[K7S5A]Rare probs met netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Na een nieuwe harde schijf aangeschaft te hebben dacht ik laat ik eens Windows XP erbij zetten. Nu staat het er dus op (met service pack 1), dual boot met Win98SE en het werkt redelijk goed. Behalve een gedeelte van mijn netwerk.

Internet werkt, ik kan van andere computers op deze computer komen, maar ik kan vanaf deze computer het netwerk niet browsen. Wanneer ik via network neighbourhood probeer te browsen dan crasht dat venster en uiteindelijk crasht Explorer. Zelfs wanneer ik eigen shares wil benaderen gaat het fout.

Netwerkkaarten en kabels zijn ok want onder Win98SE werkt het perfect. Ik heb 3 verschillende kaarten geprobeerd in verschillende PCI sloten, 2 verschillende Realteks RTL8139 en een 3Com 905TX. De netwerkkaart heeft zelfs IRQ 5 tot eigen beschikking.

PCI1: Hauppauge WinTV-R
PCI2: 3Com 905TX
PCI3: SB Live Player
PCI4: Adaptec 2940AU
PCI5: leeg
AGP: Chaintech GF4 Ti4200.

Om even wat uit te sluiten, het ligt dus niet aan de netwerkkaarten want in m'n VIA systeem werken ze meteen, en m'n switch is ook goed. :) Heb de laatste officiele bios (geen OC-bios).

Heeft iemand toevallig dezelfde probs meegemaakt en zo ja, wat zou de oplossing kunnen zijn. Want eerlijk gezegd begin ik er een beetje een sik van te krijgen (ben al de hele avond aan het klooien)

edit:
Hmmmm, de OC-bios is precies hetzelfde verhaal, heb nu ook m'n tv-kaart + SB Live eruit getrokken. :( Helpt allemaal niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Toewan op 20-02-2003 02:07 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Welke protocollen ed. heb je geinstalleerd?
Verder kan je proberen onder 98 post xp-SP1 fixes te downloaden en kijken of dat wat helpt.

[ Voor 5% gewijzigd door Leon T op 20-02-2003 08:10 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:41

Shunt

Boe

domme vraag maar heb je wel alle protocollen geinstaleerd en welke ip range gebruik je ?
als je geen vast ip gebruikt probeer dat dan eens

ik werk hier thuis met een all winxp netwerk (letterlijk all winxp :D zelfs de server winhoos xp en mijn moeders pda de pda versie van winxp :D )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Move PMG -> NT :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Toewan
Tweakertje schreef op 20 February 2003 @ 08:06:
Welke protocollen ed. heb je geinstalleerd?
Verder kan je proberen onder 98 post xp-SP1 fixes te downloaden en kijken of dat wat helpt.
Client for MS networks, File and printersharing for MS networks, QoS Packet Scheduler en TCP/IP. Maar het rare is dat internet wel werkt en dat ik vanaf Comp 2 de shares van Comp 1 wel kan benaderen, zelfs m'n laptopjes komen erop. Wanneer ik dan vanaf Comp 1 probeer het netwerk te browsen dan loopt het venster waarin ik dat doe vast en crasht uiteindelijk Explorer ook.
Shunt schreef op 20 February 2003 @ 09:21:
domme vraag maar heb je wel alle protocollen geinstaleerd en welke ip range gebruik je ?
als je geen vast ip gebruikt probeer dat dan eens

ik werk hier thuis met een all winxp netwerk (letterlijk all winxp :D zelfs de server winhoos xp en mijn moeders pda de pda versie van winxp :D )
Voor protocollen kijk hierboven in de post en ik heb het nu geprobeerd met een vast ip, maar dat werkt ook niet. Mijn interne IP-range is 88.88.88.1 tot 88.88.88.25.

Alleen is er nu wel een kleine verandering, niet door vaste ip's, maar na zo'n 10 minuten opent ie alsnog de share... Dat moet toch sneller kunnen op een 100 Mb netwerk.

offtopic:
Zou er ergens in de registry staan Network Browsing delay 10 minutes.. ;)

Verwijderd

Toewan schreef op 20 februari 2003 @ 01:39:
Na een nieuwe harde schijf aangeschaft te hebben dacht ik laat ik eens Windows XP erbij zetten. Nu staat het er dus op (met service pack 1), dual boot met Win98SE en het werkt redelijk goed. Behalve een gedeelte van mijn netwerk.
Nu je Windows XP machine een keer op het netwerk is geweest, is je netwerk denk ik de kluts kwijt. Bij werkgroepen is er iirc ook sprake van een server, en dat is de bak met de "nieuwste" windows. Nu opeens op hetzelfde ip adres een oude windows versie draait, zou het wel eens kunnen dat iedereen zich sufzoekt naar de server, terwijl je Win98 bakkie van mening is dat hij het niet is.

Je zou alle netwerk caches van alle werkstations eens leeg moeten gooien. Of douw alles eens in een andere werkgroep, kijken of dat scheelt.

(Als deze uitleg niet uitgebreid genoeg is, laat ff weten. Het is een nogal complex technisch verhaal)

• Toewan
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 10:46:
[...]

Nu je Windows XP machine een keer op het netwerk is geweest, is je netwerk denk ik de kluts kwijt. Bij werkgroepen is er iirc ook sprake van een server, en dat is de bak met de "nieuwste" windows. Nu opeens op hetzelfde ip adres een oude windows versie draait, zou het wel eens kunnen dat iedereen zich sufzoekt naar de server, terwijl je Win98 bakkie van mening is dat hij het niet is.

Je zou alle netwerk caches van alle werkstations eens leeg moeten gooien. Of douw alles eens in een andere werkgroep, kijken of dat scheelt.
Euhm, netwerkcache zat toch in de ARP-tabel als ik het goed heb ??
Even een kleine beschrijving van mijn netwerk, ik heb als router en dhcp een Freesco-bakje staan. Deze geeft ip's uit en zorgt voor internet.
Daar achter de computers uit m'n sig en nog een P200 met Win98.

Maar het probleem doet zich dus alleen voor op de m'n clean installed XP1800+. Ik kan vanaf bv m'n laptopje binnen no-time op de shares van m'n XP1800+ komen, maar wanneer ik vanaf m'n XP1800+ bijvoorbeeld een share op mijn laptopje probeer te openen dan gaat het fout.
Allerlei netwerkkaarten en PCI sloten geprobeerd, zelfs zonder m'n tv-kaart en SB Live. Niks hielp.

• Toewan
Iemand anders nog een suggestie of hetzelfde probleem tegengekomen ??

• Toewan
Even een update, het werkt nu op de een of andere vreemde manier.. Blijkbaar hadden Windows XP en (een wat oude versie van) Kaspersky Antivirus een conflict. Ik had een systeemherstel gedaan en toen een voor een de programma's geïnstalleerd en zo kwam ik erachter.

Blijft toch wel vreemd omdat het bij m'n andere AMD (VIA KT133A) met WinXP wel werkt, maar ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Toewan op 26-02-2003 19:07 ]

Pagina: 1