef op 21 februari 2003 @ 02:23:
Hmm.. je kunt, voor de goede orde, niet met Win9x je schijf formatteren bij de installatie. Dit kan met een NT based (dus ook 2000/XP) operating system weer wel.
Formatteren van een NT-based systeem met Win9x heeft niet echt veel toegevoegde waarde. Tijdens de setup van NT/2K/XP kom vanzelf langs een partitioner die imho beter werkt dan fdisk.

Verwijderd

even terzijde maar je kunt beter win98Light instaleren! Afhankelijk van wat je eisen zijn kun je erg veel componenten weglaten (windows zit vol zut die je toch niet gebruikt!) Daar draait je systeem stukken sneller van, vooral een p75 !!!

http://www.litepc.com/

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de tips.. ik ga dat zeker aanpassen in de toekomst... maar ik ben nu al hééééélll erg blij dat het werkt
Pagina: 1